Gå til innhold

Volkswagen kommer med ytelses-modeller i ID-serien


Anbefalte innlegg

10 minutes ago, oophus3do said:

Elbil vs bensin er jo ikke fastlåst så lenge man holder seg innenfor grensene for hvor elbil gir mening? 

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du tar opp en kamp som ikke holdes mot meg, mens du snakker mot meg i en tråd som inntil videre har klart å være utenfor det tøyset? Her er det jo du som tar opp idiotien og går utenfor tema, samtidig som du etterlyser saklighet? 

Forutsetningen du nevner  i første setning burde være en selvfølge. For de fleste her inne er den absolutt ikke det. For de fleste her inne så er svaret "elbil!", uanstt hvilket spørsmål som stilles. Og hvis forutsetningene ikke passer til elbil, så driver vi bare litt ordkløyveri helt til forutsetningen "passer" likevel.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BippeStankelbein skrev (3 minutter siden):

Forutsetningen du nevner  i første setning burde være en selvfølge. For de fleste her inne er den absolutt ikke det. For de fleste her inne så er svaret "elbil!", uanstt hvilket spørsmål som stilles. Og hvis forutsetningene ikke passer til elbil, så driver vi bare litt ordkløyveri helt til forutsetningen "passer" likevel.

Men hvorfor kaster du meningsmålninger du tydeligvis har på andre folk her inne på meg?! Hva i allverden er vitsen? 

Fjern wedgien du har mellom ræva og prat om saken, og glem det pisspreiket du har kommet med i det siste. 

Hvorfor er det relevant at du har en R-Sykkel for trådens tema om en litt sprekere Elektrisk Folkevogn?! 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar
3 minutes ago, oophus3do said:

Men hvorfor kaster du meningsmålninger du tydeligvis har på andre folk her inne på meg?! Hva i allverden er vitsen? 

Fjern wedgien du har mellom ræva og prat om saken, og glem det pisspreiket du har kommet med i det siste. 

Hvorfor er det relevant at du har en R-Sykkel for trådens tema om en litt sprekere Elektrisk Folkevogn?! 

No such plan. Jeg har like mye rett til å snakke om R-sykkelen min, som menigheten har til å snakke om Teslaen sin. Jeg ser ikke at du klager på at Tesla tar mye plass. Og de tar veldig mye mer plass enn sykkelen min.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (12 minutter siden):

Oki. Alt jeg har gjort er å være plagsom med sykkelen min. Det burde være akkurat like greit, som alle Teslamaserne som er plagsomme med Teslaen sin.

Hva har Teslamaserne med meg å gjøre? Jeg gav deg flere muligheter til å prate om sykkelen din i hvor relevansen var til at du tar den opp i denne tråden? Når skal du svare på noe om denne tråden for en gangs skyld? 

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (På 24.5.2020 den 22.47):

Miljøvennlige husmortraktorer til dagligdags bruk er hva som redder flammespytterne som vi har for hobbyens skyld. Det er ikke hva man har stående i hobbygarasjen og kjører 5 ganger i året, som bidrar til utslipp. Det er hva man kjører hver dag, som bidrar til utslipp. Elektrisk "R line"? Bare tull.

Tilbake til topic: Uavhengig av hva man mener er morsomst i et leketøy, dette har nok med markedsføring og image å gjøre og ikke med "best egnet teknologi". Lag en variant av en bil som folk (ikke alle, naturligvis, men noen) hever på øyenbrynene over, som har imaget at det går fort og er moro, så genererer det salg av brød-og-smør-variantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, oophus3do said:

Hvilken debatt? Du sørger jo for at det er 0. 

Ellers, er alt bra? 

Sørger jeg for at det er null? Jeg svarer på på "alt" her, er det noen som har flere innlegg enn meg i denne tråden? Det er jo takket være meg at tråden er i live. Uten meg hadde dere sagt "mhm, ja helt enig! Elbil Halleluja", og så hadde det ikke vært mer å diskutere.

Lenke til kommentar
mr. papp skrev (8 minutter siden):

Tilbake til topic: Uavhengig av hva man mener er morsomst i et leketøy, dette har nok med markedsføring og image å gjøre og ikke med "best egnet teknologi". Lag en variant av en bil som folk (ikke alle, naturligvis, men noen) hever på øyenbrynene over, som har imaget at det går fort og er moro, så genererer det salg av brød-og-smør-variantene.

Jeg husker jo selv når jeg var ungdom og fulgte med på WRC med Petter Solberg blant annet. Slike biler var jo ei liten drøm på den tid, over "supersportsbiler", syntes jeg. 

