Gå til innhold

Hvilke linje er mest relevant?


Anbefalte innlegg

Hei

Har valget mellom Automatisering og elektronikkdesign i UiS og Automatisering og Informatikk i USN Porsgrunn. 

Hvilke utdanning er mest relevant? Er det noen som har erfaring med å studere i Stavanger eller i Porsgrunn? Stavanger er en større by og mulig en bedre studentby med flere muligheter? 

Om studiene:

Automatisering og elektronikkdesign: https://www.uis.no/studier/studietilbud/ingenior-og-sivilingenior/bachelor-i-ingeniorfag/automatisering-og-elektronikkdesign/

Automatisering og Informatikk: https://www.usn.no/studier/finn-studier/teknologi-ingeniorfag-og-lysdesign/informatikk-og-automatisering/

 

 

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle universiteter har egne studentambassadører. Disse er studenter fra ulike linjer som kan fortelle om sine studier og sitt studiested. De som styrer Facebook-siden til UiS og USN vil nok kunne henvise deg videre til noen som studerer automatisering, eller som har hatt mange av de felles fagene på instituttet, så jeg ville forsøkt å sende en melding der. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, L/-R~ said:

Utdanning relevant for hva? Hvilket yrke eller hvilken jobb?

Er utdannet automatiker og skal nå videre utdanne meg. 3-årig bachelor. Har muligheten for å velge en av de to studiene. Informatikk er mer IT. Altså mer programmering, systemutvikling , databaser og web-baserte systemer.

Elektronikkdesign er mer kretskort, mikrokontrollere og analog og digital elektronikk osv.

Spørsmålet er hvilke av de to utdanningene er mest relevant erfaring å ta med seg videre. Automatisering er nokså likt vil jeg tro på begge studiene men elektronikkdesign og informatikk er annerledes.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
winmedi skrev (6 minutter siden):

Er utdannet automatiker og skal nå videre utdanne meg. 3-årig bachelor. Har muligheten for å velge en av de to studiene. Informatikk er mer IT. Altså mer programmering, systemutvikling , databaser og web-baserte systemer.

Elektronikkdesign er mer kretskort, mikrokontrollere og analog og digital elektronikk osv.

Spørsmålet er hvilke av de to utdanningene er mest relevant erfaring å ta med seg videre. Automatisering er nokså likt vil jeg tro på begge studiene men elektronikkdesign og informatikk er annerledes.

Da støtter jeg @afterall sitt forslag, i tillegg finnes det kanskje en Facebookgruppe eller fagforbund du kan spørre?

Lenke til kommentar
winmedi skrev (25 minutter siden):

Er utdannet automatiker og skal nå videre utdanne meg. 3-årig bachelor. Har muligheten for å velge en av de to studiene. Informatikk er mer IT. Altså mer programmering, systemutvikling , databaser og web-baserte systemer.

Elektronikkdesign er mer kretskort, mikrokontrollere og analog og digital elektronikk osv.

Spørsmålet er hvilke av de to utdanningene er mest relevant erfaring å ta med seg videre. Automatisering er nokså likt vil jeg tro på begge studiene men elektronikkdesign og informatikk er annerledes.

vill du utvikle software? Gå for It linjen. 

 

Vill du utvikle hardware? Gå for den andre. 

 :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...