Gå til innhold

Mercedes: Fabrikkene blir CO2-nøytrale i 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ketill Jacobsen skrev (9 timer siden):

"Kun kjøpe kraft fra fornybare kilder. Dette kan gjøres ved hjelp av opprinnelsesgarantier".

Der falt jeg av lasset. Skal MB bli klimavennlige ved hjelp av svindel? Håper de velger bedre løsninger.

I desse dager er 0 - utslipp bare et tastetrykk unna.

 

Se bare på Tesla (som ligg 5 år forran i følge dette komentarfelt), dei biler blir både oppgradert og nedgradert over internett.

 

Nei, det er ikke «Keiserens nye klær», det knuser jo GT6 (Grand Turisimo 6) på Play Station 7 dette. Har vel lært litt av aksjerobboter som manipulerer børsen (har ikke til hensikt å kjøpe men å forandre kurs), og vi har sågar en domm der fastslår at deise roboter kan prøve å finte ut hverandre. Hurra, for tullingene.......

 

Merseders må bare komme med noen kroner så skal eg signere papir på at dei 100 000 furuene eg plantet sommeren 99 var til deiras 0 - utslipp trær. Men ja, ville plantet like vel, men sertfikat og garantier på at dei har opprinnelse og eksisterer kan dei få. Og når dei blir til plank og biobrensel kan vi skrive noen papirer til, og søke om mer støtte og skrive flere artikler.

 

Fan så tåpen eg har vært, har trodd 0 - utslipp biler er 0 utslipp og så er det bare batterier. Vel, da har eg 0 - utslipp lommelykt som er bedre en gass, parafin og karbid lykt. Regnemaskinen (kalulatoren) kan eg også rekne som 0 - utslipp, da den eg har ikke trenger å smørres (avgir oljedamp eller carbonoksyder)

 

Verden, media og Twitter er på full farth fremover, men til HVA ?

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5CJ56A5D skrev (58 minutter siden):

Dette ser ut som en stor bløff. Hva med arealbruken for å sette opp solcelleanlegg og bygge vindmøller. Hvis alle skal gjøre som disse gærningene så blir det ikke dyrkbart land tilbake på jordkloden.

Det må da vel være nok hustak til å dekke med solcelleanlegg? Og da særlig store industribygg. Og vindmøller kan vel stå mange andre steder enn på dyrka mark? Ser ikke helt den store motsetningen der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor skal strømmen til lading hentes fra?

Hvis strømmen bare kommer fra vindkraft og fra solceller så må man vel lade bilen bare når det blåser og/eller nå solen skinner? Eller skal bilene også kunne lades med strøm (fra vannkraft) som hentes fra Norge eller fra Sverige?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...