Gå til innhold

Bankid Mobil med dual-sim


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en iPhone 11 Pro med siste versjon av iOS installert(13.5)

Bruker Talkmore som mitt hovednummer(har bankid registrert på dette nr) Så har jeg en Telenor abb som er koblet til med E-sim som jeg hovedsaklig har satt opp som data abb selv om jeg iblant bruker den til å ringe ut og få inn samtaler på.

Når jeg har begge nr aktivert så vil ikke BankID på mobil virke, så fort jeg skrur av Telenor nr og kun har på Talkmore nr så virker den igjen.

Flere som har vært borti dette og om det er noe løsning annet enn at jeg før bruk av bankid Mobil må skru av og på Telenor nr mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er samme problem med min iPhone 11 Pro Max med dobbelt-sim påslått. Må deaktivere eSim´et for at Bankid skal fungere, har vært sånn siden man kunne ta i bruk eSim i Norge og jeg tviler på om det kommer noen løsning før Bankid går over til å bli en app og ikke avhengig av simkort lengre, som det er snakk om vil komme en gang i fremtiden.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (19 timer siden):

 

Er samme problem med min iPhone 11 Pro Max med dobbelt-sim påslått. Må deaktivere eSim´et for at Bankid skal fungere, har vært sånn siden man kunne ta i bruk eSim i Norge og jeg tviler på om det kommer noen løsning før Bankid går over til å bli en app og ikke avhengig av simkort lengre, som det er snakk om vil komme en gang i fremtiden.

Takk for at du bekrefter at det er en kjent problemstilling.

 

Håper en løsning mht appen du nevner og at bankene vil ha større for det.

Lenke til kommentar
Kynxx skrev (På 23.5.2020 den 21.34):

Gjelder problemene om primær og sekundær sim henger på samme nett? 242-01 f.eks? Kanskje det er en bug som gjør at BankID da ikke vil virke?

Kan ligge noe i at at begge bruker samme nett, siden Kynxx sier han ikke har noen problemer.

Noen som har snakket med Telenor angående dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 5/22/2020 at 7:24 PM, Janvik said:

Min SE 2020 har ikke noen problemer med dual sim og bankid på mobil.

jeg bruker Telia primær og Talkmore eSIM da.

Har testet og kanskje funnet ut av det her.
 

Fysisk sim med bankid også aktiv som data = alt ok
 

Esim data = bankid funker ikke

Lenke til kommentar
bbios skrev (På 26.5.2020 den 0.48):

Hva med engangskode appen? Eller er d kun for sparebanken ?

Man har også app for Nordea kunder. Jeg har personlig skaffet meg gratis konto i nordea (uten kort) bare for muligheten å bruke "bank id" appen. Den kan brukes til å logge på i hvilken som helst bank.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 6/30/2020 at 8:18 AM, Janvik said:

Har testet og kanskje funnet ut av det her.
 

Fysisk sim med bankid også aktiv som data = alt ok
 

Esim data = bankid funker ikke

Det er riktig. Jeg hadde Telenor med bankid (sim). Telia (esim) måtte ha mobildata skrudd på Telenor for at bankid skulle fungere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
6 hours ago, iCar said:

Hei,

Etter oppgradering til iOS 14 ikveld ser plutselig dette ut til å virke for meg.

Talkmore som hovednummer(nano-sim) og Telenor (E-sim) satt opp som data abb.

BankID mobil virker nå uten at jeg må skru av Telenor nr.??

Flott, dual-SIM var jo relativt nytt for apple, så det var sikkert bare en "bug"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...