Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Tor Rasmussen said:

Spørs om de gjør det. Handler nok om lisenser og betaling.
Samtidig husker jeg å ha betalt for en Atmos til head-set lisens på Xbox One. Så det ligger jo tilrette i systemet at de som ønsker Dolby Vision kan kjøpe funksjonen via XBox sin store.

Jepp har også betalt for lydsiden og gjør deg gjerne på bildesiden så lenge man får muligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Raul07 skrev (3 timer siden):

Regner med TVen må støtte atmos også? 

Lyd anlegget ditt må ha atmos støtte(avhenger av at xboxen kobles i reciever/lydplanken før tv) og du må ha/kjøpe lisens.

har Samsung Q7 med Samsung HW-N960. Helt sjukt hvor bra atmos det er av den lydplanken med sub og bakhøytalere

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Spillet ser nå ut som et 360 spill i 120hz, og det er faktisk ikke tull. Hva som foregår der må gudene vite men en eller annen feil må det være. Kan ikke skjønne at en så kraftig maskin skal kjøre et spill med så lav grafikk. I tillegg er det et bilspill og de er kjent for å se pene ut på konsoller.

Lenke til kommentar
2 hours ago, David_1214 said:

Lyd anlegget ditt må ha atmos støtte(avhenger av at xboxen kobles i reciever/lydplanken før tv) og du må ha/kjøpe lisens.

har Samsung Q7 med Samsung HW-N960. Helt sjukt hvor bra atmos det er av den lydplanken med sub og bakhøytalere

Har Sonos soundbar, uaktuelt å bytte det ut :p Ingen anelse om den støtter atmos eller ei. Aldri hørt veldig opptatt av lyd. Nå har jeg xboxen innpå soverommet også sp der bruker jeg kun høyttalerne i TVen.

Lenke til kommentar
Bone skrev (28 minutter siden):

Øøh.. N00b her.. 

Skal jeg på min Xbox Series X laste ned app på konsollen for å få Dolby-lyd? Slik er ikke ferdig installert?? 

Finner Dolby Access, er det den? 

Free trial, må jeg betale etter hvert? 

 

Har en ONKYO HT-695 i mancaven her.. 

Tror kun du trenger å betale om du ønsker Atmos til hodetelefoner. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Raul07 said:

Spillet ser nå ut som et 360 spill i 120hz, og det er faktisk ikke tull. Hva som foregår der må gudene vite men en eller annen feil må det være. Kan ikke skjønne at en så kraftig maskin skal kjøre et spill med så lav grafikk. I tillegg er det et bilspill og de er kjent for å se pene ut på konsoller.

Det som er trist er at Dirt5 ser helt forferdelig ut i Quality mode kontra på PS5.

Det spekuleres i (lest saker) at dette er fordi Microsoft har rota så lange med konsoll specs ol. at utviklere har fått et helt år mindre med riktige devkits å ferdigstille spillene sine på.
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, firberblad said:

Tror kun du trenger å betale om du ønsker Atmos til hodetelefoner. 

På Xbox One X måtte man betale uansett for Atmos, ikke kun for hodetelefoner. Men det er en liten egangsbetaling som  tilsvarer lisensen per boks. Hvorvidt kan man ta med seg denne betalingen til ny konsoll er jeg usikker på da jeg ikke har sjekket det med ny boks ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

På Xbox One X måtte man betale uansett for Atmos, ikke kun for hodetelefoner. Men det er en liten egangsbetaling som  tilsvarer lisensen per boks. Hvorvidt kan man ta med seg denne betalingen til ny konsoll er jeg usikker på da jeg ikke har sjekket det med ny boks ennå.

Følger profilen kjøpte lisensen på one x

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

På Xbox One X måtte man betale uansett for Atmos, ikke kun for hodetelefoner. Men det er en liten egangsbetaling som  tilsvarer lisensen per boks. Hvorvidt kan man ta med seg denne betalingen til ny konsoll er jeg usikker på da jeg ikke har sjekket det med ny boks ennå.

Er rimelig sikker på at jeg ikke betalte noe for å bruke den på min AVR, men var snakk om 180,- for Atmos på hodetelefoner. Men jeg har hatt den applikasjonen så lenge nå at det er mulig du har rett. Uansett, verdt å ha syns nå jeg. 

Vet du forresten om det har noen hensikt å betale for Atmos til hodetelefoner om man ikke har et dedikert Atmos headset? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...