jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august (endret) skaftetryne32 skrev (7 minutter siden): Du gjør det feil, helt åpenbart med vilje så du kan kritisere semantikken i ett ord som ingen her utenom deg selv har brukt, ser du ikke problemet med det? Du er et troll, du er ikke interessert i debatten du er interessert i å trolle. NRK, Aftenposten, Nettavisen gjør det feil? Endret 2. august av jjkoggan 1
skaftetryne32 Skrevet 2. august Skrevet 2. august jjkoggan skrev (7 minutter siden): NRK, Aftenposten, Nettavisen gjør det feil? Du forstår ikke det at skribenter skriver feil noen ganger? Du har lagd en hele greie ut av semantikk, ikke noe ekte hat, eksisterer hatet, åpenbart men jeg tror ikke de bryr seg en dritt om semantikken din, jeg tviler på at det var det som overbeviste dem om at xenofobi var veien å gå. 1
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august skaftetryne32 skrev (10 minutter siden): Du forstår ikke det at skribenter skriver feil noen ganger? Du har lagd en hele greie ut av semantikk, ikke noe ekte hat, eksisterer hatet, åpenbart men jeg tror ikke de bryr seg en dritt om semantikken din, jeg tviler på at det var det som overbeviste dem om at xenofobi var veien å gå. Jeg har ikke påstått at denne saken har noe å gjøre med hat. 1 1
skaftetryne32 Skrevet 2. august Skrevet 2. august jjkoggan skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke påstått at denne saken har noe å gjøre med hat. Oki så nå har plutselig ikke rasisme noe med hat å gjøre? 1
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august skaftetryne32 skrev (3 minutter siden): Oki så nå har plutselig ikke rasisme noe med hat å gjøre? Å si norskpakistanere er ikke et rasistisk uttrykk. 1 1
skaftetryne32 Skrevet 2. august Skrevet 2. august jjkoggan skrev (3 minutter siden): Å si norskpakistanere er ikke et rasistisk uttrykk. Ikke det? Du overbeviste meg om at det var det, så hva har endret seg? 1
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Ikke det? Du overbeviste meg om at det var det, så hva har endret seg? Det dreier seg om identitet, ikke rasisme. 1 1
skaftetryne32 Skrevet 2. august Skrevet 2. august jjkoggan skrev (2 minutter siden): Det dreier seg om identitet, ikke rasisme. Like fullt så har du et problem med at Norsk-pakistanere, ønsker å identifisere seg som både pakistanere og nordmenn, det er du som prøver å gjøre et problem ut av dette med dine semantiske øvelser. 1
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august skaftetryne32 skrev (8 minutter siden): Like fullt så har du et problem med at Norsk-pakistanere, ønsker å identifisere seg som både pakistanere og nordmenn, det er du som prøver å gjøre et problem ut av dette med dine semantiske øvelser. Norsk amerikanere kan identifiserer seg som både norsk og amerikansk men ordstillingen gjør det klart at de er både akseptert som amerikanere og må akseptere ansvarene som kommer med å bli en amerikaner. Det hjelper integreringen antar jeg. Ord betyr noe 1 1
skaftetryne32 Skrevet 2. august Skrevet 2. august jjkoggan skrev (1 minutt siden): Norsk amerikanere kan identifiserer seg som både norsk og amerikansk men ordstillingen gjør det klart at de er både akseptert som amerikanere og må akseptere ansvarene som kommer med å bli en amerikaner. Det hjelper integreringen antar jeg. Ord betyr noe Ja det er greit nok det, men du prøver fremdeles å gjøre en semantikk feil til selve grunnen til at vi har rasisme her i landet, noe som er ekstremt idiotisk, og noe du gjør kun for å fremheve deg selv og din amerikanske eksepsjonalisme, hva annet er poenget ditt? Du ser fremdeles fliser i andres øye fra mils avstand, men enser ikke engang den digre redwood stammen som stikker ut av ditt eget øye. 1
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august skaftetryne32 skrev (3 minutter siden): Ja det er greit nok det, men du prøver fremdeles å gjøre en semantikk feil til selve grunnen til at vi har rasisme her i landet, noe som er ekstremt idiotisk, og noe du gjør kun for å fremheve deg selv og din amerikanske eksepsjonalisme, hva annet er poenget ditt? Du ser fremdeles fliser i andres øye fra mils avstand, men enser ikke engang den digre redwood stammen som stikker ut av ditt eget øye. Hvilke «semantikk feil « snakker du om? 1
HeHauken Skrevet 2. august Skrevet 2. august jjkoggan skrev (3 minutter siden): Det hjelper integreringen antar jeg. Ord betyr noe Haha, denne var fin. Hvordan går integreringen og rasismen i "demokrariets vugge"?
