Gå til innhold

Bachelorgruppe og karakter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får ein karakter på bachelorprosjektet, det betyr at alle som var med i gruppa får lik karakter.

Eg kjenner ikkje til at ulike studentar kan få ulik vurdering av bacheloroppgåva.
Det er nok mulig å få differensiert karakter ettersom arbeidsinnsats skal vektast med 10-15 %, men i praksis trur eg ikkje det blir gjort. Ettersom vektinga er såpass liten del av totalkarakteren så må forskjellen i individuell arbeidsinnsats være vært forskjellig for å ha påvirkning i praksis, og dersom ein elev har arbeidsinnsats til ein E og den andre tilsvarande ein B så er det nok såpass store ueinigheiter innafor gruppa at det er tvilsomt at ein kjem i mål som gruppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (4 timer siden):

Du får ein karakter på bachelorprosjektet, det betyr at alle som var med i gruppa får lik karakter.

Eg kjenner ikkje til at ulike studentar kan få ulik vurdering av bacheloroppgåva.
Det er nok mulig å få differensiert karakter ettersom arbeidsinnsats skal vektast med 10-15 %, men i praksis trur eg ikkje det blir gjort. Ettersom vektinga er såpass liten del av totalkarakteren så må forskjellen i individuell arbeidsinnsats være vært forskjellig for å ha påvirkning i praksis, og dersom ein elev har arbeidsinnsats til ein E og den andre tilsvarande ein B så er det nok såpass store ueinigheiter innafor gruppa at det er tvilsomt at ein kjem i mål som gruppe.

Takk for svar! Arbeidsinnsatsen er ikke noe problem her. Problemet er forholdet til veileder som jeg forstår sammen med sensor skal sette karakteren. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...