Gå til innhold

Ny allround laptop til lett gaming 14" - budsjett 7000


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ganske basic laptop som kan kjøre eldre spill som Crusader Kings 2 og CIV 5 uten problemer. Ellers brukes den kun til enkle ting som, studier/jobb, surfing og streaming. En ganske god skjerm er dermed ønskelig, vil ha en 14" skjerm. Vekt er egentlig helt uvesentlig siden den sannsynligvis aldri vil bli med ut døra. Hvis den i tillegg er stillegående når den kjører spill er det et pluss. Batteritid er ikke så viktig, men om jeg kan se en film på et par timer uten at den trenger lading er det fint.

Budsjettet er maks 7000, men egentlig så lavt som mulig med tanke på oppgavene den skal løse.

Jeg har prøvd å finne noe fornuftig der ute men er ganske i villrede med tanke på hva jeg egentlig trenger, men samtidig litt skeptisk til å kjøpe noe er som er alltfor billig i frykt for å få et eller annet drit som varer i ca to år før den er ubrukelig. ASUS'en jeg sitter på nå har for eksempel vart fint i snart ti år kun ved hjelp av oppgradert RAM. Den kjører spillene jeg nevner greit på laveste settings, men blir ekstremt varm, lagger noe og puster rimelig tungt.

Jeg lurer for eksempel på hvordan disse to passer min beskrivelse:

Lenovo V14 Core i5

Lenovo V14 Core i3

Endret av Smaskifa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...