Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Idag etter å ha gått en tur i nærområdet så oppdaget jeg en gul lapp på bilen, en P-bot på 900 kr fra Oslo bymiljøetaten. 

Det jeg stusser over er at det er merket med (hvit P i blå firkant) med undertekst parkering forbudt skilt over 48 timer. Så slik jeg tolker det så kan jeg stå her opptil 48 timer? 

I boten står det "Skilt 376 - soneparkering med parkingsforbud"  Men om jeg søker på skilting på nett, så tilsier dette P skiltet med undertekst, skilt nr 552/834 "parkering med underskilt" Jeg gikk over hele området, og det er ingen flere skilter en Skolens informasjonskilt og dette P Skiltet med underskilt "P forbudt over 48 timer" dette står plassert 3 steder på en veldig liten P-plass. 

Bilen min sto parkert midt i mellom de 2 hvite bilene.  Det er en oppmerking i form av en steinkant langs veien og alle bilene her hadde fått gul lapp. Det rare var at bilene som sto på skolens område hvor det ikke er merket med noe som helst (rød tesla mm), ikke har fått bot. Disse står i mine øyne parkert ett sted en ikke bør sette bilen sin, rett ved siden av noen basketkurver mm. 

Bør jeg klage her? Bemerker meg ihvertfall at jeg har fått en bot for et soneskilt som ikke finnes noe sted på plassen eller langs veien inn mot skolen. 

 

 

7.jpg

1.jpg

5.jpg

 

9.jpg

 

3.jpg

4.jpg

11.jpg

 

13.jpg

Parkeringsskilte-oversikt.png

Endret av Nemesis90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P-skiltet med "P forbudt over 48 timer" gjelder de oppmerkede plassene og har ingenting med saken å gjøre. Feltet hvor bilen stod parkert er ikke merket som parkeringsplass. Kanskje det er ment som plass for henting/levering ved skolen? Bilene på skolens område er ikke bymiljøetaten sin sak. Skiltet 376 Parkeringssone finnes lenger ned i Vestlisvingen ved Vestlibua hvis Google Street View er korrekt:

 

vestlisvingen.png

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det har du helt rett i! Men jeg stusset over at det ikke er hengt opp noe form for skilt for at det ikke er lov å stå der sånn generelt, enten i eller utenom skolen sine åpningstider. Det er svært begrenset med P-plasser tilknyttet marka og jeg synes dette er i overkant firkantet av Oslo kommune, hadde forstått det om det var et privat P-selskap, da de gjør som de vil..  Veien du referer til med bilde er også en del lenger ned og ikke samme veinavn, så dette er vel på kanten til dårlig skilting eller? Hatt lappen i over 10 år og aldri tenkt over dette egentlig, men der ser du!

Men ser vel at her kommer jeg ingen vei med noe klage og må bare betale bota. Takk for oppklaring!

Endret av Nemesis90
Lenke til kommentar
Nemesis90 skrev (28 minutter siden):

... Veien du referer til med bilde er også en del lenger ned og ikke samme veinavn, så dette er vel på kanten til dårlig skilting eller?

Nå heter skiltet Parkringssone, og sone er (mye) mer enn én vei/gate... Skiltet gjelder til det blir opphevet av skilt 378 «Slutt på parkeringssone». Skiltene 376 Parkeringssone og 366 Fartsgrensesone brukes mye i boligstrøkene i Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...