Gå til innhold

Digitale møter og hjemmekontor har kommet for å bli


Anbefalte innlegg

JØI skrev (1 time siden):

Du mangler evnen til å sette deg inn i andre mennesker sin situasjon?

Jeg har hatt "issues" selv og er per i dag medisinert. Men man må evne til å tenke på jordkloden og vår fremtid. Jeg jobber ikke som pleier fordi jeg liker ikke å jobbe med mennesker. Hvis man ikke liker å være alene, da får man avstå kontorjobber da. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Malerifaen skrev (14 minutter siden):

Jeg har hatt "issues" selv og er per i dag medisinert. Men man må evne til å tenke på jordkloden og vår fremtid. Jeg jobber ikke som pleier fordi jeg liker ikke å jobbe med mennesker. Hvis man ikke liker å være alene, da får man avstå kontorjobber da. 

Verden er nok mer sammensatt enn som så. Selv om en trenger mennesker rundt seg er det ikke dermed sagt at en har evnene som trengs innen helsefag.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Kajac said:
17 hours ago, Malerifaen said:

Etter to måneder får du nesten psykisk sammenbrudd? 

Usikker på om du faktisk går inn for å provosere med innlegget ditt.

Jeg må si jeg også blir litt bekymret over å høre at der er en del folk der ikke kan holde seg selv ut i en liten periode.  Jeg så slike kommentarer fra enkelte allerede etter 2 uker(!) og da tenker jeg litt "tikkende bombe" og at jeg kanskje uten å vite det har flere slike kollegaer..   

Lenke til kommentar
16 hours ago, Slaps said:

I en verden hvor hjemmekontor er obligatorisk, kan en jo vurdere å flytte til et sted hvor man får mer boligareal per krone. Hvor arbeidstakere bor nå er jo veldig påvirket av lokasjonen til deres daglige fysiske arbeidssted  

For noen er jo det et valg man kan ta, jeg liker enda å bo sentralt, men hadde jeg vært pålagt hjemmekontor over tid så er det jo noe man selvfølgelig måtte vurdert.

Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (16 timer siden):

Jeg har hatt "issues" selv og er per i dag medisinert. Men man må evne til å tenke på jordkloden og vår fremtid. Jeg jobber ikke som pleier fordi jeg liker ikke å jobbe med mennesker. Hvis man ikke liker å være alene, da får man avstå kontorjobber da. 

Holy shit du er en arrogant type. Hjemmekontor kommer ikke til å redde jordkloden på noen som helst måte. Det er en milliard tiltak som er bedre om det er klimaet du ønsker å hjelpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (17 timer siden):

Jeg har hatt "issues" selv og er per i dag medisinert. Men man må evne til å tenke på jordkloden og vår fremtid. Jeg jobber ikke som pleier fordi jeg liker ikke å jobbe med mennesker. Hvis man ikke liker å være alene, da får man avstå kontorjobber da. 

Her opplever jeg kun at du bruker miljø-saken som et (dårlig) argument for å fremme dine egne (lite empatiske) synspunkt. Jeg tror ikke miljøet er den egentlige grunnen til at du synes hjemmekontor er en god idé.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (5 minutter siden):

Her opplever jeg kun at du bruker miljø-saken som et (dårlig) argument for å fremme dine egne (lite empatiske) synspunkt. Jeg tror ikke miljøet er den egentlige grunnen til at du synes hjemmekontor er en god idé.

Vel. Mange yrker har ugunstige arbeidsforhold. Å sitte alene hjemme med kaffekopp i morgenkåpen foran en skjerm må være de som har noe de absolutt ikke skulle ha noe å si. Tenk på forskalingssnekkeren som er ute i alskens drittvær. Maleren og rørleggeren som puster betongstøv og utsatt for hørselskader på bygg og anlegg. Eller sykepleieren som nå utsetter seg for covid19. 

Nei fy faen så tøft det er å sitte alene hjemme med full mulighet å kommunisere med lyd og bilde med andre kollegaer. Må passe på å ikke sette smørbrødet i halsen!

Jo det er mange fordeler med å ha hjemmekontor som gagner alle. 

For meg så provoserer dere meg med å trekke frem ensomhet som argument. Noe sier meg at dere ikke har fått skitt under neglene. 

Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (40 minutter siden):

Vel. Mange yrker har ugunstige arbeidsforhold. Å sitte alene hjemme med kaffekopp i morgenkåpen foran en skjerm må være de som har noe de absolutt ikke skulle ha noe å si. Tenk på forskalingssnekkeren som er ute i alskens drittvær. Maleren og rørleggeren som puster betongstøv og utsatt for hørselskader på bygg og anlegg. Eller sykepleieren som nå utsetter seg for covid19. 

Nei fy faen så tøft det er å sitte alene hjemme med full mulighet å kommunisere med lyd og bilde med andre kollegaer. Må passe på å ikke sette smørbrødet i halsen!

Jo det er mange fordeler med å ha hjemmekontor som gagner alle. 

For meg så provoserer dere meg med å trekke frem ensomhet som argument. Noe sier meg at dere ikke har fått skitt under neglene. 

Stusser litt over argumentasjonsrekken din, men okei.

Fordi snekkere må være ute i kjipt vær, fordi HMS ikke er godt nok ivaretatt for malere og rørleggere (som jo selvfølgelig bør være en forutsetning), og fordi sykepleiere er utsatt for sykdom - så skal alle andre bare se til å kose seg med hjemmekontor? Alle som kan være hjemme bør være hjemme? Hva er det absolutte målet med å være hjemme så mye som mulig? Hvis jeg spør deg om du kan finne noen ulemper med hjemmekontor, hva ville du sagt da?

 

 

Endret av afterall
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (1 time siden):

Vel. Mange yrker har ugunstige arbeidsforhold. Å sitte alene hjemme med kaffekopp i morgenkåpen foran en skjerm må være de som har noe de absolutt ikke skulle ha noe å si. Tenk på forskalingssnekkeren som er ute i alskens drittvær.

Men skal det være enten eller?
At dei som har kontorjobb skal holde seg heime og berre ha heimekontor utan å kunne gå ut og møte andre folk, medan forskalingssnekkaren berre skal være ute?

Det er ikkje alle arbeidsoppgåver som er like lette å finne ei god balanse på, men sjølv om forskalingssnekkeren har nesten alt sitt arbeid utandørs så er ikkje det ein god grunn til kreve at forskalingssnekkaren ikkje får komme inn i matpausa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Malerifaen said:

For meg så provoserer dere meg med å trekke frem ensomhet som argument.

På dette punktet må jeg si meg enig.  Det kan umulig være værre for utadvendte å ha hjemmekontor som det er for indadvente å sitte i kontorlandskap og det er vi mange der har vært tvunget til i mange år, og derfor har jeg liten forståelse for de som nå føler verden nærmest har gått under fordi de har måttet jobbe en kort periode uten å sitte å plage andre i et åpent kontorlandskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (2 timer siden):

*snip*

Man kan få store skader eller andre helsemessige ting når man har kontorstilling.

Malere kan jo ikke klage som drar en kost over veggen til den har den fargen den skal ha til man er ferdig. 

Enhver kontorjobb har jo vesentlige større utfordringer enn å denge rundt på en kost hele dagen  ?

(see what i did there?) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (1 time siden):

På dette punktet må jeg si meg enig.  Det kan umulig være værre for utadvendte å ha hjemmekontor som det er for indadvente å sitte i kontorlandskap og det er vi mange der har vært tvunget til i mange år, og derfor har jeg liten forståelse for de som nå føler verden nærmest har gått under fordi de har måttet jobbe en kort periode uten å sitte å plage andre i et åpent kontorlandskap. 

Som nevnt tidligere, jeg er innadvent. Men det kan bli for mye ensomhet, selv for oss. For mye isolasjon. Når du har stampet i den samme leiligheten alene i åtte uker, kun for å gå ut og handle av og til, så kan det ta knekken på hver og en. At det ikke knekker deg og Malerifaen betyr ikke at problemet ikke er reellt. Er det slik at dere mener at de som er suicidal bare må skjerpe seg, fordi dere også har det kjipt, men har ikke tatt livet av dere? (satt på spissen). Er det én ting jeg har lært av et helt liv med depresjon så er det at alle har forskjellige grunner til å være deprimert. Og alle grunnene er like riktige. Kanskje ikke for deg, men for dem som er deprimert. Folk som dere er en av årsakene til fremdeles stigmatisering rundt psykisk helse, og at folk ikke tør å åpne opp. 

