Gå til innhold

Hvordan tvinge android til å bruke bestemt opperatør?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har nylig fått meg ice med frihet abonnement, men må liksom holde meg på ice sitt eget nettverk for å bruke fri data tjenesten.

Noen som har erfaring med noe app som kan overstyre dette slik at jeg holder meg alltid på ice+ nettverket?

Det hjelper ikke med manual velg av ice+ den går tilbake til ice noen tider og det tar par minutter og skifte manuelt hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg hadde ikke problemer med at telefonen hoppet av ICE-nettet når telefonen støttet 4G-tale hos ICE. 

Når jeg brukte telefon som ikke støttet 4G-tale i deres eget nett ble den mer ustabil og hoppet av og på deres eget nett titt og ofte. 

Forøvirg har jeg ingen svar på det du spør etter.

Lenke til kommentar
10 hours ago, MC89 said:

Hei,

Har nylig fått meg ice med frihet abonnement, men må liksom holde meg på ice sitt eget nettverk for å bruke fri data tjenesten.

Noen som har erfaring med noe app som kan overstyre dette slik at jeg holder meg alltid på ice+ nettverket?

Det hjelper ikke med manual velg av ice+ den går tilbake til ice noen tider og det tar par minutter og skifte manuelt hver gang.

Muligens slå av roming. usikker da jeg ikke har ice

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å låse telefonen til ice+ eller å skru av roaming. Har du fri data og er i et område der det er variabel dekning, må du også påregne å få utskrevet beroligende fra legen da du blir konstant gående rundt og være redd for kvoten din.

Jeg hadde ice tidligere og trodde fri data skulle fungere knall, men jeg følte meg brått som en 14 åring som var redd for kontantkortet sitt... Eneste jeg klarte å låse til ice+, var et mobilt bredbåndsmodem fra Netgear. A810s. Men da var min bruker opplevelse på biltur veldig hakkete og ustabil (Fredrikstad - Sørumsand, både via E6 og langs rv22.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
beladinka skrev (15 timer siden):

Hvilken telefon har du, og har du aktivert 4G-tale?

Jeg tror jeg brukte to Huawei (med og uten 4G-tale) og muligens Samsung.
Sist jeg hadde ICE (tror det var Mate 10 Pro) som normalt sto på dette sim-kortet da, fungerte helt perfekt (dog litt treg data men streaming osv. var aldri problematisk). Jeg ble faktisk veldig overrasket over hvor knirkefritt det gikk da jeg har hatt ICE tidligere med et svært dårlig resultat. Her jeg bor er det relativt god dekning hvor ICE har flere basestasjoner i nærheten, men også på bygda fungerte det bra, og fikk bedre fart der i ICE sitt nett. Problemene meldte seg først når man enten ikke hadde god nok dekning og det måtte bytte til Telia, eller når 4G-tale ikke var aktivert så tale gikk over Telias nett.

Selv i dag hører jeg om tilfeller hvor folk har full dekning på mobilen men motparten får beskjed om at telefonen er avslått. Jeg var veldig plaget av dette helt til 4G-tale kom inn i bildet.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger,

Bruker altså Samsung Note 9 med 2 sim egentlig har ice bare for mobil data ingen behov for å ringe med den men 4G-tale er aktivert roaming slått av.

Fungrer ok etter valg av nettverk manuelt men jeg er ute å kjører mye når jeg mister dekning evt. i tunnel må jeg søke manuelt for å få meg tilbake til ice+.

Har søkt mye på nett men kunne ikke finne noe tasker lignende app som kan overstyre eller søke seg tilbake til ice+ nettet isteden for at man gjør dette manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...