Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mye røyk av eksos anlegg


Anbefalte innlegg

Hei,

Av og til kommer det grått røyk når jeg gir gass på passaten. Jeg klarer ikke å finne ut hvorfor og hva det kan være. Bilen er 2010 modell 4 motion passat gått 267000km hvor jeg har byttet turbo og mye på bilen. Service gjøre hver 15000km på bilen olje skift ink filter.

Har dere noe tips?
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Labelle skrev (2 minutter siden):

Grå røyk indikerer vel gåen toppakning? Altså kjølevann i motor. Sjekket veskenivået for kjøleveske? 

Har nettopp nyttet kjølevæske how vw og radiator slange. Det er nok kjølevæske. Av og til så varierer mengden av kjølevæske

Lenke til kommentar
Labelle skrev (5 timer siden):

Det at den varierer er normalt fra kald til varm motor. Du kan jo følge med veskenivået på ekspansjonstanken fremover, men sjekk dette når motoren er helt kald. 

Ja. Hvis det viser seg at det er normalt, er det noe jeg kan gjøre med, eller sende på verksted?
 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (7 timer siden):

Husk at eksosen består av bl.a. vann. (CxHy -> CO2+ H2O). Det er ofte helt normalt at det ryker litt hvitt/grått av eksosen, spesielt hvis det er kaldt ute.

Nei, det var varmt, men uansett det kommer ikke mer kun vært to ganger når jeg gasset. Bilen er ganske stabil pga gjort veldig mye service på den. Var litt bekymret pga liker å ha bilen helt i orden )
 

Lenke til kommentar
Labelle skrev (På 29.5.2020 den 0.15):

Grå røyk indikerer vel gåen toppakning? Altså kjølevann i motor. Sjekket veskenivået for kjøleveske? 

Sjekket og turbo var perfekt, men egr var tett. Vet ikke om det kan være det eller gående toppakning. Bilen har gått nesten 270 xxx km

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...