Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bygge levegg stort gjerde?


Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan bygge en slags levegg eller gjerde som på bilde? Send meg en video eller noe form for tegning. 

Vi skal bygge inn hagen så hunden kan være der. Men i det ene hjørnet så er det en kjempe stor stein som vi ikke får flyttet. Så da tenker vi å bare skrå veggen/gjerde forbi steinen. 

Ser for meg hvordan det skal være, men klarer ikke å se for meg hvordan stolpene må stå for at vi skal lett kunne kle den inn. 

Som det helt sikkert kommer frem her, så er jeg ikke noe tømrer? Men har vert med å bygge levegg før. Men det er det skrå partiet jeg ikke helt forstår?

Screenshot_20200528_191652.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (53 minutter siden):

er det jord kan du bruke jordspyd til å feste reisverker. Stolpesko hvis det er sten.

Ja det vet jeg?Har stolpesko klar, men det er den skrå veggen jeg er usikker på. Altså hvordan må jeg plassere disse stolpene i hjørnet for å få det til å skrå? Må jeg ha to stolper i hvert hjørne? 

Aner jo ikke hvordan jeg skal forklare det heller, når jeg ikke vet hva jeg snakker om???

Lenke til kommentar
buffy88 skrev (3 minutter siden):

Ja det vet jeg?Har stolpesko klar, men det er den skrå veggen jeg er usikker på. Altså hvordan må jeg plassere disse stolpene i hjørnet for å få det til å skrå? Må jeg ha to stolper i hvert hjørne? 

Aner jo ikke hvordan jeg skal forklare det heller, når jeg ikke vet hva jeg snakker om???

Prøvd meg på mer tegning?

Altså hvis de rød firkanten er stolpene og de svarte strekene er kledning. Hvordan får jeg den lille skrå veggen til å henge fast i de to lange veggene. Hvor må jeg plassere stolpene. Må det være to stolper ved siden av hverandre, må de festes i hverandre, må jeg skrå kledningen i hjørne der veggene møtes? 

Screenshot_20200528_220841.jpg

Lenke til kommentar
buffy88 skrev (7 minutter siden):

Hvordan får jeg den lille skrå veggen til å henge fast i de to lange veggene. Hvor må jeg plassere stolpene.

Jeg er ikke snekker eller tømrer men fremgangsmåten ville vært litt avhengig av hvor langt strekket på den skrå delen ville vært. Selv ville jeg antageligvis brukt 4" x 4" eller 2" x 4" som stendere på der du har markert med rødt. Er strekket 3-4 meter eller kortere ville jeg nok festet en 2" x 4" i nederkant mellom stolpene som er på hver side av skråveggen. de måtte da bli skråskjørt litt for å passe vinkelen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...