Gå til innhold

Toyotas elektriske varebil har milliongaranti. Ukjent om den gjelder i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske brukbart dette, tipper 50 kwh versjonen holder for de fleste. 1000 kg nytte og 1000 kg henger er helt greit på en mindre varebil. Hadde trolig holdt med den minste lengden for min del siden den kan trekke henger, kanskje City versjonen er grei nok også, som partner i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ut fra bildene ser det ut som lignende materialvalg og raffinement som Nissans e-NV200. Ytelsene høres også ganske like ut, så jeg tipper varianten med 50 kWh og kortest lengde blir priset nokså likt e-NV200 med 40 kWh. Dvs. de forsøker å ta e-NV200 sitt marked ved å tilby bedre rekkevidde, CCS, moderat hengerkapasitet, lengre lasterom og et par ekstra seter på folkefrakteren. Nissan vil forhåpentligvis svare på to måter: Sette ned prisen på 40 kWh-utgaven og lansere en variant med større batteri, kanskje ~60 kWh. Forhåpentligvis en flott oppstart på konkurranse i dette segmentet.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Simen1 said:

Ut fra bildene ser det ut som lignende materialvalg og raffinement som Nissans e-NV200. Ytelsene høres også ganske like ut, så jeg tipper varianten med 50 kWh og kortest lengde blir priset nokså likt e-NV200 med 40 kWh. Dvs. de forsøker å ta e-NV200 sitt marked ved å tilby bedre rekkevidde, CCS, moderat hengerkapasitet, lengre lasterom og et par ekstra seter på city-varianten. Nissan vil forhåpentligvis svare på to måter: Sette ned prisen på 40 kWh-utgaven og lansere en variant med større batteri, kanskje ~60 kWh. Forhåpentligvis en flott oppstart på konkurranse i dette segmentet.

Det blir spennende å se priser. Regner kanskje med disse også blir 3-seter som varebil versjon? Utrolig mye nytte i det siste setet selv om det blir noe trangt. Stort sett for småturer da. Der har NV200 en svakhet, kun 2 seter, selv om det er en god bil ellers, om enn noe utdatert på visse områder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frobe skrev (1 time siden):

Spennende å se om de spanderer støydemping på disse bilene. Kjører man kassebiler blir man ofte fristet til å bruke hørselvern...

Støydemping ser fraværende ut i bagasjerommet på varebilen. Det er sikkert en del tiltak som kan hjelpe mot dekk og vind-støyen. Apropos andre kassebiler, så husk at denne er elektrisk så motorstøy bør være neglisjerbart.

kremt skrev (1 time siden):

Regner kanskje med disse også blir 3-seter som varebil versjon?

Det kan se sånn ut på bildet til venstre. Fra denne artikkelen. Sikkert mye likt med fossilvariantene.

Uten-navn-2.jpg

Håper forresten den kommer med 230V 16A stikkontakt i bagasjerommet. Det hadde vært veldig nyttig til verktøy og diverse.

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når det ligger EU dom mot Samsung importerte varer fra utsiden av Europa mot gråimport og garantiopprettholdelse, så vil jeg si det er meget sannsynlig at garanti internt i Europa går under samme dom. Spesielt med tanke på at det er samme produsent for samme region/verdensdel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Det serviceprogrammet kommer nok til å koste endel. Der har Toyota og Lexus en fin måte å få tilbake endel av service-inntjeningen som vanligvis mangler på elbiler.

Toyota og servicepriser er horrible. Skulle tro man kjørte Rollce Roys hver gang man får regning på en normal service uten reparasjoner. Jeg tipper man minst bør på slå på kr. 25.000 i løpet av de første fem årene bare for service.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (12 minutter siden):

Toyota og servicepriser er horrible. Skulle tro man kjørte Rollce Roys hver gang man får regning på en normal service uten reparasjoner. Jeg tipper man minst bør på slå på kr. 25.000 i løpet av de første fem årene bare for service.

Ja det er direkte horribelt! Ikke rart Toyota er kreative for å beholde endel av det "gullegget"...

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (19 timer siden):

Støydemping ser fraværende ut i bagasjerommet på varebilen. Det er sikkert en del tiltak som kan hjelpe mot dekk og vind-støyen. Apropos andre kassebiler, så husk at denne er elektrisk så motorstøy bør være neglisjerbart.

Hehe, jeg kjørte HiAce før for en haug av år siden, og må si at det ikke var noen fordel å sitte på diesel-vrælet under setet. Så uansett så vil det jo være en drøm i forhold å kjøre en elektrisk kassebil. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Sitat

Denne bilen, samt PSA-variantene, kvalifiserer for øvrig til Enova-støtte på 50.000 kroner dersom det er snakk om et næringskjøp. Kravet for å få støtte er at man har søkt støtte før bilen bestilles, og at virksomheten er registrert i Norge, og ikke har økonomiske problemer.

Hva innebærer det? Kan en privatperson opprette et passivt enkeltpersonforetak og være berettiget støtten?

Lenke til kommentar
On 6/5/2020 at 5:31 PM, Lynxman said:

Hmm. Drøyt. Hvordan blir det med elbilservice? Det burde jo være mindre kostnader.

På personbiler er servicekostnaden mye lavere enn andre biler. Bruker å ligge på 2-4000kr og består delvis av å sparke i dekka.

Noen har ikke engang serviceintervall på sine biler. Men det er viktig å gjevnlig sjekke bremser og slikt om man bor i deler av landet med mye salting.

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...