Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har hatt konsoll i huset og vurderer om jeg skal gå til innkjøp av enten PS5 eller Xbox. 

Noen som vet om man kan bruke disse konsollene uten nett tilgang?

Det er en ting som irriterer meg med PC spilling at selv gamle spill kommer med en eller annen update når jeg skal spille, så det blir til at jeg ikke gidder å vente på at updaten skal bli ferdig og jeg setter meg foran TVen igjen ?

Hadde jeg hatt fiber her jeg bor så hadde det ikke vært et problem, men med 3Mbps så kan det ta sin tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (Akkurat nå):

Lenge siden jeg har hatt konsoll i huset og vurderer om jeg skal gå til innkjøp av enten PS5 eller Xbox. 

Noen som vet om man kan bruke disse konsollene uten nett tilgang?

Det er en ting som irriterer meg med PC spilling at selv gamle spill kommer med en eller annen update når jeg skal spille, så det blir til at jeg ikke gidder å vente på at updaten skal bli ferdig og jeg setter meg foran TVen igjen ?

Hadde jeg hatt fiber her jeg bor så hadde det ikke vært et problem, men med 3Mbps så kan det ta sin tid.

Så vidt vi vet kommer begge konsollene til å fungere uten tilgang på nett. Når det er sagt, så kommer mange spill til de nye konsollene også til å kreve oppdateringer med jevne mellomrom. Det kommer litt an på hva slags type spill du ønsker å spille. Blant annet Call of Duty Modern Warfare fra 2019 har blitt beryktet for sine enorme oppdateringer.

Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (31 minutter siden):

Anandtech om SSD i de nye konsollene, de tar for seg det av detaljer vi vet så langt om SSDene  i Xbox SX og PS5. Går litt dypere inn i det tekniske ved SSDer og hvordan det kan utnyttes i spill?

Tja. Den sier fint lite om hva teknologien faktisk vil bli brukt til. Annet enn at SSD er bedre, raskere og fører til mindre/ingen loading, altså. Dog en fin artikkel om en er interessert i tallene og det rent tekniske.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Synes MS har gjort noen skikkelige feiltrinn så langt med Series X. Det første er at de bare har videreført Xbox One kontrolleren uten noen særlig større endringer enn litt mindre størrelse og ny D-pad. Xbox One-kontrolleren er fantastisk den, men utseendet er rett og slett sørgelig kjedelig sammenlignet med DualSense sitt utseende og nå ligger de langt bak Sony på kontrollerfeatures også, og at de ikke engang addet gyrocontrols som er blitt rimelig standard og som er jævlig digg i noen spill er egentlig bare helt utrolig. At jeg er direkte hyped for en PlayStation-kontroller er en dag jeg aldri trodde skulle komme.

For det andre så skal de videreføre UIen fra Xbox One til Series X, og dette er skikkelig nedtur da jeg synes nye generasjoner og nye konsoller fortjener en helt ny UI. Joda, Xbox One UI'en er desidert kjappere, ryddigere og mer responsiv enn PS4 sin UI og Microsoft oppdaterer og endrer den jevnlig gjennom hele konsollen sin levetid, men jeg var aldri noen fan av utseendet på Xbox One UI'en så jeg hadde håpet på noe helt nytt. Den desidert største svakheten i denne UIen er også at de ikke støtter themes slik PS4 (og sansynligvis PS5) gjør, og jeg vil tro at da heller ikke Series X vil støtte dette selv om det ikke er bekreftet enda.

