Gå til innhold

Excel: Automatisk legge til rader i en tabell


Anbefalte innlegg

Vi har et skjema på jobb hvor vi registrerer salg/jobber. Skjemaet har to hovedfunksjoner: 

1) Gi informasjon om hvor stor ordrereserven er
2) Gi informasjon om personellbehov i tiden fremover

For å utvide skjemaet ønsker jeg å se denne informasjonen i form av linjediagram uke for uke. Dette vil gi meg oversikt over trenden på hver avdeling og ikke bare et oversiktsbilde over inneværende uke.

Løsningen jeg ser for meg er å ha en tabell som oppdaterer seg automatisk hver uke som deretter legges i et linjediagram. Sagt med andre ord: At Excel automatisk legger til en linje hver uke hvor man ved hjelp av IDAG-funksjonen og referanser til de spesifikke cellene får frem informasjonen som igjen legges inn i linjediagrammet.

I og med at flere bruker skjemaet og vi opererer i Teams fungerer det dårlig med makroer og vba. 

Finnes det en funksjon for dette? 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg forstår deg rett, men du har et Excel ark med en tabell som stadig utvides med nye rader og ettersom tabellen utvides vil du vise dette grafisk?

I så fall vil jeg tro at en Pivot tabell med en dynamisk datakilde kan løse dette, men litt vanskelig å si uten å vite mer om hvordan dataene dine er organisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...