Gå til innhold

OK gaming/VM maskin til 16-20k ?


Anbefalte innlegg

Tenker å slå til på disse om 2 ukers tid, lurer på om det er en grei build for gaming i 1440p 144Hz i medium/høy settings? Har allerde 2 M.2 og 2 HDD og  skal legge til flere i fremtiden. Vet jeg trenger mer RAM for VM, men har også en laptop som kan ta litt av loaden i mellomtiden. Vil helst ha prisen ned på 15-16k, men kan godta at det ikke er mulig med de kravene mine. Kommer ikke til å oppgradere på en stund, unntatt de tingene jeg allerede har nevnt.

Endret av DnS94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra build du har gående der. Den mest begrensende faktoren der er nok skjermkortet, men det skal nok holde koken i noen år framover. Om det klarer 144fps i grafikktunge titler er nok et annet spørsmål. 

Det er mulig å spare noen kroner på å f.eks gå for Ripjaws istedet for TridentZ, gå for et billigere kabinett osv. I tillegg så er det vel ryktet at AMD skal lansere en oppdatert Ryzen 3000-linje rundt den tida, så det er mulig at 3900X droppes noe i pris snart, men det blir jo spekulasjon før det lanseres noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar, var de tingene du nevnte som jeg var usikker på. Tror du en 2070S vil være betydelig mye bedre?

Ja, har sett litt på billigere kabinett og slikt, men føler jeg må brenne av 20k til slutt uansett så vi får se om jeg heller bare sparer litt lengre.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (42 minutter siden):

Siden det står VM, tenker du da E-spirt/proft? 

Isåfall vil du ikke ha den prosessoren der, da går du for intel 10th gen. Du mister en god del fps med den prosessoren der, og fps er vesentlig når man driver med e-sport. 

Til den prisen får du vesentlig bedre gaming ytelse med i7 10700k. 

 

VM står nok for Virtuell Maskin, altså å kjøre programmer eller operativsystem virtuelt inni et annet operativsystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...