Gå til innhold

Oppgradere CPU og GPU for Warzone


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har i dag P8Z77-V hovedkort (socket 1151 Ivy Bridge). Men Warzone går svært dårlig tross oppgraderte til 16GB RAM.

Skjermkortet jeg har er GTX 670.

CPU: i5-3570k

 

Jeg vurderer å kjøpe i5-9400F og eventuelt et nytt skjermkort.

Hva tenker dere om dette? Er 9400F en bedre oppgradering? Bør jeg kjøpe nytt skjermkort, og evnt hvilket? Hva koster gode budsjettkort i dag?

 

God helg og takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Fekillix said:

Du kan ikke bare bytte prosessor, Intel liker å bytte socket hver gang. Støtter Ryzen 3600, B450 HK og et 5600XT eller 5700XT. På budsjett er vel også Ryzen 3300X og et 5600XT en oppgradering.

Uansett hva han kjøper, så er det oppgradering. Det finnes vel ikkje så dårlig hardware i butikkene uansett pris :p

3600, billig hovedkort som støtter den cpuen og 1660 super skjermkort vil gjøre gamingytelsen bra igjen.

Spille spill på Elretur i 2020 kan være trått :p

Har trådstarter ikkje råd, så får han spise havregrøt noen uker. Billig, sunt og man sparer penger. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det GTX 670 kortet er vel største flaskehalsen?

Spilte selv på et GTX 680 kort, men oppgraderte nå til GTX 1070 og merket klar forskjell.

 

Aner ikke noe om vurderingen av resten av min HW, og mulig den også er foreldet, men kjører nå med:

ASUS X99-a (Socket 2011)

i7 5820K

16 GB ram cl 16

 

Noen meninger om HW her, forøvrig? 

Lenke til kommentar
Chivas skrev (2 timer siden):

Det GTX 670 kortet er vel største flaskehalsen?

Spilte selv på et GTX 680 kort, men oppgraderte nå til GTX 1070 og merket klar forskjell.

 

Aner ikke noe om vurderingen av resten av min HW, og mulig den også er foreldet, men kjører nå med:

ASUS X99-a (Socket 2011)

i7 5820K

16 GB ram cl 16

 

Noen meninger om HW her, forøvrig? 

i7-5820K har omtrent samme Passmark benchmark som i5-9400F, så vil tro den duger i de fleste spill fortsatt. Men dette kan du jo merke selv om CPU ligger på 100% load, og om du merker for mye tregheter.

Edit: Noe sier meg at Passmark ikke var det rette...

Du finner mange tester på nett, f.eks: https://www.techspot.com/review/1558-core-i7-5820k-test-in-2018/page2.html

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Svein M said:

i7-5820K har omtrent samme Passmark benchmark som i5-9400F, så vil tro den duger i de fleste spill fortsatt. Men dette kan du jo merke selv om CPU ligger på 100% load, og om du merker for mye tregheter.

Passmark LOL

 

5820k overklokka til 4.2- 4.5ghz med cache på 3500mhz+ og 3200cl 13/14 på minnet yter bedre/likt som Ryzen 3000 overklokka i de fleste spill. 

5820k er en ulv i fåreklær til gaming :p

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Passmark LOL

 

5820k overklokka til 4.2- 4.5ghz med cache på 3500mhz+ og 3200cl 13/14 på minnet yter bedre/likt som Ryzen 3000 overklokka i de fleste spill. 

5820k er en ulv i fåreklær til gaming :p

Interessant...kanskje jeg må sjekke ut overklokking-muligheter for denne. Har kjørt stock hele tiden, men nå med alderen må den kanskje pushes litt :) 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 22.5.2020 den 22.02):

Uansett hva han kjøper, så er det oppgradering. Det finnes vel ikkje så dårlig hardware i butikkene uansett pris :p

3600, billig hovedkort som støtter den cpuen og 1660 super skjermkort vil gjøre gamingytelsen bra igjen.

Spille spill på Elretur i 2020 kan være trått :p

Har trådstarter ikkje råd, så får han spise havregrøt noen uker. Billig, sunt og man sparer penger. :D

TJA
 

 

Lenke til kommentar
Lami skrev (2 timer siden):

Faen jeg har gtx1060.

Hentet nå 1660 super kortet. Tror dere det blir bedring?

Jeg vet ikke konkret i dette spillet, men ytelse i forhold til en oversikt jeg fant på nett sa at:

GTX1060 6 GB er cirka 24% svakere enn 1660 Super. (eller 31% forbedring)

GTX1060 3 GB er ca 10% under der igjen, og har mindre minne. (eller 46% forbedring)

Så vil si at dette er greie forbedringer, spesielt om det er 3 GB varianten du har. Kanskje en skulle hatt en 50% forbedring når en først byttet.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

 

WarZone har en 26GB update som må installeres først.

Men jeg prøvde nå Battlefield 1.

Får maks 40FPS med alt på laveste.

Det er tydelig at nytt GPU ikke hjalp en dritt. Tror jeg sender det i retur og heller bruker pengene mine på hovedkort, CPU og RAM.

Men skal først prøve WarZone.

Lenke til kommentar

Jeg har venner som spiller warzone med i5 prosessorer fra din generasjon og med 1070, og de sliter voldsomt med lav fps. Jeg har nøyaktig det samme skjermkortet som dem, men har oppgradert til i5 9400f og hos meg flyter spillet veldig bra. Mellom 100 og 170 fps i 1080p med medium settings. De eldre spill (ala i5) prosessorene duger dessverre ikke godt til nyere spill som er CPU heavy. 

Lenke til kommentar

Gode nyheter folkens!
 

Jeg klarer å kjøre WarZone helt fint. Kjører nesten alt på low men flyter bra med rundt 80-90 fps.

 

Spørsmålet er om jeg kanskje heller skal returnere kortet og investere i nytt cpu, hk og ram (amd) og bruke 1060 kortet. får jo nesten ny cpu, hk og ram for samme prisen av dette 1660 super kortet ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...