Gå til innhold

Svart hjelpepleier banker opp eldre pasienter i USA!


Anbefalte innlegg

En svart mann ved et sykehjem i USA la ut videoer på youtube der han banker opp hvite pasienter.

Han sier det er "pranks", det var i alle fall beskrivelsen på youtube før det ble tatt ned, men når blodet spruter har det kanskje gått litt langt?

Tror dere dette vil føre til opptøyer og mediedekning og en debatt om rasisme mot hvite? Ville reaksjonene vært annerledes hvis det var en hvit mann som banket opp eldre svarte pasienter?

Kjør debatt! Personlig tror jeg denne tråden vil være den eneste plassen dere vil høre om det. Hadde det vært omvendt hadde det nok vært hovedsak på CNN.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, Red Frostraven said:

Er dette et omfattende systematisk problem..?
Nei.
Er det et problem for offeret..?
Ja -- forutsatt at videoen er ekte og at offeret faktisk reellt blir skadet.

Du finner ingen som forsvarer det å banke eldre, uansett rase.
Du finner, derimot, folk som forsvarer drap og mishandling av minoriteter.

 "Jeg forsvare rdet ikke, meeen...."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forkastelig! Kjenner det koker inni meg når jeg ser slike handlinger. For et forferdelig menneske! 

 

Interessant at dere mener en umotiverte voldshandlinger som dette dette burde brukes i debatten vedrørende rasisme mot hvite, for da er dere samtidig enige i at USA sliter med rasisme mot både hvite og fargede. Et steg videre. 

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Red Frostraven said:

Er dette et omfattende systematisk problem..?
Nei.
Er det et problem for offeret..?
Ja -- forutsatt at videoen er ekte og at offeret faktisk reellt blir skadet.

Du finner ingen som forsvarer det å banke eldre, uansett rase.
Du finner, derimot, folk som forsvarer drap og mishandling av minoriteter.

For øvrig...

?url=http%3A%2F%2Fmedia.beam.usnews.com%2Fc0%2F9d%2F02f99d3240a5954bc5c688f0cddc%2F160929-interracialkillings-graphic.png

 

Til tross for at de utgjør 13% av befolkningen tar svarte livet av 2-3 ganger flere hvite enn omvendt hvert år. Det er en ganske stor overrepresentasjon. Ingen sier et pip, ingen spør hvordan vi kan stoppe dette, ingen brenner biler. For vold gjelder samme trend.

https://www.usnews.com/news/articles/2016-09-29/race-and-homicide-in-america-by-the-numbers

Her er en annen sak:

https://www.kiro7.com/news/trending/confession-accused-fresno-spree-killer-wanted-kill-many-white-men-he-could/FGWQSR255JH3LHE2OYOH4Y63FE/

Quote

Confession: Accused Fresno spree killer wanted to ‘kill as many white men’ as he could

 

Edit:

Og ja, videoen er ekte...

 

Endret av pappkake
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Psykake said:

Forkastelig! Kjenner det koker inni meg når jeg ser slike handlinger. For et forferdelig menneske! 

 

Interessant at dere mener en umotiverte voldshandlinger som dette dette burde brukes i debatten vedrørende rasisme mot hvite, for da er dere samtidig enige i at USA sliter med rasisme mot både hvite og fargede. Et steg videre. 

Nå skrev jeg bare spørsmål, om det ville bli en debatt om rasisme mot hvite slik vi hører om rasisme mot svarte hele tiden.

Jeg tror ikke noen er uenige i at forskjellige "raser" i et blandet samfunn er en kilde til vold som er motivert ut fra rasistiske motiver. Det er likevel en dobbel standard... om dette var en hvit person som banket opp svarte pleiepasienter så hadde man ikke hørt annet, men så vidt jeg vet har det ikke skjedd noe slikt i moderne tid....

 

Lenke til kommentar
pappkake skrev (2 minutter siden):

Nå skrev jeg bare spørsmål, om det ville bli en debatt om rasisme mot hvite slik vi hører om rasisme mot svarte hele tiden.

Jeg tror ikke noen er uenige i at forskjellige "raser" i et blandet samfunn er en kilde til vold som er motivert ut fra rasistiske motiver. Det er likevel en dobbel standard... om dette var en hvit person som banket opp svarte pleiepasienter så hadde man ikke hørt annet, men så vidt jeg vet har det ikke skjedd noe slikt i moderne tid....

 

Jeg sier bare at det er et steg videre for blant annet Debattklovn sin del. Hvis dette kan brukes i en debatt vedrørende rasisme mot hvite, vil det si at Debattklovn anerkjenner at rasisme mot fargede også er et stort problem, noe som denne personen ikke akkurat har gitt inntrykk av tidligere. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Psykake said:

Jeg sier bare at det er et steg videre for blant annet Debattklovn sin del. Hvis dette kan brukes i en debatt vedrørende rasisme mot hvite, vil det si at Debattklovn anerkjenner at rasisme mot fargede også er et stort problem, noe som denne personen ikke akkurat har gitt inntrykk av tidligere. 

Jeg ser ikke logikken din her?

Hvorfor betyr det nødvendigvis at rasisme mot fargede er et problem dersom et uprovosert angrep på en hjelpeløs hvit person skjer? Jeg er ikke uenig i at det skjer begge veier, jeg ser bare ikke logikken i argumentet? Hvis du hadde vist til episoder der det samme skjedde, men med omvendt fortegn, er det jo klart. Har du noen slike? De ville blitt kunne brukt på samme måte.

Det eneste jeg har sett av "debattklovn" er i tråden om Ahmoud Arbery, men det var jo definitivt ikke umotivert som dette, så det er mulig jeg har gått glipp av noe...

Lenke til kommentar
pappkake skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke logikken din her?

Hvorfor betyr det nødvendigvis at rasisme mot fargede er et problem dersom et uprovosert angrep på en hjelpeløs hvit person skjer? Jeg er ikke uenig i at det skjer begge veier, jeg ser bare ikke logikken i argumentet? Hvis du hadde vist til episoder der det samme skjedde, men med omvendt fortegn, er det jo klart. Har du noen slike? De ville blitt kunne brukt på samme måte.

Det eneste jeg har sett av "debattklovn" er i tråden om Ahmoud Arbery, men det var jo definitivt ikke umotivert som dette, så det er mulig jeg har gått glipp av noe...

Kort forklart er vold mot fargede aldri rasistisk motivert i Debattklovn sin verden, trodde jeg. Men nå viser det seg at Debattklovn mener denne videoen burde brukes i en debatt om rasisme mot hvite. 

Det gir egentlig ingen mening, borsett fra at personen må ha endret syn. Noe som er positivt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
pappkake skrev (5 timer siden):

 "Jeg forsvare rdet ikke, meeen...."

Det var hverken forsvar eller noe men i posten.

Projisering igjen.

 

Men la meg kjapt undersøke offeret sin fortid, og se om han hadde noen fartsbøter eller noe annet som gjør at han fortjente å dø, og ikke bare bli dlått. Dessuten er det åpenbart selvforsvar. /s

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...