Det er synd du ikke klarer å sette deg inn i andres følelser, og tror folk som jobber i kontorlandskaper gjør det for å plage andre. 

 

Jada, jeg vet jeg bare fôrer trollene nå, men synes dette er viktig å få frem uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (13 minutter siden):

Som nevnt tidligere, jeg er innadvent. Men det kan bli for mye ensomhet, selv for oss. For mye isolasjon. Når du har stampet i den samme leiligheten alene i åtte uker, kun for å gå ut og handle av og til, så kan det ta knekken på hver og en. At det ikke knekker deg og Malerifaen betyr ikke at problemet ikke er reellt. Er det slik at dere mener at de som er suicidal bare må skjerpe seg, fordi dere også har det kjipt, men har ikke tatt livet av dere? (satt på spissen). Er det én ting jeg har lært av et helt liv med depresjon så er det at alle har forskjellige grunner til å være deprimert. Og alle grunnene er like riktige. Kanskje ikke for deg, men for dem som er deprimert. Folk som dere er en av årsakene til fremdeles stigmatisering rundt psykisk helse, og at folk ikke tør å åpne opp. 

Det er synd du ikke klarer å sette deg inn i andres følelser, og tror folk som jobber i kontorlandskaper gjør det for å plage andre. 

 

Jada, jeg vet jeg bare fôrer trollene nå, men synes dette er viktig å få frem uansett.

jeg respekterer at du har dine utfordringer og jeg ønsker ikke noe form for latterliggjøring, bagatellisering av dine problemer og lignende. Beklager hvis det er kommet frem slik. Eller det har kommet frem slik og det er ikke greit. Det mener jeg 100%.

Jeg synes fremdeles at det burde være pålagt hjemmekontor, om ikke hele tiden så hvertfall meste av tiden.

Da er det nye bakdelen med kontorjobb at det faktisk ikke er sosialt. Slik som at en malerjobb er fysisk og mentalt tungt (ensformig).

 

Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (5 minutter siden):

jeg respekterer at du har dine utfordringer og jeg ønsker ikke noe form for latterliggjøring, bagatellisering av dine problemer og lignende. Beklager hvis det er kommet frem slik. Eller det har kommet frem slik og det er ikke greit. Det mener jeg 100%.

Det er jo nettopp det du har gjort i store deler av denne tråden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (3 minutter siden):

Det er jo nettopp det du har gjort i store deler av denne tråden. 

Som jeg påpekte selv. Men ok.

Men skal individuelle personlige problemer være et godkjent argument mot hjemmekontor? Selv finner jeg det på grensen til usaklig.

Å kalle meg et troll er jo også ikke greit.

Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (2 minutter siden):

Men skal individuelle personlige problemer være et godkjent argument mot hjemmekontor? Selv finner jeg det på grensen til usaklig.

Ja. På samme måte som "individuelle, personlige problemer" er godkjente argumenter for veldig mye forskjellig. Eller kanskje vi bare skal kvitte oss med alt av hjelpe- og støtteordninger, og skjære alle over én kam? De som ikke passer inn i ditt samfunn får bare ha det så godt. Vekk med alle rullestol-ramper. Kan du ikke bruke trappen har du ingenting her å gjøre.

Og btw, at jeg i det hele tatt skal trenge å komme med argumenter for å få gå på jobb er helt absurd i seg selv. Det kan hende du faktisk er seriøs, men utad fremstår du som et troll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (3 minutter siden):

Ja. På samme måte som "individuelle, personlige problemer" er godkjente argumenter for veldig mye forskjellig. Eller kanskje vi bare skal kvitte oss med alt av hjelpe- og støtteordninger, og skjære alle over én kam? De som ikke passer inn i ditt samfunn får bare ha det så godt. Vekk med alle rullestol-ramper. Kan du ikke bruke trappen har du ingenting her å gjøre.

Og btw, at jeg i det hele tatt skal trenge å komme med argumenter for å få gå på jobb er helt absurd i seg selv. Det kan hende du faktisk er seriøs, men utad fremstår du som et troll.

Nå blir det offtopic. Takk for praten Kajac.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...