Tredje og siste feiltrinn jeg kommer på i farta handler om studioene og IPene de sitter på. De har de siste årene latt en haug med fantastiske spillstudioer glippe mellom fingrene som Visceral Games, Respawn Entertainment, BioWare og Insomniac Games, som bare var en tragedie da disse nå er enten døde, i ferd med å dø eller rett og slett bare ble tapt til konkurrenten. De har fortsatt ikke kjøpt opp eller bygd opp noen Japanske spillstudioer til tross for at de har repetert ca to-tre ganger årlig de siste 5 årene at dette er høyt på prioriteringslisten deres. De sitter på haugevis av sterkt etterspurte og savnede titler som man fortsatt ikke har sett snurten av (men det sirkulerer rykter om at de kommer hele tiden). Ingenting tyder på at de prøver å få til en Marvel-deal noe lignende den Sony har med Spider-Man, og jeg aner ikke om dette er mangel på interesse fra Microsoft sin side eller om det rett og slett er Disney/Marvel som ikke er imøtekommende. De har ikke fått til noe samarbeid med FromSoftware for sin egen SoulsBorne-tittel for å fylle dette gapet i biblioteket sitt heller av en eller annen grunn.

De har også tatt kritikken de fikk før om at de har vist spill alt for lenge før faktisk release kanskje litt for sterkt til seg og nå grenser det jo faenmeg til at de ikke vil vise frem spill som har release kun få måneder frem i tid engang. Bare se på Halo Infinite som skal slippes i slutten av året for eksempel, det har jo vært vist så og si null gameplay eller teasere fra dette siden den opprinnelige revealen under E3 2018, og en multiplayer beta burde jo skjedd for lenge siden om de ønsker å få testet dette skikkelig til release. Begynner egentlig lure på om Infinite har blitt utsatt til slutten av 2021 selv om de sikkert helst hadde ønsket å slippe dette samtidig med Series X for å ha en sinnsykt bra launch-tittel å reklamere med. Aner virkelig ikke hva de driver med her, og mye av Halo fansen er rimelig irriterte over mangelen på detaljer og hype rundt Infinite. Det er bekreftet at Infinite blir vist frem skikkelig i Juli, men poenget står allikevel.

Skal sies at det som er nevnt rett i tredje trinn her fort kan endre seg i Juli og vise seg å være ting de allerede har fikset opp i men ikke annonsert enda, men hvis ikke så kommer dette til å ha veldig negativ påvirkning på Series X sin fremtid og folks tillit til Xbox i sin helhet.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Både når det gjelder ps og xbox, men også spillutviklerne så synes jeg det virker som de asiatiske er langt mer på bølgelengde med kunden og skjønner hva de vil ha. 

I vesten om det er MS, EA, Acti/bliss så sier de at de skjønner og at tilbakemelding fra kundene er viktig, men så gir faen og lager noe annet eller velger dårlige løsninger gang på gang.  

MS absolutt ikke største synderen, men de surra jo til alt i starten med xbox one og til tross for en god start med xsx så har prioriteringene vært snodige nå. 

Litt rart vi er midt i måneden og fortsatt ikke et pip om deres "show"

Lenke til kommentar

Egentlig veldig glad de ikke har funnet på noe tull med kontrolleren, foretrekker den slik den er. Også bra at XONE utstyr fungerer på XSX i tilfelle de har krympet den for mye for mine hender, da kan jeg bare fortsette å bruke de kontrollerne jeg har.

UI'en kunne de sikkert gjort noe med, men skjønner at det blir slik siden hele filosofien til XBOX i dette generasjonsskskiftet er jo at det skal fungere sømløst, alt skal være mest mulig gjenkjennelig og spill og utstyr skal fungere på tvers.

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (2 timer siden):

Tredje og siste feiltrinn jeg kommer på i farta handler om studioene og IPene de sitter på. De har de siste årene latt en haug med fantastiske spillstudioer glippe mellom fingrene som Visceral Games, Respawn Entertainment, BioWare og Insomniac Games, som bare var en tragedie da disse nå er enten døde, i ferd med å dø eller rett og slett bare ble tapt til konkurrenten. De har fortsatt ikke kjøpt opp eller bygd opp noen Japanske spillstudioer til tross for at de har repetert ca to-tre ganger årlig de siste 5 årene at dette er høyt på prioriteringslisten deres. De sitter på haugevis av sterkt etterspurte og savnede titler som man fortsatt ikke har sett snurten av (men det sirkulerer rykter om at de kommer hele tiden). Ingenting tyder på at de prøver å få til en Marvel-deal noe lignende den Sony har med Spider-Man, og jeg aner ikke om dette er mangel på interesse fra Microsoft sin side eller om det rett og slett er Disney/Marvel som ikke er imøtekommende. De har ikke fått til noe samarbeid med FromSoftware for sin egen SoulsBorne-tittel for å fylle dette gapet i biblioteket sitt heller av en eller annen grunn.

Visceral Games var vel aldri på bordet for Microsoft? Det er et av studioene som EA startet opp på egen hånd. Med mindre du tenker at de burde ha snappet opp utviklerne da EA stengte ned studioet eller noe sånt, noe som jeg for så vidt ikke er uenig i. Samt at du har rett i at det er en del studioer som Microsoft burde ha prøvd seg på da de hadde sjansen. Spesielt Bioware.

Når det gjelder spillutvalget i sin helhet så vet jeg ikke hvor lurt det er å følge direkte i Sony sine fotspor ved å lage Souls-likes og superheltspill. Vi kan jo snu litt på det og spørre om Sony kommer til å ha et bilspill som matcher Forza Horizon, WRPGs som matcher Inxile/Obsidian/Playground, skytespill som matcher Halo og Gears eller online-spill som matcher Sea of Thieves. Xbox satser hardt på førstepartspill nå, men de forsøker åpenbart å kjøre sitt eget løp sammenlignet med Playstation.

Angående japanske spill, så har det vel handlet om et mer generelt ønske om å få japanske tredjepartspill til konsollen? F. eks Nier Automata, Yakuza, Kingdom Hearts, Tales, osv. Selv om ting kunne ha vært gjort enda bedre her, så har det uten tvil skjedd mye bra de siste årene. Jeg tviler dog på at det kommer noe særlig med japanske førstepartspill til Xbox de neste årene, men det hadde vært en kul overraskelse dersom det skjedde.

Grimbeorn skrev (1 time siden):

Egentlig veldig glad de ikke har funnet på noe tull med kontrolleren, foretrekker den slik den er. Også bra at XONE utstyr fungerer på XSX i tilfelle de har krympet den for mye for mine hender, da kan jeg bare fortsette å bruke de kontrollerne jeg har.

UI'en kunne de sikkert gjort noe med, men skjønner at det blir slik siden hele filosofien til XBOX i dette generasjonsskskiftet er jo at det skal fungere sømløst, alt skal være mest mulig gjenkjennelig og spill og utstyr skal fungere på tvers.

Er i grunn fornøyd med kontrolleren jeg også, selv om jeg absolutt ser poenget med gyro-støtte. Jeg kommer nok til å bruke en Elite kontroller uansett, så hvordan standardkontrolleren ser ut har ikke så mye å si for min del.

Sånn jeg forstår det kommer UI-et til å få en liten oppdatering i år også. Dog kommer den både til Xbox One og Series X.

Lenke til kommentar
47 minutes ago, Leflus said:

Visceral Games var vel aldri på bordet for Microsoft? Det er et av studioene som EA startet opp på egen hånd. Med mindre du tenker at de burde ha snappet opp utviklerne da EA stengte ned studioet eller noe sånt, noe som jeg for så vidt ikke er uenig i. Samt at du har rett i at det er en del studioer som Microsoft burde ha prøvd seg på da de hadde sjansen. Spesielt Bioware.

Når det gjelder spillutvalget i sin helhet så vet jeg ikke hvor lurt det er å følge direkte i Sony sine fotspor ved å lage Souls-likes og superheltspill. Vi kan jo snu litt på det og spørre om Sony kommer til å ha et bilspill som matcher Forza Horizon, WRPGs som matcher Inxile/Obsidian/Playground, skytespill som matcher Halo og Gears eller online-spill som matcher Sea of Thieves. Xbox satser hardt på førstepartspill nå, men de forsøker åpenbart å kjøre sitt eget løp sammenlignet med Playstation.

Angående japanske spill, så har det vel handlet om et mer generelt ønske om å få japanske tredjepartspill til konsollen? F. eks Nier Automata, Yakuza, Kingdom Hearts, Tales, osv. Selv om ting kunne ha vært gjort enda bedre her, så har det uten tvil skjedd mye bra de siste årene. Jeg tviler dog på at det kommer noe særlig med japanske førstepartspill til Xbox de neste årene, men det hadde vært en kul overraskelse dersom det skjedde.

Har Sony virkelig mer enn et superheltspill? Og Souls-likes, da sikter du til Demon's Souls og Bloodborne. Der forøvrig DeS startet hele sjangeren. Uansett er disse kjøpt og betalt av Sony, men skapt av From Software.

Når det gjelder førsteparts-lineupen til MS, kan det jo tenkes at Gran Turismo er en motpart til Forza. Forza var jo tross alt i utgangspunktet en GT-killer.

Halo og Gears er jo ikke særlig relevante i dagens marked. Skytespillene som regjerer idag er fra Epic, EA og Actiblizz, og ofte på alle plattformer under solen. Dette gjenspeiler seg jo også i Sonys strategi i forhold til Halo og Gears; der de før pøste på med Killzone og Resistance for å ha et motstykke til MS' shooter-hegemoni brukes nå ressursene på andre prosjekter. MS strategi i denne sammenheng har vel ikke vært helt vellykket, istedetfor å skaffe seg utviklerteamene bak de pengemaskinene skaffet de seg franchise-rettighetene og satte nye utviklerteam på jobben. Og det er vel ingen som vil påstå at disse nye teamene på noen måte har greid å leve opp til standarden som Bungie og Epic i sin tid satte.

Når det gjelder Japan og Xbox tror jeg de har innsett at det er ingen vits å kaste bort penger på å prøve å komme seg inn der. Bedre å fokusere på andre markeder med større vekstpotensial.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (8 minutter siden):

Har Sony virkelig mer enn et superheltspill? Og Souls-likes, da sikter du til Demon's Souls og Bloodborne. Der forøvrig DeS startet hele sjangeren. Uansett er disse kjøpt og betalt av Sony, men skapt av From Software.

Når det gjelder førsteparts-lineupen til MS, kan det jo tenkes at Gran Turismo er en motpart til Forza. Forza var jo tross alt i utgangspunktet en GT-killer.

Halo og Gears er jo ikke særlig relevante i dagens marked. Skytespillene som regjerer idag er fra Epic, EA og Actiblizz, og ofte på alle plattformer under solen. Dette gjenspeiler seg jo også i Sonys strategi i forhold til Halo og Gears; der de før pøste på med Killzone og Resistance for å ha et motstykke til MS' shooter-hegemoni brukes nå ressursene på andre prosjekter. MS strategi i denne sammenheng har vel ikke vært helt vellykket, istedetfor å skaffe seg utviklerteamene bak de pengemaskinene skaffet de seg franchise-rettighetene og satte nye utviklerteam på jobben. Og det er vel ingen som vil påstå at disse nye teamene på noen måte har greid å leve opp til standarden som Bungie og Epic i sin tid satte.

Når det gjelder Japan og Xbox tror jeg de har innsett at det er ingen vits å kaste bort penger på å prøve å komme seg inn der. Bedre å fokusere på andre markeder med større vekstpotensial.

Jeg refererte til spillene som Xtaz nevnte i sin post. Poenget mitt var at Xbox ikke bør lage visse typer spill bare fordi Sony gjør det. Sony har selvfølgelig mange andre typer spill også.

Forza Motorsport er motparten til Gran Turismo. Forza Horizon er noe eget, og per i dag har ikke Sony noe som tilsvarer den serien.

Gears og Halo er ikke lenger like populære og industridefinerende som de en gang var, men de er fortsatt populære spill. Gears 5 har en av de bedre campaignene i serien, så selv er jeg veldig spent på hva The Coalition kan få til med det neste spillet. :) Når det gjelder Halo Infinite føler jeg imidlertid at det er litt "make or break" for fremtiden til serien. Halo 4 hadde en god campaign og Halo 5 en god pvp-del. Tiden er inne for at 343 leverer på begge områdene i ett og samme spill.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
1 hour ago, Leflus said:

Visceral Games var vel aldri på bordet for Microsoft? Det er et av studioene som EA startet opp på egen hånd. Med mindre du tenker at de burde ha snappet opp utviklerne da EA stengte ned studioet eller noe sånt, noe som jeg for så vidt ikke er uenig i. Samt at du har rett i at det er en del studioer som Microsoft burde ha prøvd seg på da de hadde sjansen. Spesielt Bioware.

Når det gjelder spillutvalget i sin helhet så vet jeg ikke hvor lurt det er å følge direkte i Sony sine fotspor ved å lage Souls-likes og superheltspill. Vi kan jo snu litt på det og spørre om Sony kommer til å ha et bilspill som matcher Forza Horizon, WRPGs som matcher Inxile/Obsidian/Playground, skytespill som matcher Halo og Gears eller online-spill som matcher Sea of Thieves. Xbox satser hardt på førstepartspill nå, men de forsøker åpenbart å kjøre sitt eget løp sammenlignet med Playstation.

Angående japanske spill, så har det vel handlet om et mer generelt ønske om å få japanske tredjepartspill til konsollen? F. eks Nier Automata, Yakuza, Kingdom Hearts, Tales, osv. Selv om ting kunne ha vært gjort enda bedre her, så har det uten tvil skjedd mye bra de siste årene. Jeg tviler dog på at det kommer noe særlig med japanske førstepartspill til Xbox de neste årene, men det hadde vært en kul overraskelse dersom det skjedde.

Er i grunn fornøyd med kontrolleren jeg også, selv om jeg absolutt ser poenget med gyro-støtte. Jeg kommer nok til å bruke en Elite kontroller uansett, så hvordan standardkontrolleren ser ut har ikke så mye å si for min del.

Sånn jeg forstår det kommer UI-et til å få en liten oppdatering i år også. Dog kommer den både til Xbox One og Series X.

Du har vel rett angående Visceral Games. Trodde de var selvstendige før og ble snappet opp av EA i ettertid, men ja, MS kunne absolutt huket tak i disse utviklerne når de ble sendt på dør for den gjengen der gjorde en helt fantastisk jobb med alle Dead Space spillene.  Dette skjedde desverre før MS skjerpet seg og satset litt hardere på Xbox, så mulig de faktisk hadde gjort det nå i dag.

Ser absolutt ikke noe problem med at MS har sine egne Souls eller superhero-spill da de få som finnes er utrolig populære og Marvel har jo ett helt sinnsykt bibliotek av superhelter å velge i, så her kunne det kommet mye morro hadde noen bare satset på det.

Legger man opp sjanger mot sjanger så har jo MS alltid hatt de bedre titlene sammenlignet med Sony, men det er noen sjangere MS rett og slett ikke har noe å by på i det hele tatt og det er ikke positivt for Xbox, og de har en større potensiell brukerbase enn hva Sony har (Xbox/PC/Mobil/Switch) så det er rart de ikke har prøvd seg på noe her da risikoen er mindre og avkastningen potensielt kan bli mye større.

Phil har nevnt at oppkjøp av Japanske studioer har vært av interesse før i flere intervjuer og de har vært inne på å starte noe fra bunnen av (jeg tror de har ett lite team der allerede om jeg ikke husker feil), men han har definitivt gjort en bra jobb de siste årene på å i det minste bare få tredjepart om bord til å i det hele tatt produsere noe som helst for konsollen. Det har også kommet noen skikkelige overraskelser i form av at disse titlene også har kommet på GamePass, så de skal absolutt ha skryt for det.

Jeg er fornøyd med Xbox One kontrolleren jeg også, men jeg var også veldig fornøyd med både Duke, Slim og 360 kontrolleren når de var aktuelle, og fy faen jeg er glad MS fortsatte utvikle kontrolleren til tross da det faktisk er derfor vi sitter igjen med den kontrolleren vi har i dag :p Selv om den er både bra og det beste på markedet nå i dag så er det alltid mulig å forbedre den, men neste generasjon har de uten tvil blitt totalt overkjørt av Sony på det tekniske i alle fall.

Om DualSense faktisk sitter godt i hendene gjenstår jo å se. Kan godt hende den føles like behagelig i hendene som en svett gammel tøffel. Venstre stikkeplassering er fortsatt helt på trynet.

UI oppdateringen som kommer i år gjelder vel kun butikken både på PC og Xbox? Mulig de legger ved noen ekstra features i Series X UIen, men i følge Tom Warren så er den helt identisk i utseende.

EDIT: Og jeg mente ikke at MS skulle satse på samme sjangere Sony har bare for å kopiere de, jeg sier det  kun av egen selvinteresse da Souls-serien er min desidert favorittserie gjennom tidene og jeg er stor Marvel-fanboy :p Og hvis MS står bak disse spillene så kommer de garantert til PC også hvor jeg faktisk kan nyte spillene med bra grafikk og framerate i motsetning til det gammeldagse exclusive-drittet Sony fortsatt driver med hvor både Bloodborne og Spider-Man kjører i  30FPS og ser helt grautete ut.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
1 minute ago, Leflus said:

Jeg refererte til spillene som Xtaz nevnte i sin post. Poenget mitt var at Xbox ikke bør lage visse typer spill bare fordi Sony gjør det. Sony har selvfølgelig mange andre typer spill også.

Forza Motorsport er motparten til Gran Turismo. Forza Horizon er noe eget, og per i dag har ikke Sony noe som tilsvarer den serien.

Gears og Halo er ikke lenger like populære og industridefinerende som de en gang var, men de er fortsatt populære spill. Gears 5 har en av de bedre campaignene i serien, så selv er jeg veldig spent på hva The Coalition kan få til med det neste spillet. :) Når det gjelder Halo Infinite føler jeg imidlertid at det er litt "make or break" for serien. Halo 4 hadde en god campaign og Halo 5 en god pvp-del. Tiden er inne for at 343 leverer på begge områdene i ett og samme spill.

Nei, hele greia var ment som generelle bemerkninger, eller observasjoner, ikke hva jeg mener om spillene. Gears 5 var absolutt brukbart håndtverk, og underholdende nok til at jeg gikk gjennom campaign og klokka inn 10-20 timer MP. Men det er ordet som du så fint bruker, "industridefinerende". Der føler jeg ikke at Gears eller Halo har vært på noen år, og tilliten til franchisene blir mer og mer tynnslitt. 

Når det gjelder racing eller bilspill (som jeg spiller lite av), tenker jeg at for den gjengse forbruker er Forza (uansett undertittel) et direkte motstykke til Gran Turismo. Men mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (10 minutter siden):

Nei, hele greia var ment som generelle bemerkninger, eller observasjoner, ikke hva jeg mener om spillene. Gears 5 var absolutt brukbart håndtverk, og underholdende nok til at jeg gikk gjennom campaign og klokka inn 10-20 timer MP. Men det er ordet som du så fint bruker, "industridefinerende". Der føler jeg ikke at Gears eller Halo har vært på noen år, og tilliten til franchisene blir mer og mer tynnslitt.

Begge seriene trenger å finnes opp på nytt. Slik som f. eks Tomb Raider (2013), Doom (2016), Breath of the Wild eller God of War (2018). The Coalition prøvde å gjøre noen nye ting i Gears 5, men de dro det ikke langt nok.

Jeg tror at problemet både 343 og TC står ovenfor med Halo og Gears er at begge seriene har svært dedikerte fanbaser som har sterke motforestillinger mot store endringer.

Croc Man skrev (10 minutter siden):

Når det gjelder racing eller bilspill (som jeg spiller lite av), tenker jeg at for den gjengse forbruker er Forza (uansett undertittel) et direkte motstykke til Gran Turismo. Men mulig jeg tar feil.

Her tar du feil ja. Forza Horizon har definitivt funnet sin egen fanskare sammenlignet med Forza Motorsport. 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Leflus said:

Begge seriene trenger å finnes opp på nytt. Slik som f. eks Tomb Raider (2013), Doom (2016), Breath of the Wild eller God of War (2018). The Coalition prøvde å gjøre noen nye ting i Gears 5, men de dro det ikke langt nok.

Jeg tror at problemet både 343 og TC står ovenfor med Halo og Gears er at begge seriene har svært dedikerte fanbaser som har sterke motforestillinger mot store endringer.

Her tar du feil ja. Forza Horizon har definitivt funnet sin egen fanskare sammenlignet med Forza Motorsport. 

Det tviler jeg ikke på. Men for størsteparten av forbrukerne tenker jeg at Forza er Forza, et semi-realistisk racing-spill ala Gran Turismo.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (Akkurat nå):

Det tviler jeg ikke på. Men for størsteparten av forbrukerne tenker jeg at Forza er Forza, et semi-realistisk racing-spill ala Gran Turismo.

Joda, hvis man spør de som ikke har kjennskap til seriene så vil man sikkert få det til svar. Litt som å spørre noen utenforstående om de vet hva forskjellen mellom New Super Mario Bros og Super Mario Odyssey er.

Lenke til kommentar
barezell skrev (1 minutt siden):

MS hadde jo Mistwalker en periode. Lagde jo Blue Dragon og fantastiske Lost Odyssey. 

De hadde jo Sakaguchi og uematsu. Vet ikke hva som skjedde ser ut som de lever fortsatt, aner ikke om de har noen tilknytning til MS fortsatt. 

De var samarbeidspartnere, men ja. Mistwalker eksisterer ennå, men primært som et mobilstudio. Det siste høybudsjettsspillet de lagde var The Last Story til Wii.

Lenke til kommentar
Leflus skrev (3 minutter siden):

De var samarbeidspartnere, men ja. Mistwalker eksisterer ennå, men primært som et mobilstudio. Det siste høybudsjettsspillet de lagde var The Last Story til Wii.

Jau. det skrev jeg dårlig. I følge wiki spytta MS inn penger og. 

MS burde jo steppa up der evt laget et sammarbeid mellom et nytt studio og de. 

Men klart tradisjonelle jrpg er jo ikke akkurat no konsollselger slik som god of war eller Halo. 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (På 2.6.2020 den 14.33):

Er utrolig hvor lite kred Microsoft får for alle disse valgene de gjør, gamepass, bakoverkompatibel, smart delivery etc. Føler Microsoft må gjøre ekstremt mye mer enn sony. Sony trenger knapt å gjøre noe før folk hyller de, merkelig det der.

Gamepass er ikkje ein nyvinning.. Bakoverkompatibilitet er heller ikkje ein nyvinning.. Smart Delivery er overhypet til di grader.. Det er riktig at Microsoft potensielt er bedre på Gamepass (subjektivt) og definitivt på bakoverkompatibilitet, men dette er små marginer..

Smart Delivery betyr at du får spelt eit spel på launch av spelet på Xbox one, for så å oppgradere spelet gratis om det kommer med ein standalone versjon i Series X.. Greit dette. Men neppe nåke revolusjonerende... Greit å sleppe å kjøpe Valhalla til Xbox one OG til Series X seinere.. Men veit du kva som er ein nesten like god løysing? Kjøpe det kun til Series X... Voila..

Sony derimot gjer nyvinninger på lydfronten, harware/arkitektur fronten, og på spel fronten, bl.a spel som vinner game of the year... Men du har Smart Delivery.. Ok..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...