Jeg håper WRC får et lite "oppsving" igjen nå når man skal gå inn i den elektriske verdenen, og at man får sett samme situasjon som var der tidligere med de fleste som var med, fremfor en periode i det siste hvor man kun har sett ei håndfull av fabrikanter som har deltatt. 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, mr. papp said:

Tilbake til topic: Uavhengig av hva man mener er morsomst i et leketøy, dette har nok med markedsføring og image å gjøre og ikke med "best egnet teknologi". Lag en variant av en bil som folk (ikke alle, naturligvis, men noen) hever på øyenbrynene over, som har imaget at det går fort og er moro, så genererer det salg av brød-og-smør-variantene.

Jepp, det har du dessverre helt rett i. "And I'm calling them out on their bulllshit", i mangel på et bedre nosk uttrykk.

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

Sørger jeg for at det er null? Jeg svarer på på "alt" her, er det noen som har flere innlegg enn meg i denne tråden? Det er jo takket være meg at tråden er i live. Uten meg hadde dere sagt "mhm, ja helt enig! Elbil Halleluja", og så hadde det ikke vært mer å diskutere.

Vi har ulike definisjoner på hva en "debatt" innebærer - tydeligvis. 

Lenke til kommentar
10 hours ago, oophus3do said:

Vi har ulike definisjoner på hva en "debatt" innebærer - tydeligvis. 

Dette er nettforum, dette er den debatten du får. Enten må du bare lære å stå i motbør, eller så må du finne en annen arena.

Det lave nivået står i sterk kontrast til at TU er en slags tidsskrift for ingeniører. Jeg har vondt for å tro at det egentlig står så dårlig til med ingeniørene, som debattklimaet her inne tilsier. Men jeg sliter med å finne en alternativ forklaring.

Det eneste jeg kan komme på, som forklaring, er at andelen studenter kanskje er høy her inne, og siden strykprosenten på ingeniørstudiene også er høy, så kan det jo hende at mange av de her inne skal siles vekk, før de faktisk blir ingeniører. Jeg håper det er forklaringen.

Jeg valgte uansett å tilpasse meg lavmålet her inne, for jeg synes det er for galt at all bullshiten skal få stå uimotsagt. Beklager om det støter deg, jeg har ingen plan om å endre på det.

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (1 minutt siden):

Dette er nettforum, dette er den debatten du får. Enten må du bare lære å stå i motbør, eller så må du finne en annen arena.

Tydeligvis. Du vil snakke om motorsykkelen din, mens jeg ikke føler det er relevant til tråden. Spørsmål på dette ønsker du ikke svare på. 

BippeStankelbein skrev (3 minutter siden):

Jeg har vondt for å tro at det egentlig står så dårlig til med ingeniørene, som debattklimaet her inne tilsier.

Debattklimaet bidrar du sterkt til å kaste under bussen. Se bare på denne tråden. 

 

BippeStankelbein skrev (3 minutter siden):

Jeg valgte uansett å tilpasse meg lavmålet her inne, for jeg synes det er for galt at all bullshiten skal få stå uimotsagt. Beklager om det støter deg, jeg har ingen plan om å endre på det.

Ekstremt merkelig at du velger å ta den kampen mot meg, i en tråd som virker til å være valgt helt tilfeldig. Samtidig som du babler om "Tesla-menigheten" akkurat som om jeg tilhører den. Da har du ikke lest særlig mye rundt om her inne. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, oophus3do said:

Tydeligvis. Du vil snakke om motorsykkelen din, mens jeg ikke føler det er relevant til tråden. Spørsmål på dette ønsker du ikke svare på. 

Debattklimaet bidrar du sterkt til å kaste under bussen. Se bare på denne tråden. 

 

Ekstremt merkelig at du velger å ta den kampen mot meg, i en tråd som virker til å være valgt helt tilfeldig. Samtidig som du babler om "Tesla-menigheten" akkurat som om jeg tilhører den. Da har du ikke lest særlig mye rundt om her inne. 

Jeg har ikke tatt noen kamp med deg, jeg er til og med så snill at jeg svarer deg på dine spørsmål. Jeg har ikke en eneste gang adressert deg i mine tiltaler, har jeg vel?

Jeg snakker om sykkel fordi den er et transportmiddel som er underrepresentert i debatten. Visse andre transportmidler er overrepresentert, og da skal jeg ihvertfall ikke bidra til å skjevheten blir større.

