Gå til innhold

Billkill - Privatøkonomi-app for fakturabetaling


Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Billkill er en app siktet mot unge voksne for å gi dem bedre kontroll over egen økonomi.
Appen har en del opplæringsvideoer og tilbyr betaling av e-faktura med debit/kredittkort. 

Nå kan man også investere i selskapet gjennom sidene til Folkeinvest.no

http://billkill.no/
https://folkeinvest.no/kampanje/bill-kill-as

Ønsker å bruke denne tråden til diskusjon rundt appen. Hvordan den er i bruk, forbedringspotensiale osv..

Jeg bruker appen fordi den lar meg betale e-faktura med kredittkort. Det er også gøy å bruke nye norsk-utviklede tjenester. Har ikke investert i selskapet enda, men vurderer det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne appen funksjonar som ikkje er å finne i Vipps? Er dette ein ny app som vil prøve det som Payr appen måtte gi seg på i fjor vinter? 

Om appen bidrar til å gi økonomiopplæring til unge voksne så kan eg sjå verdien med den, men om det berre er nok ein app som bruker kamera til å scanne papirfakturaer for så å betale med kredit/debetkort så går nok appen tøffe tider i møte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ
Gjest 1cc32...2f3 skrev (På 7.6.2020 den 23.25):

Samarbeider de med folka som har rettighetene til Kill Bill? 

Anonymous poster hash: 1cc32...2f3

Nei, det er ingen tilknytning der, men det er tydelig at det er hentet inspirasjon derifra. Du kan se Sonni fra Billkill svare på det under "Diskusjon" på emisjonskampanjen deres her: https://folkeinvest.no/kampanje/bill-kill-as

 

The Avatar skrev (På 7.6.2020 den 23.36):

Har denne appen funksjonar som ikkje er å finne i Vipps? Er dette ein ny app som vil prøve det som Payr appen måtte gi seg på i fjor vinter? 

Om appen bidrar til å gi økonomiopplæring til unge voksne så kan eg sjå verdien med den, men om det berre er nok ein app som bruker kamera til å scanne papirfakturaer for så å betale med kredit/debetkort så går nok appen tøffe tider i møte. 

Pr. nå inneholder appen en sesong med kunnskapsfilmer som tar for seg diverse begreper innen privatøkonomi. 
Du kan også betale e-faktura direkte i appen.

Appen lanserte for 3 måneder siden, og er fortsatt veldig ung. Her vil det komme en god del ny funksjonalitet fremover, med ny versjon av appen i August. 

Appen har ikke som mål å ta over eller erstatte Payr. Det er to forskjellige konsepter, og Billkill vil bli mye mer enn bare fakturabetaling.
Anbefaler å følge med på Instagram for å få med seg alle nyheter dersom man er interessert. https://www.instagram.com/billkill.no/?hl=nb

Har snakket en del med dem, og syntes det virker lovende. I løpet av 3 måneder er fakturaer for over 10mill betalt gjennom appen. All vekst er organisk så langt.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ
Nidar2 skrev (28 minutter siden):

Kan man betale e-faktura med kredittkort i Vipps?

usikker, men du kan vippse med kredittkort, så antar du kan betale faktura med det også

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Slettet-YQ8U8xbZ skrev (5 minutter siden):

usikker, men du kan vippse med kredittkort, så antar du kan betale faktura med det også

Nei, det går ikke. Forsøkte akkurat nå. Bill-Kill fixer dette fint :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

BillKill og Amex fungerte en liten periode, men feilet etter kort tid. Det har ikke fungert på lenge, og tror ikke det er noen eta på fiks heller. 

Man får vel heller ikke bonuspoeng ved betaling av fakturaer med MasterCard her heller, så jeg klarer ikke helt se nyttet i betale en faktura med kreditkort. 

 

Lenke til kommentar
Dapp47 skrev (18 minutter siden):

BillKill og Amex fungerte en liten periode, men feilet etter kort tid. Det har ikke fungert på lenge, og tror ikke det er noen eta på fiks heller. 

Man får vel heller ikke bonuspoeng ved betaling av fakturaer med MasterCard her heller, så jeg klarer ikke helt se nyttet i betale en faktura med kreditkort. 

 

Ok, da er det ikke noe å bruke tid på nei 😞

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...