Gå til innhold

Manchester United saksøker Football Manager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Manchester United slapp kvartalsresultatet sitt for få dager siden og har ingen problemer med sponsorinntekter. Dette er en klassisk prinsippsak som hverken har noe med penger eller covid-19 å gjøre, men å beskytte en merkevare. Saker som dette bruker ofte opp til 20 måneder på veien til der den står i dag og ender aldri eller sjeldent med pengeutbetaling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LaKilla skrev (16 minutter siden):

Noen som sliter med sponsorinntekter i forbindelse covid-19, og så en mulighet for en alternativ inntekt? *kremt!kremt!*

EDIT: Endret "ekstraordinær" til "alternativ"

Nå er vel United de som angivelig klarer seg kanskje aller best gjennom dette. De annonserte nylig at de ikke vil kreve inn betaling for spillere på utlån til klubber som sliter. 

MEN, de har i år inngått en avtale med Konami og PES, så det er nok mer knytta til det. Og det som kanskje er mest shitty med saken her er at de også går etter hvor lett det er å modde inn ekte lag og logoer i FM.

Lenke til kommentar
Sveern skrev (4 minutter siden):

Nå er vel United de som angivelig klarer seg kanskje aller best gjennom dette. De annonserte nylig at de ikke vil kreve inn betaling for spillere på utlån til klubber som sliter. 

Det stemmer, de har også betalt for de nå ubrukelige flybillettene og hotellrommene til fans som skulle på bortekamper. De er også den eneste klubben i Premier League som ikke har økt billettprisene de siste 10 årene.

Kan også nevnes at de under koronapandemien så langt har donert flere millioner av pund til NHS og andre veldedige formål gjennom MU Foundation.

Det forteller meg at det er en prinsippsak og en nødvendig sak sammen med Konami. Har tidligere sett søksmål fra Juventus mot EA også, det er samme greiene.

Lenke til kommentar
Zork skrev (2 minutter siden):

Blir noe merkelig å skulle argumentere for at det er en "klassisk prinsippsak" når det har gått 28 år før de reagerer på det.

Det har også gått 28 år før Manchester United inngikk et sponsorsamarbeid med Konami/PES, som åpenbart er årsaken til søksmålet.

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Snikpellik said:

Det har også gått 28 år før Manchester United inngikk et sponsorsamarbeid med Konami/PES, som åpenbart er årsaken til søksmålet.

Nå var det altså din påstand om at dette var en 'klassisk prinsippsak' jeg svarte på... 

Lenke til kommentar
Zork skrev (Akkurat nå):

Nå var det altså din påstand om at dette var en 'klassisk prinsippsak' jeg svarte på... 

Ja, og dermed en klassisk prinsippsak - ny sponsor kommer inn, og ønsker eneretten de betaler for. Det samme skjedde med Juventus i EA Sports sitt FIFA før forrige sesong. Slike søksmål ender som sagt sjelden eller aldri med utbetaling av penger og er dermed en prinsippsak som er ment å beskytte avtaler eller merkevarer over tid. 

Jeg er ikke enig med Manchester United i denne saken her, så det er sagt, men jeg kan godt forstå hvorfor det kommer et sånt søksmål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...