Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermbilde ble plutselig stort, hva er galt?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått et problem som skjedde bare plutselig, alt på skjermbilde ble plutselig voldsomt stort, som det er svært liten oppløsning? oppløsningen står på 1024 x 768. Tenkte det kanskje skulle hjelpe ta en omstart på maskinen, men det hjalp ikke, ingen forandring. Hva kan dette skyldes, kan det være skjermkortet som er ødelagt, eller hva annet kan det skyldes? Sjekka at skjermkortet vises i windows i alle fall, men vet ikke om det kan være skadet/ødelagt likevel? Håper noen har noen ide om hva som kan være galt, venter spent på svar, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde oppdatere skjermdriver, ikke noe hjelp i, hva er galt, er skjemkortet trolig ødelagt, installasjonprogrammet for driver fant jo skjermkortet, merkelig hvis det er ødelagt, hva annet kan være problem, problemet løser seg kanskje hvis jeg installer windows på nytt, men det vil jeg helst, slippe, så håper noen kan hjelpe...

Lenke til kommentar

Jeg har mer eller mindre samme problem med 2 stk RTX 2080. Det eneste som har fikset problemet sånn midlertidig er å slå av PC, koble fra strømkabelen, holde inne start knappen en stund slik at alle kondensatorene på HK lader seg ut, og så starte PC’en igjen. Og jeg har sjekket alle strømkabler til kortene og at de sitter skikkelig i PCIe sporene.

Restarter jeg PC’en uten å gjøre dette, blir oppløsning kun 1024 x 768. Og slår jeg av PC’en om kvelden og slår den på om morgenen uten å gjøre dette, skjer det samme, oppløsning kun 1024 x 768.

Jeg mener å huske at dette problemet startet etter en Windows 10 oppdatering for en god stund siden, men er ikke sikker.

Glemte å nevne at jeg har prøvd med 5 forskjellige drivere, samme problem. Så jeg mistenker at det er et Windows 10 problem.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
FB.554173158 skrev (9 timer siden):

prøvde oppdatere skjermdriver, ikke noe hjelp i, hva er galt, er skjemkortet trolig ødelagt, installasjonprogrammet for driver fant jo skjermkortet, merkelig hvis det er ødelagt, hva annet kan være problem, problemet løser seg kanskje hvis jeg installer windows på nytt, men det vil jeg helst, slippe, så håper noen kan hjelpe...

Får du ikke til å bytte skjermoppløsning i Windows? Hvilken oppløsning skal det være på skjermen din?

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg stjele tråden her, men for min del kan jeg ikke skifte skjermoppøsning når dette skjer, maks er 1024 x 768. I tillegg er det gul varseltrekant ved skjermkortene i Enhetsbehandling og beskjeden at Windows har stoppet denne enheten på grunn av at driveren meldte om et problem (Kode 43).

Dette gjelder uansett hvilken driver jeg prøver, har prøvd alle fra versijon 432.00 fra Windows Update til siste 445.98 hotfix. Eneste som fikser dette er å gjøre det jeg nevner i første posten min.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...