Redaksjonen. Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 Toyotas elektriske varebil har milliongaranti. Ukjent om den gjelder i Norge Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 Ganske brukbart dette, tipper 50 kwh versjonen holder for de fleste. 1000 kg nytte og 1000 kg henger er helt greit på en mindre varebil. Hadde trolig holdt med den minste lengden for min del siden den kan trekke henger, kanskje City versjonen er grei nok også, som partner i dag. 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 (endret) Ut fra bildene ser det ut som lignende materialvalg og raffinement som Nissans e-NV200. Ytelsene høres også ganske like ut, så jeg tipper varianten med 50 kWh og kortest lengde blir priset nokså likt e-NV200 med 40 kWh. Dvs. de forsøker å ta e-NV200 sitt marked ved å tilby bedre rekkevidde, CCS, moderat hengerkapasitet, lengre lasterom og et par ekstra seter på folkefrakteren. Nissan vil forhåpentligvis svare på to måter: Sette ned prisen på 40 kWh-utgaven og lansere en variant med større batteri, kanskje ~60 kWh. Forhåpentligvis en flott oppstart på konkurranse i dette segmentet. Endret 5. juni 2020 av Simen1 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234 Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 Det er bare rått å se på at det endelig kommer ordentlige elbiler. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 1 hour ago, Simen1 said: Ut fra bildene ser det ut som lignende materialvalg og raffinement som Nissans e-NV200. Ytelsene høres også ganske like ut, så jeg tipper varianten med 50 kWh og kortest lengde blir priset nokså likt e-NV200 med 40 kWh. Dvs. de forsøker å ta e-NV200 sitt marked ved å tilby bedre rekkevidde, CCS, moderat hengerkapasitet, lengre lasterom og et par ekstra seter på city-varianten. Nissan vil forhåpentligvis svare på to måter: Sette ned prisen på 40 kWh-utgaven og lansere en variant med større batteri, kanskje ~60 kWh. Forhåpentligvis en flott oppstart på konkurranse i dette segmentet. Det blir spennende å se priser. Regner kanskje med disse også blir 3-seter som varebil versjon? Utrolig mye nytte i det siste setet selv om det blir noe trangt. Stort sett for småturer da. Der har NV200 en svakhet, kun 2 seter, selv om det er en god bil ellers, om enn noe utdatert på visse områder. 1 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 Spennende å se om de spanderer støydemping på disse bilene. Kjører man kassebiler blir man ofte fristet til å bruke hørselvern... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 kremt skrev (55 minutter siden): Det blir spennende å se priser. Jepp. e-NV200 varebilen starter på veil ca 290 lapper, 5-seteren på ca 330 lapper og 7-seteren på ca 345. Toyota kan ikke havne veldig langt unna for de variantene som ligner mest. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 (endret) Frobe skrev (1 time siden): Spennende å se om de spanderer støydemping på disse bilene. Kjører man kassebiler blir man ofte fristet til å bruke hørselvern... Støydemping ser fraværende ut i bagasjerommet på varebilen. Det er sikkert en del tiltak som kan hjelpe mot dekk og vind-støyen. Apropos andre kassebiler, så husk at denne er elektrisk så motorstøy bør være neglisjerbart. kremt skrev (1 time siden): Regner kanskje med disse også blir 3-seter som varebil versjon? Det kan se sånn ut på bildet til venstre. Fra denne artikkelen. Sikkert mye likt med fossilvariantene. Håper forresten den kommer med 230V 16A stikkontakt i bagasjerommet. Det hadde vært veldig nyttig til verktøy og diverse. Endret 4. juni 2020 av Simen1 4 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 Denne ser bra ut for mitt behov. 3 seter fremme også i følge Toyota. 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 4. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2020 Når det ligger EU dom mot Samsung importerte varer fra utsiden av Europa mot gråimport og garantiopprettholdelse, så vil jeg si det er meget sannsynlig at garanti internt i Europa går under samme dom. Spesielt med tanke på at det er samme produsent for samme region/verdensdel. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2020 Sitat For at garantien skal gjelde, kreves det at bilen følger serviceprogrammet fra fabrikanten. Det serviceprogrammet kommer nok til å koste endel. Der har Toyota og Lexus en fin måte å få tilbake endel av service-inntjeningen som vanligvis mangler på elbiler. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2020 Hanhijnn skrev (1 time siden): Det serviceprogrammet kommer nok til å koste endel. Der har Toyota og Lexus en fin måte å få tilbake endel av service-inntjeningen som vanligvis mangler på elbiler. Toyota og servicepriser er horrible. Skulle tro man kjørte Rollce Roys hver gang man får regning på en normal service uten reparasjoner. Jeg tipper man minst bør på slå på kr. 25.000 i løpet av de første fem årene bare for service. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2020 Nidar2 skrev (12 minutter siden): Toyota og servicepriser er horrible. Skulle tro man kjørte Rollce Roys hver gang man får regning på en normal service uten reparasjoner. Jeg tipper man minst bør på slå på kr. 25.000 i løpet av de første fem årene bare for service. Ja det er direkte horribelt! Ikke rart Toyota er kreative for å beholde endel av det "gullegget"... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 5. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2020 Hmm. Drøyt. Hvordan blir det med elbilservice? Det burde jo være mindre kostnader. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 5. juni 2020 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2020 Simen1 skrev (19 timer siden): Støydemping ser fraværende ut i bagasjerommet på varebilen. Det er sikkert en del tiltak som kan hjelpe mot dekk og vind-støyen. Apropos andre kassebiler, så husk at denne er elektrisk så motorstøy bør være neglisjerbart. Hehe, jeg kjørte HiAce før for en haug av år siden, og må si at det ikke var noen fordel å sitte på diesel-vrælet under setet. Så uansett så vil det jo være en drøm i forhold å kjøre en elektrisk kassebil. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. august 2020 Rapporter Del Skrevet 22. august 2020 Sitat Denne bilen, samt PSA-variantene, kvalifiserer for øvrig til Enova-støtte på 50.000 kroner dersom det er snakk om et næringskjøp. Kravet for å få støtte er at man har søkt støtte før bilen bestilles, og at virksomheten er registrert i Norge, og ikke har økonomiske problemer. Hva innebærer det? Kan en privatperson opprette et passivt enkeltpersonforetak og være berettiget støtten? Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 23. august 2020 Rapporter Del Skrevet 23. august 2020 mandela skrev (14 timer siden): Hva innebærer det? Kan en privatperson opprette et passivt enkeltpersonforetak og være berettiget støtten? Passivt og passivt, du må vel ihvertfall ha nok omsetning og fortjeneste til å dekke kjøpet av bilen... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. august 2020 Rapporter Del Skrevet 23. august 2020 On 6/5/2020 at 5:31 PM, Lynxman said: Hmm. Drøyt. Hvordan blir det med elbilservice? Det burde jo være mindre kostnader. På personbiler er servicekostnaden mye lavere enn andre biler. Bruker å ligge på 2-4000kr og består delvis av å sparke i dekka. Noen har ikke engang serviceintervall på sine biler. Men det er viktig å gjevnlig sjekke bremser og slikt om man bor i deler av landet med mye salting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå