Gå til innhold

Cyberpunk 2077-presentasjonen utsettes på grunn av demonstrasjonene i USA


Anbefalte innlegg

Det er sant at de fleste selskaper gjør dette enkelt og greit pga PR og at de åpenbart ikke bryr seg veldig som et selskap. Activision Blizzard er vel en an de mest åpenbare drittsekkene med tanke på hvordan de oppførte seg rundt Hong Kong opptøyene.

Når det er sagt så tror jeg nok CDPR står litt spesielt ut med tanke på at spillet deres omhandler nettopp temaer som diskuteres nå. Dermed ser de vel selv at det blir litt usmaklig å vise det for underholdning nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
samobil skrev (49 minutter siden):

 Activision Blizzard er vel en an de mest åpenbare drittsekkene med tanke på hvordan de oppførte seg rundt Hong Kong opptøyene.

Nei. For det var en helt annen situasjon.

Det var en enkelt person som ikke var med i Blizzard, som brukte deres platform, mot deres egne regler.

I dette tilfellet er det Blizzard selv, altså ikke en enkelt person som bryter noen regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går ikke utover launch & utsetter heller ikke presentasjonen nevneverdig. Det skaper god reklame & 'mer engasjament rundt spillet. Det er win win for CDPR. Men man må huske at det er en markets strategi. Dem kjemper ikke en politisk kamp men om pengene dine.

Det er jo uansett krig & elendighet over hele verden til en hver tid, det virker ikke til å ha stoppet spill før..men dem er jo heller ikke økonomisk i målgruppen så da er det vel ikke så viktig..

Lenke til kommentar

Så enten tyr man til hersketeknikker og skriker ut "empati-løse rasshøl" eller så er CDPR teite som henger seg på "demonstrasjons"-bølgen, hvis man kan kalle det det. Kan ikke si jeg er imponert.

Polarisering vitner om mangel på evnen til kritisk tenkning og sistnevnte burde det vært mye mer av.

Det som faktisk skjer minner mer om en diger lynsjemobb som skyter politifolk, banker opp og kvester unge og eldre for livet, ødelegger buss-skur og statuer, og brenner ned og raner butikker. Du kan se videoer av overnevnte på YouTube og nyhetskanaler som ikke har en politisk agenda.

Mange har vettet i behold og demonstrerer mot rasisme på en skikkelig måte, men det vi ser overalt i USA nå er en situasjon helt ute av kontroll med handlings-lammede politikere som ikke setter ned foten.

George Floyd var en serie-kriminell narkoman som traumatiserte folk med overfall og væpnet ran, og hans død var det som fikk begeret til å renne over i en allerede betent politivold-situasjon.

En tragedie som ga mobben en unnskyldning til å ødelegge og kveste bygninger og mennesker over hele USA.

Man skal selvfølgelig bekjempe rasisme, men i former som gagner samfunnet, ikke den destruktive og egosentriske formen vi ser nå. Black Lives Matter tyr til uttrykk som "white privilege" og kollektiv skyld basert på hudfarge/etnisitet. Det var et regime som gjorde det samme i 1933-1945 mot en annen gruppe, gjett hvilket.

Martin L. King jr. må snu seg i graven.

CDPR gjør et smart PR-stunt her, samtidig består bedrifter av mennesker så å avfeie det som et rent PR-stunt blir nok litt for skråsikkert.

 

Endret av Borgelin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Borgelin said:

Så enten tyr man til hersketeknikker og skriker ut "empati-løse rasshøl" eller så er CDPR teite som henger seg på "demonstrasjons"-bølgen, hvis man kan kalle det det. Kan ikke si jeg er imponert.

Polarisering vitner om mangel på evnen til kritisk tenkning og sistnevnte burde det vært mye mer av.

Det som faktisk skjer minner mer om en diger lynsjemobb som skyter politifolk, banker opp og kvester unge og eldre for livet, ødelegger buss-skur og statuer, og brenner ned og raner butikker. Du kan se videoer av overnevnte på YouTube og nyhetskanaler som ikke har en politisk agenda.

Mange har vettet i behold og demonstrerer mot rasisme på en skikkelig måte, men det vi ser overalt i USA nå er en situasjon helt ute av kontroll med handlings-lammede politikere som ikke setter ned foten.

George Floyd var en serie-kriminell narkoman som traumatiserte folk med overfall og væpnet ran, og hans død var det som fikk begeret til å renne over i en allerede betent politivold-situasjon.

En tragedie som ga mobben en unnskyldning til å ødelegge og kveste bygninger og mennesker over hele USA.

Man skal selvfølgelig bekjempe rasisme, men i former som gagner samfunnet, ikke den destruktive og egosentriske formen vi ser nå. Black Lives Matter tyr til uttrykk som "white privilege" og kollektiv skyld basert på hudfarge/etnisitet. Det var et regime som gjorde det samme i 1933-1945 mot en annen gruppe, gjett hvilket.

Martin L. King jr. må snu seg i graven.

CDPR gjør et smart PR-stunt her, samtidig består bedrifter av mennesker så å avfeie det som et rent PR-stunt blir nok litt for skråsikkert.

 

Du sier at vi mangler kritiske tekning, og i samme åndedrag klarer du å gjøre akkurat det samme med å ta alle demonstrasjoner og demonstranter under en kam...
Men, jeg er faktisk helt enig med deg at det er vitkig med nyansert, samt at mitt originale innlegget nok var litt for sort/hvit i sin presentasjon - der tar jeg gjerne selvkritikk. Men altså, du faller i din egen felle (som vi så mange også gjør, meg inkludert), så vær veldig forsiktig med å påpeke hva det innebærer å tenke kritisk. Må også minne om at man er uskyldig inntil motsatte er bevist. Har man sonet sine dommer er disse sonet, disse skal ikke brukes som argument for at noen kan ta livet av personen etter sonet dom.

 

Faktsik vil jeg tørre å påstå at hovedproblemet er at folk mangler evne til å reflektere og problematisere. Så hva menes med dette? Jo, å se saker fra forskjellig innfallsvinkler, ekjenne at andre har gode poenger og forstår at man ikke alltid kan forstå hvordan folk og ting henger sammen. Det beste man kan gjøre er å snakke om ting - i verste tilfelle blir man enig om å være uenige så lenge deltakerne er noenlunde høflige. 

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
2 minutes ago, The Very End said:

Du sier at vi mangler kritiske tekning, og i samme åndedrag klarer du å gjøre akkurat det samme med å ta alle demonstrasjoner og demonstranter under en kam...

Umm..nei, da må du lese bedre.
Jeg skriver også: "Mange har vettet i behold og demonstrerer mot rasisme på en skikkelig måte..."

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Borgelin said:

Umm..nei, da må du lese bedre.
Jeg skriver også: "Mange har vettet i behold og demonstrerer mot rasisme på en skikkelig måte..."

Nope, du sier:

Quote

Det som faktisk skjer minner mer om en diger lynsjemobb som skyter politifolk, banker opp og kvester unge og eldre for livet, ødelegger buss-skur og statuer, og brenner ned og raner butikker. Du kan se videoer av overnevnte på YouTube og nyhetskanaler som ikke har en politisk agenda.

og: 
 

Quote

Man skal selvfølgelig bekjempe rasisme, men i former som gagner samfunnet, ikke den destruktive og egosentriske formen vi ser nå. Black Lives Matter tyr til uttrykk som "white privilege" og kollektiv skyld basert på hudfarge/etnisitet. Det var et regime som gjorde det samme i 1933-1945 mot en annen gruppe, gjett hvilket.

Osv. Du generaliserer veldig, så er ikke enig med deg. Du har  med nyanser i ditt innlegg, men de drukner i genealiseringer og blir derfor litt tynt. Blir som når bestemor sier "Jeg er ikke rasist / jeg har en farget venn... MEN:". Alt før mennet blir bare luft / for å dekke egen rygg, før du kommer med din egentlig mening etterpå. 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Noiz skrev (21 timer siden):

streamer sitter på streamen sin

Sony og CD Project Red er ikkje den streameren du prøver å tilegge holdningen til.....

 

-Audun- skrev (20 timer siden):

Fikk du med deg Blizzard og Hong Kong situasjonen i 2019?

Sony og CD Project Red er ikkje Blizzard... Rart at ein faktisk må påpeike slikt til oppegående mennesker.... Dessuten har blizzard situasjonen blitt forklart fleire ganger.. Dei hadde klare retningslinjer rundt sine spel arrangement, og valgte å holde seg til reglene.. Dei hadde gjort det samme om det var ein spelar som hadde brukt arrangementet deiras for å fordømme hvalfangst, free catalonia, eller andre politisk ladet situasjoner...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, The Very End said:

Nope, du sier:

og: 
 

Osv. Du generaliserer veldig, så er ikke enig med deg. Du har også med nyanser i ditt innlegg, men de drukner i genealiseringer og blir derfor litt tynt.

Nope? Det står jo der svart på hvitt. Er du blind eller vil du rett og slett ikke diskutere på en skikkelig måte?

Og hva er det jeg generaliserer? Får du ikke med deg hva som skjer der borte?

Du griper etter stråmenn så det blir bare dumt, jeg legger ballen død.

Endret av Borgelin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Borgelin said:

Nope? Det står jo der svart på hvitt. Er du blind eller vil du rett og slett ikke diskutere på en skikkelig måte?

Og hva er det jeg generaliserer? Får du ikke med deg hva som skjer der borte?

Du griper etter stråmenn så det blir bare dumt, jeg legger ballen død.

Du trenger ikke være så sur, pust med magen. Jeg la med quotene og kommentar under på hvorfor jeg mente det jeg gjorde. Å si noen fine ting først og så etterpå si det du egentlig mener basert på generalisering mener jeg ikke er riktig å gjøre. Det er min mening på lik måte som du har din - noe som er helt greit. Hovedpoenget er at en skal være forsikt med å anklage andre for mangel på kritisk tankegang når man selv går i samme felle. Får være enige om å være uenige :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
seth_vacn skrev (14 timer siden):

Dere som lurer på hvorfor gamere surver så veldig over dette, husk at mange gamere er unge, veldig unge og har et smalt syn på verden og det som skjer.

For å ikkje nevne flokk mentalitet, som forøvrig ikkje nødvendigvis har nåke med alder å gjere.. Folk liker å føle ein viss tilhørigheit, og om hypen er å trakassere Blizzard for nåke så lite som å følge klare regler og rettningslinjer rundt sine arrangement, så er det hypen folk velger å følge.. Møøøø, eller, Bæææ, er vel passende......

Lenke til kommentar
22 minutes ago, The Very End said:

Du trenger ikke være så sur, pust med magen. Jeg la med quotene og kommentar under på hvorfor jeg mente det jeg gjorde. Å si noen fine ting først og så etterpå si det du egentlig mener basert på generalisering mener jeg ikke er riktig å gjøre. Det er min mening på lik måte som du har din - noe som er helt greit. Hovedpoenget er at en skal være forsikt med å anklage andre for mangel på kritisk tankegang når man selv går i samme felle. Får være enige om å være uenige :)

Så jeg spør igjen, hvilken felle?
Hvor har jeg generalisert, kan du forklare?

Du skriver at jeg anklager andre for å mangle kritisk tankgang, hvor har jeg gjort det?
Jeg skrev: "Polarisering vitner om mangel på evnen til kritisk tenkning og sistnevnte burde det vært mye mer av.", hvem anklager jeg?

Jeg skriver mest fakta, og lite subjektive meninger. Du er "uenig", så mao er du uenig med virkeligheten, derfor bruker du hersketeknikker og stråmanns-argumentasjon fordi du egentlig ikke klarer å argumentere, og det er jo bare tragisk.

Endret av Borgelin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Borgelin said:

Så jeg spør igjen, hvilken felle?
Hvor har jeg generalisert?

Du bruker hersketeknikker og stråmanns-argumentasjon fordi du egentlig ikke klarer å argumentere mot det jeg sier da jeg skriver mest fakta og lite subjektive meninger, og det er jo bare tragisk.

Du har fått dine svar. At du er mer interessert i å krangle fordi du enten ikke liker svarene du får eller ikke forstår dem (spør i så fall) er en ting, men vi får spare topicen for den slags og være enige å være uenige. Dette er siste svar i denne samtalen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, The Very End said:

Du har fått dine svar. At du er mer interessert i å krangle fordi du enten ikke liker svarene du får eller ikke forstår dem (spør i så fall) er en ting, men vi får spare topicen for den slags og være enige å være uenige. Dette er siste svar i denne samtalen. 

Hehe, typisk.

Lenke til kommentar

 Utsatt fra 11. juni til 25. juni pga. noe som skjer før 4. juni og kan få litt  bråk noen dager? Bør vi usette all spillutvikling til vi har løst de tragiske hendelsene som utspiller seg i Afrika? 

"Does not compute."

Er det noe man hadde hatt behov for i disse bråkete tider og lang periode med Covid-19 så er det nettopp hyggelige nyheter som CP2077 presentasjon. Well, well CDPR, another Google politics in the making?

Jeg har allerede lagt fra meg planen om å kjøpe og spille TLOU2, kanskje det blir flere. Begynner å få litt avsmak for spillstudioer som blander politikk inn i spillutvikling. 

"PC is slowly killing everything".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Borgelin skrev (9 timer siden):

Så enten tyr man til hersketeknikker og skriker ut "empati-løse rasshøl" eller så er CDPR teite som henger seg på "demonstrasjons"-bølgen, hvis man kan kalle det det. Kan ikke si jeg er imponert.

Polarisering vitner om mangel på evnen til kritisk tenkning og sistnevnte burde det vært mye mer av.

