Gå til innhold

Katt som brekker seg


Anbefalte innlegg

Katten min brekker seg en gang i blant. Dette har holdt på litt over et halvt år. Hun har fått både ormekur og vært hos dyrlegen. De fant ingen ting, men hun brekker seg fortsatt. Det skjer kanskje tre ganger i uka, men hun kaster aldri opp noe. Hva feiler det henne? Burde jeg ta en ormekur til eller er det noe annet?

Endret av Karin1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 hours ago, Karin1234 said:

hun kaster aldri opp noe

Katten min har det slik at han nesten daglig gisper og brekker seg, som om han prøver å kaste opp en hårball, men ikke får det til. Er det slik det er med din katt? Det er flere som har dette problemet, og det er visst ingen som har noe sikkert svar på hva det er. Virker som det er ganske ufarlig, selv om det ser stygt ut.

Lenke til kommentar
LangtGjesp skrev (6 timer siden):

Katten min har det slik at han nesten daglig gisper og brekker seg, som om han prøver å kaste opp en hårball, men ikke får det til. Er det slik det er med din katt? Det er flere som har dette problemet, og det er visst ingen som har noe sikkert svar på hva det er. Virker som det er ganske ufarlig, selv om det ser stygt ut.

Ja, det er akkurat det som skjer. Hun brekker seg og nesten hoster i kanskje 20 sek, men så går det over.

Endret av Karin1234
Lenke til kommentar
5 hours ago, Karin1234 said:

Ja, det er akkurat det som skjer. Hun brekker seg og nesten hoster i kanskje 20 sek, men så går det over.

Min katt holder på mye lenger. Det er mulig dette er "normalt", som covah sier, men det er påfallende at det aldri kommer ut noen hårball. Jeg har diskutert dette før på et stort internasjonalt katteforum, og det har foreløpig ikke dukket opp noen god forklaring.

Lenke til kommentar
LangtGjesp skrev (27 minutter siden):

Min katt holder på mye lenger. Det er mulig dette er "normalt", som covah sier, men det er påfallende at det aldri kommer ut noen hårball. Jeg har diskutert dette før på et stort internasjonalt katteforum, og det har foreløpig ikke dukket opp noen god forklaring.

Du bør børste katten kvar dag. Då får den i seg mykje mindre hår, og vil hoste hår berre en sjelden gang. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Som du vet, er katter veldig nøye med hygiene og rengjør seg ofte. Så, trolig kan hårball være årsaken. Men du kan ikke ta dette som den eneste grunnen. En av de allergiske reaksjonene, høy temperatur, hjertesykdom eller infeksjon kan være en årsak. Så du bør ta katten din til dyreklinikken for ytterligere detaljer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...