Snikreklame for elbiler smettes inn overalt hvor det byr seg en sjanse, og litt der det ikke byr seg sjanser også. Det er liksom helt "greit". Jeg klarer bare ikke å se at det er noe større problem, at jeg prate om sykkel enn de som prater om Tesla.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke tatt noen kamp med deg, jeg er til og med så snill at jeg svarer deg på dine spørsmål. Jeg har ikke en eneste gang adressert deg i mine tiltaler, har jeg vel?

Hvilket spørsmål hat du besvart? Jeg har gjentatte ganger stilt deg spørsmålet som faktisk tilhører temaet i tråden igjen og igjen uten svar. 

BippeStankelbein skrev (4 minutter siden):

Jeg snakker om sykkel fordi den er et transportmiddel som er underrepresentert i debatten. Visse andre transportmidler er overrepresentert, og da skal jeg ihvertfall ikke bidra til å skjevheten blir større.

Hvilken relevans har sykkelen din til nyheten i denne tråden? 

 

BippeStankelbein skrev (5 minutter siden):

Snikreklame for elbiler smettes inn overalt hvor det byr seg en sjanse, og litt der det ikke byr seg sjanser også. Det er liksom helt "greit". Jeg klarer bare ikke å se at det er noe større problem, at jeg prate om sykkel enn de som prater om Tesla.

Når pratet jeg om Tesla her inne? Det er du som tar opp temaet Tesla, mens du klager over at folk snakker om Tesla for mye. Ser du ikke selv ironien her? 

Lenke til kommentar
18 minutes ago, oophus3do said:

Hvilket spørsmål hat du besvart? Jeg har gjentatte ganger stilt deg spørsmålet som faktisk tilhører temaet i tråden igjen og igjen uten svar. 

Hvilken relevans har sykkelen din til nyheten i denne tråden? 

 

Når pratet jeg om Tesla her inne? Det er du som tar opp temaet Tesla, mens du klager over at folk snakker om Tesla for mye. Ser du ikke selv ironien her? 

Jeg har svart deg på hvert eneste innlegg du har lagt frem hittil i denne tråden. Om du fortsatt klager fordi jeg ikke har gitt deg punktliste med svar på hvert eneste spørsmål så får jeg bare minne om at jeg ikke har noen svarplikt. Du får se det som en bonus at du får svar i det heletatt. På noe. De fleste her inne gidder ikke å svare deg i det heletatt, hvis de opplever deg som vanskelig.

Jeg ser ikke at du gir disiplene tilsvarende avhør om deres motiver for å snike inn, og overselge elbil. Gjerne fortell meg hvorfor du lar Teslareklamen passere uten å løfte et øyenbryn, men sykkelreklame, det skal du ha utredning om.

 

Ironi? Mener du paradoks? Nei, jeg ser ingen paradoks. Jeg svarte på ditt spørsmål om hvorfor jeg tar opp sykkel så ofte. Tesladiskusjonene her inne var en del av svaret på ditt spørsmål.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (5 timer siden):

De fleste her inne gidder ikke å svare deg i det heletatt, hvis de opplever deg som vanskelig.

Igjen, hvor gammel er du? 

BippeStankelbein skrev (5 timer siden):

Jeg ser ikke at du gir disiplene tilsvarende avhør om deres motiver for å snike inn, og overselge elbil. Gjerne fortell meg hvorfor du lar Teslareklamen passere uten å løfte et øyenbryn, men sykkelreklame, det skal du ha utredning om.

Hva er dette? Jeg har flere ganger snakket mot elbiler og vist til ærlige kommentarer og betraktninger rundt dem. Det at du har vært for blind til å se det er ikke noe som trenger falle på min kappe. 
Jeg stepper inn om folk lyver om elbiler, ettersom jeg mener ærlighet vil være best i et skifte inn mot dem. Akkurat nå så har elbilene sine kjepphester. Det at man bruker WLTP og EPA hjelper heller ikke særlig det heller angående "ærligheten" rundt rekkevidde - spesielt for Tesla produktene. 

Nå har vi ei mulighet til å enten snakke for eller mot elbiler i denne tråden. Men du later til å ville snakke om Tesla, Tesla's menighet eller din "hard-on" for en fossil motorsykkel som ingen bryr seg om. 
 

BippeStankelbein skrev (5 timer siden):

Ironi? Mener du paradoks? Nei, jeg ser ingen paradoks. Jeg svarte på ditt spørsmål om hvorfor jeg tar opp sykkel så ofte. Tesladiskusjonene her inne var en del av svaret på ditt spørsmål.

Ironi, paradoks eller barnslighet - du kan jo velge alle tre av dem da du viser alle tre her inne. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...