Gå til innhold

Hva ligger i x570-standarden


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny PC, og ser på et hovedkort som bl.a. har chipset av type x570. For meg ser det ut som dette er funksjonalitet som går på bl.a. lysstyring både i kabinett og eksterne enheter som støtter denne standarden. Jeg ser også kabinetter som har x570 i spesifikasjonene. Jeg har ikke funnet noe som helt forklarer meg hva som ligger i x570-spesifikasjonene, så her skulle jeg gjerne hatt litt hjelp :) Og er det krav til x570-kabinett for å ha et x570-hovedkort? 

Veldig takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror X570 er det første AM4 chipset som støtter PCIe 4. Det støtter videre USB 3.2.

M.2 kontakt for nvme lagring kjører og PCIe 4, men vet ikke om nvme SSD er rask nok til å utnytte PCI-e 4.

X570 vil ha full støtte for siste generasjon AM4 prosessorer (4000 serie) som kommer senere i år og til neste år. B450 er jeg usikker på hvilken støtte det vil ha for 4000 serie Ryzen.

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Takk skal du ha Steinar, det var fin info. Har bestilt et hovedkort med x570 nå. Diskene vil kunne utnytte PCIe 4.0, men skjermkortet er på PCIe 3. Jeg skal primært jobbe grafisk, så CPU og disk vil ha største belastning, mens GPU-en vil avhjelpe i en del av funksjonene. Dette blir gøy, får maskina til neste uke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...