Gå til innhold

Telefon med ren android


Anbefalte innlegg

Har hatt de aller fleste toppmodellene fra Samsung de siste årene, men etter Bixby og Bixby-knappen på S9+ ble det farvel til Samsung. Gikk derfor over til Oneplus som skulle være ren Android, men det stemmer jo ikke. Telefonen er jo oversvømt av snikreklame fra Oneplus. Vesentlige funksjoner blir med sånn reklame ubrukelig for min del og får meg aldri mer til å velge Oneplus.

 

Finnes det telefoner som faktisk kjører ren Android uten apper og reklame fra produsentene med på kjøpet, og er det noen som skiller seg positivt ut og som dere anbefaler? Lager ikke Google telefoner lenger, og kan de eventuelt brukes i Norge om de kjøpes fra USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

If anyone hopes to have a clean Android, root access is the only option. The user becomes a device administrator after accessing the root. So he can control everything including removal of stock applications. As far as I know, all phones come with pre-installed apps. In particular, smartphones such as Samsung are marketed with a greater number of pre-installed apps. So software like Odin is often used now. Odin is the official flashing/rooting software for Samsung devices

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
zanta skrev (5 timer siden):

Her er modellene som har ren Android (AndroidOne), og får oppdateringer direkte fra Google: https://www.android.com/one/

Vurderer en Nokia 5.3 stor skjerm, har NFC og USB-C - koster ikke mer enn egenandelen på forsikringen :)
Er litt bekymret for skjermkvalitet og lysstyrke, men tror jeg skal leve fint med med den i forhold til prisen.

Noen som har erfaringer med den?

Lenke til kommentar
6 hours ago, Nidar2 said:

Vurderer en Nokia 5.3 stor skjerm, har NFC og USB-C - koster ikke mer enn egenandelen på forsikringen :)
Er litt bekymret for skjermkvalitet og lysstyrke, men tror jeg skal leve fint med med den i forhold til prisen.

Noen som har erfaringer med den?

Ingen personlig erfaring, men har lest noen tester. Sikkert en bra telefon for prisen, men hvis man kommer fra en toppmodell, og ikke har justert forventningene, blir man skuffet. Største ulempen jeg ser er at den ikke er "vanntett".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...