Gå til innhold

Hva bør jeg studere? Kjemi?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid likt kjemi. Jeg har 6 i både R2, kjemi 2 og fysikk 2, men det hjelper ikke så mye når jeg ikke vet hva jeg vil. Jeg vet som sagt at jeg er veldig glad i kjemi, men jeg frykter litt for jobbmulighetene (både med tanke på nå og i fremtiden). Jeg har derfor sett litt på farmasi, hvor jeg vil få studere kjemi, men jeg får mest sannsynlig ikke jobbet med kjemi dersom jeg blir farmasøyt, da de fleste farmasøyter ender opp i apotek. For meg er det viktig at jeg etter endt utdanning har en noenlunde trygg jobb å gå til, eller eventuelt gode muligheter for relevant jobb. 
 

Det er sikkert litt vanskelig å forstå hva problemet er. Jeg har mest lyst til å studere kjemi og biokjemi på UiO, men jeg er redd jeg vil slite med å få meg relevant jobb - også etter master i kjemi. Er jobbmulighetene virkelig så dårlige som folk skal ha det til? Er det mange arbeidsledige kjemikere? Jeg har ikke lyst til å angre på valg av studium igjen (jeg prøvde meg på rettsvitenskap siden jeg har hatt en liten interesse for jus). Er det tryggere å bare studere master i farmasi selv om det er noe mindre interessant på grunn av anatomien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å google litt skoler som har dette som fag, og prøv å ring dem og spør. Ring karriereveiledningssenter og spør. Kanskje får du kontakter til noen som jobber med det, så kan du spørre dem hvordan de fikk jobb. Ellers er jobbkompasset noe du kan google frem. Står mye nyttig der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...