Det som faktisk skjer minner mer om en diger lynsjemobb som skyter politifolk, banker opp og kvester unge og eldre for livet, ødelegger buss-skur og statuer, og brenner ned og raner butikker. Du kan se videoer av overnevnte på YouTube og nyhetskanaler som ikke har en politisk agenda.

Mange har vettet i behold og demonstrerer mot rasisme på en skikkelig måte, men det vi ser overalt i USA nå er en situasjon helt ute av kontroll med handlings-lammede politikere som ikke setter ned foten.

George Floyd var en serie-kriminell narkoman som traumatiserte folk med overfall og væpnet ran, og hans død var det som fikk begeret til å renne over i en allerede betent politivold-situasjon.

En tragedie som ga mobben en unnskyldning til å ødelegge og kveste bygninger og mennesker over hele USA.

Man skal selvfølgelig bekjempe rasisme, men i former som gagner samfunnet, ikke den destruktive og egosentriske formen vi ser nå. Black Lives Matter tyr til uttrykk som "white privilege" og kollektiv skyld basert på hudfarge/etnisitet. Det var et regime som gjorde det samme i 1933-1945 mot en annen gruppe, gjett hvilket.

Martin L. King jr. må snu seg i graven.

CDPR gjør et smart PR-stunt her, samtidig består bedrifter av mennesker så å avfeie det som et rent PR-stunt blir nok litt for skråsikkert.

 

Takk for at du skrev omtrent det jeg hadde gjort om jeg hadde giddet.

De som sier at du generaliserer har lesevansker trolig forårsaket av ideologisk forutinntatthet. Det som skjer i USA er resultater av en langvarig, kjip og kompleks situasjon. Dette startet lenge før Trump, there's plenty of blame to go around. Vi som sitter trygt i Norge burde ikke uttale oss veldig bastant den ene eller andre veien, ei eller dømme de som har andre oppfatninger enn det som presenteres via media, som åpenbart er bias. Vi hører om George Floyd og politivold mot svarte, men ikke et fnugg om David Born, en afroamerikaner som ble drept av mobben - blir neppe noe utsettelse av noe for han. Det er også nok tilfeller av grov og dødelig politivold utført mot hvite også, men det er ikke så viktig.

At en spillkonferanse blir utsatt gjør meg personlig ingenting, men det burde være lov å stille noen spørsmål uten å bli utsatt for smålige hersketeknikker - det gjelder begge "sider".

Lenke til kommentar
Quote

CDPR gjør et smart PR-stunt her, samtidig består bedrifter av mennesker så å avfeie det som et rent PR-stunt blir nok litt for skråsikkert.

Bra innlegg. Jeg synes det er rimelig soleklart. Kan man forklare noe med menneskelige faktorer mens det samtidig har en stor PR gevinst er det ofte sett på som et kort man vil spille. I en  ønskeverden var ikke spillutvikling preget av politikk men det er nok utopi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Borgelin skrev (På 4.6.2020 den 8.51):

 

George Floyd var en serie-kriminell narkoman som traumatiserte folk med overfall og væpnet ran, og hans død var det som fikk begeret til å renne over i en allerede betent politivold-situasjon.

En tragedie som ga mobben en unnskyldning til å ødelegge og kveste bygninger og mennesker over hele USA.

Man skal selvfølgelig bekjempe rasisme, men i former som gagner samfunnet, ikke den destruktive og egosentriske formen vi ser nå. Black Lives Matter tyr til uttrykk som "white privilege" og kollektiv skyld basert på hudfarge/etnisitet. Det var et regime som gjorde det samme i 1933-1945 mot en annen gruppe, gjett hvilket.

Martin L. King jr. må snu seg i graven.

Uskyldig var han på ingen måte, men han hadde så vidt jeg forstår ikke gjort seg skyldig i noe som skulle ha ført til dødsstraff og han var ikke dømt til dødsstraff da han ble drept.

Det har vært ikke-voldelige protester mot politivold og rasisme i USA i form av at fotballspillere knelte under nasjonalsangen, dette ble ekstremt dårlig mottatt og det førte ikke til noen endringer. Black Lives Matter snakker om white privilege for å beskrive det at hvite i mindre grad blir trakassert av politiet og da drar du fram nazistkortet fra lomma. På den ene siden har du en gruppe som er lei av å bli trakassert av politiet og ble truet av styremaktene når de våget å uttrykke seg på en ikke-voldelig måte. 

 

Martin Luther King jr. sa "A riot is the language of the unheard", så selv om det er riktig at han var mot dem og mente at de var destruktivt så er det dette han advarte mot. Når meningene ble undertrykt og fordømt så reagerte de slik som det vi ser nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...