skaftetryne32 Skrevet 2. august Skrevet 2. august jjkoggan skrev (2 minutter siden): Hvilke «semantikk feil « snakker du om? Jepp gish gallopp, når en uærlig teknikk feiler så finnes det alltids en annen en kan bruke, stemmer ikke det? Men med vilje nei det er det ikke🙄 1
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august (endret) skaftetryne32 skrev (4 timer siden): Jepp gish gallopp, når en uærlig teknikk feiler så finnes det alltids en annen en kan bruke, stemmer ikke det? Men med vilje nei det er det ikke🙄 Dette gir ingen mening. Jeg aner ikke hva du snakker om. Identitet er grunnlaget for integrering. Integrering og rasisme er forskjellige saker. Er det rasistisk å kalle en hvit svensk innvandrer til Norge en norsksvensker? Hvordan er kritikk på hva man kaller innvandrere en Sitat semantikk feil til selve grunnen til at vi har rasisme her i landet, Det er en kritikk på språkbruk og dens effekt på integrering av innvandrere og deres etterkommere om de er hvite, svarte eller grønt. Det var aldri gitt som grunnen til rasisme, særlig når det påvirker alle slags folk Endret 2. august av jjkoggan 3
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august (endret) HeHauken skrev (24 minutter siden): Haha, denne var fin. Hvordan går integreringen og rasismen i "demokrariets vugge"? Jeg nevner ikke rasisme. På flere måter er Norge mye bedre på integrering, særlig økonomisk integrering, men Norge har ikke lignende utfordringer som et innvandrere land Endret 2. august av jjkoggan 2
jjkoggan Skrevet 2. august Skrevet 2. august (endret) skaftetryne32 skrev (På 2.8.2026 den 8.48): Du ser fremdeles fliser i andres øye fra mils avstand, men enser ikke engang den digre redwood stammen som stikker ut av ditt eget øye. Hva vet du om hva jeg ser eller ikke ser og hva har det å gjøre med rasisme i Norge? Min bosted burde være irrelevant til argumenter rundt rasisme i Norge og er aldri et argument i seg selv. Burde jeg avfeie all kritikk mot usa fordi du bor i Norge? Alle argumenter jeg har brukt kommer fra nordmenn, ikke amerikanere Endret 3. august av jjkoggan 2
jjkoggan Skrevet 3. august Skrevet 3. august (endret) skaftetryne32 skrev (På 2.8.2026 den 7.45): Du forstår ikke det at skribenter skriver feil noen ganger? Du har lagd en hele greie ut av semantikk, ikke noe ekte hat, eksisterer hatet, åpenbart men jeg tror ikke de bryr seg en dritt om semantikken din, jeg tviler på at det var det som overbeviste dem om at xenofobi var veien å gå. Nasjonalbiblioteket sier at aviser "gjør feil" like ofte eller mer enn de gjør rett i de siste 25 aar. N-gram Endret 3. august av jjkoggan 1 1
Neptun1 Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) Det finnes en riktig grov form for rasisme i Norge - mot hvite mennesker fra anti-hvite på venstresiden (flest), delvis Sentrum samt det ikke-fungerende rettsvesenet. Les denne kommentaren fra FB skrevet av utlending i Norge: "For ca. en uke siden delte jeg min reaksjon på Jirde Alis anklager mot Norge som et rasistisk land. Basert på egne erfaringer med en tilværelse som utlending i Norge, sa jeg at jeg ikke finner rasismen alle krenkokratene snakker om. Men kanskje jeg var litt rask der? For hva annet enn hudfargen (til ofrene og gjerningsmennene) kan forklare den enorme forskjellen i hvordan vi som samfunn har reagert på drapene på Tamima Nibras Juhar og Maren Sømme? Begge drapene er særdeles tragiske. Begge disse kvinnene hadde vært i live i dag hvis systemet / samfunnet hadde tatt farene de ble utsatt for på alvor. Drapet på Tamima medførte at norske aviser (og feeden min her på facebook) ble full av stløtteerklæringer og krav om politisk oppvask i flere uker etter. Drapet på Maren er allerede glemt. Titals tusen møtte opp og marsjerte i minnemarkeringen for Tamima. Minnemarkeringen til Maren ble avlyst. Om noe, burde drapet på Maren engasjert oss mer, gitt de groteske detaljene som er avslørt hva gjelder hva hun gikk gjennom før hun ble myrdet. Betyr hudfarge likevel alt i dette landet? Del gjerne hvis dere har en annen god forklaring på den enorme forskjellen i hva disse tragiske drapene har avstedkommet når det gjelder avsky og reaksjon" Endret 4. august av Neptun1 1 2
Snikpellik Skrevet 4. august Skrevet 4. august (endret) Det har ikke noe med hudfarge eller rasisme å gjøre, men at det ble bråk rundt hvem som skulle tale. Var noen som forsøkte å lage en markering for henne i Oslo med fokus på varslede partnerdrap. Så ble det bråk fordi noen særdeles splittende personer fra det ytterliggående nettstedet Document ønsket å tale der om annen tematikk. Jeg skjønner ikke helt hva en "journalist" som Teigen har å gjøre på talerstolen, og jeg skjønner også godt alle som ikke ønsker å dele scene med en svindeldømt som jobber for et pro-russisk konspinettsted og konstant bruker splittelse. Litt av greia med en minnemarkering er jo å stå sammen. https://www.aftenposten.no/norge/i/oE1mp0/fjernet-documentno-journalist-fra-programmet-til-minnemarkering-for-drepte-maren-soemme-naa-er-markeringen-avlyst?utm_source=sdrn%3Avg%3Aarticle%3Ak0KGJQ Ellers er det jo ikke så rart det blir mer oppmerksomhet rundt en terrorsak enn et partnerdrap. Endret 4. august av Snikpellik 3 2
Klote Skrevet 9. august Skrevet 9. august Tussi skrev (På 31.7.2026 den 17.12): Tja. At det er utfordringer med innvandring er åpenbart, men mange fra disse kulturene du sikter til bidrar også med veldig mye En del av de bidrar, men det er dessverre alt for mange som ikke gjør det, og alt for mange som ødelegger for de som bidrar. Totalen blir kraftig minus. Det skal mange gode bidrag til for å kompensere for vold, drap, narkotika osv, for å nevne de mest åpenbare negative bidragene. Mange av de kulturene som importeres er ukulturer vi har brukt veldig mange år på å bekjempe. Ukulturer fordi de representerer en livsstil vi IKKE ønsker å være en del av, eller måtte ta hensyn til. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå