Gå til innhold

Hyundai Ioniq 2020 lading


Da Vinci

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe Hyundai Ioniq 2020 men stusser over at batteripakken som er senket med 2cm pga. mer bein plass.
Vil det ha en negativ 
Innvirkning på batteriets levetid og beskyttelsen den skal gi? 

Jeg lurer også på hvor langt rekkevidden på 70km/t utgjør i forhold til sommer og vinterstid grunnet til batteriets påkjenning på varme og kulde. 

Når det kommer til ladekapasitet, så har det gått en tanke gjennom hodet mitt når det kommer til strømintak. hva er grunnen til at Ioniq bruker så lang tid på å lade cellene i begynnelsen? Er det pga. liquid cooler systemet slår seg på hele tiden når batteriet i bilen har fått varmet seg opp til et visst varmepunkt , noe som utgjør at liquid cooler systemet trekker varmen ned fortere enn å få batteripakken varmet opp når man skal begynne å lade? eller kan det ha noe med at strømfordeleren (inverteren) ikke er kraftig eller yter nok til å fordele strømmen inn til hver celle? 

Nå er ikke jeg ekspert her i forhold til deg som leser dette, men prøver å sette meg inn i elbil verden.
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mobile999 skrev (45 minutter siden):

Det høres merkelig ut. Den bør fint takle lading på 32A eller mindre på vinteren. Hurtiglading takler den ikke bra på vinteren.

Nei det er det, lading gjør den, 25kw inkludert 50kw skal kunne gå til normalt men ender av og til ned til 15kw eller mindre på vinterstid. Noe som ikke er så gøy når man skal lade til tross for at bilen har gått og batteripakken som i teorien skal være varm ikke er så varm som den bør være. Hvorfor,  det vet jeg ikke, er vell derfor jeg spør om dette hva årsaken til det kan være. :)

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (9 minutter siden):

Slik jeg forstår det fungerer ikke oppvarmingen av batteriet bra.

Hmmm kanskje det eller så settes kjølevæske-systemet i gang når batteriet når et visst temperatur som kjøler batteriet ned når batteriet trenger egentlig å bli varmet opp..... Hmmm ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 5/24/2020 at 12:31 AM, Da Vinci said:

Hmmm kanskje det eller så settes kjølevæske-systemet i gang når batteriet når et visst temperatur som kjøler batteriet ned når batteriet trenger egentlig å bli varmet opp..... Hmmm ?

Den er nok smartere enn som så.
Den gamle Ioniq ladet mye raskere av en eller annen grunn uten at det ser ut til å ha spesielt negativ innvirkning på batteriene.. De har nok gjort noen rare valg på den nye modellen.. Kansje for å spare penger.

Ble det kjøp?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...