Jump to content
iCar

Bankid Mobil med dual-sim

Recommended Posts

Hei,

Jeg har en iPhone 11 Pro med siste versjon av iOS installert(13.5)

Bruker Talkmore som mitt hovednummer(har bankid registrert på dette nr) Så har jeg en Telenor abb som er koblet til med E-sim som jeg hovedsaklig har satt opp som data abb selv om jeg iblant bruker den til å ringe ut og få inn samtaler på.

Når jeg har begge nr aktivert så vil ikke BankID på mobil virke, så fort jeg skrur av Telenor nr og kun har på Talkmore nr så virker den igjen.

Flere som har vært borti dette og om det er noe løsning annet enn at jeg før bruk av bankid Mobil må skru av og på Telenor nr mitt?

Er samme problem med min iPhone 11 Pro Max med dobbelt-sim påslått. Må deaktivere eSim´et for at Bankid skal fungere, har vært sånn siden man kunne ta i bruk eSim i Norge og jeg tviler på om det kommer noen løsning før Bankid går over til å bli en app og ikke avhengig av simkort lengre, som det er snakk om vil komme en gang i fremtiden.

• Innsiktsfullt 1

Annonse
Hedonism skrev (19 timer siden):

Er samme problem med min iPhone 11 Pro Max med dobbelt-sim påslått. Må deaktivere eSim´et for at Bankid skal fungere, har vært sånn siden man kunne ta i bruk eSim i Norge og jeg tviler på om det kommer noen løsning før Bankid går over til å bli en app og ikke avhengig av simkort lengre, som det er snakk om vil komme en gang i fremtiden.

Takk for at du bekrefter at det er en kjent problemstilling.

Håper en løsning mht appen du nevner og at bankene vil ha større for det.

Min SE 2020 har ikke noen problemer med dual sim og bankid på mobil.

jeg bruker Telia primær og Talkmore eSIM da.

Gjelder problemene om primær og sekundær sim henger på samme nett? 242-01 f.eks? Kanskje det er en bug som gjør at BankID da ikke vil virke?

Kynxx skrev (På 23.5.2020 den 21.34):

Gjelder problemene om primær og sekundær sim henger på samme nett? 242-01 f.eks? Kanskje det er en bug som gjør at BankID da ikke vil virke?

Kan ligge noe i at at begge bruker samme nett, siden Kynxx sier han ikke har noen problemer.

Noen som har snakket med Telenor angående dette?