Jump to content
ProphetSe7en

Betaling med mobiltelefon?

Recommended Posts

borchgrevink skrev (1 time siden):

Vet du noe om BankAxept jobber med en løsning for mobilbetaling?

Nets (som er de som eier BankAxept) har gått all-in på Vipps, så når Vipps en gang blir mulig å betale med i butikk, og like enkelt som Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, etc. så kan de begynne å konkurrere.

Enn så lenge insisterer de på å gjøre ting på en særnorsk og kronglete måte.

• Innsiktsfullt 1

henrikwl skrev (På 11.9.2020 den 18.05):

Nets (som er de som eier BankAxept) har gått all-in på Vipps, så når Vipps en gang blir mulig å betale med i butikk, og like enkelt som Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, etc. så kan de begynne å konkurrere.

Enn så lenge insisterer de på å gjøre ting på en særnorsk og kronglete måte.

Nets eier ikke BankAxept vel? BankAxept, BankID og Vipps er en del av Vipps AS som eies av bankene i Norge.

Nets er vel leverandør av teknologi og software som brukes i kortterminalene hovedsakelig?

26 minutes ago, koots said:

Nets eier ikke BankAxept vel? BankAxept, BankID og Vipps er en del av Vipps AS som eies av bankene i Norge.

Nets er vel leverandør av teknologi og software som brukes i kortterminalene hovedsakelig?

Ikke veldig vanskelig å sjekke opp dette...

image.thumb.png.b7e307bda3a3c744ca5133fcf0b848fa.png

image.thumb.png.36e4be5745c71d5343ef38f437a52c63.png

koots skrev (1 time siden):

Ja, det ser ut til at du har rett der, gitt! I dag lærte jeg noe! ?

2 hours ago, henrikwl said:

Ja, det ser ut til at du har rett der, gitt! I dag lærte jeg noe! ?

NETS er ikke noe AS i norge heller, kun NUF, som peker til danmark, som igjen peker tilbake til et holdingfirma; 

https://proff.no/aksjonærer/-/nets-holdco-5-as/918953620

Som så peker tilbake til danmark...

https://proff.dk/roller/nets-holdco-4-aps/ballerup/holdingselskaper/GWXTM7I06Y4/

Som da leder til Luxembourg "Nets Topco 4 S.à r.l."

Da fungere det, la til Curve i Samsung Pay appen. Åpnet opp Samsung Pay i butikken la mobilen til terminal, og betaling ble utført. 

Skulle ønsket at en kun kunne bruke Curve appen på mobilen, og ikke igjenom Google / Samsung appene. Må liksom åpne Curve appen, velge kort, for så åpne Samsung Pay appen og betale, litt styr...

Og man velger jo et hovedkort i Curve appen nettop for å slippe å måtte inn i den hele tiden. Man har vel gjerne ett kort man betaler stort sett alt med, men andre kort for spesialanledninger? ?

Så, Vipps er «verdens mest avanserte mobilbaserte lommebok»? Jeg skjønner ikke hvordan? Joda, den er praktisk på vennebetaling, siden den er det eneste alternativet vi har her til lands. Og kioskbetaling og vaffelvogna på loppemarkedet er også blitt lettere med Vipps. 

Men til det aller meste jeg vil bruke mobilbetaling til så kan jeg ikke bruke Vipps. Lever de på en annen planet?

41 minutes ago, henrikwl said:

Så, Vipps er «verdens mest avanserte mobilbaserte lommebok»? Jeg skjønner ikke hvordan? Joda, den er praktisk på vennebetaling, siden den er det eneste alternativet vi har her til lands. Og kioskbetaling og vaffelvogna på loppemarkedet er også blitt lettere med Vipps. 

Men til det aller meste jeg vil bruke mobilbetaling til så kan jeg ikke bruke Vipps. Lever de på en annen planet?

Det kan virke slik, ja

henrikwl skrev (2 timer siden):

Ja, og selv vennebetalingen til Vipps er dårligere nå enn for et par år siden. Den gang var det mulig å ikke dele regningen likt og man kunne legge inn ulike beløp. 

Vipps fikk nylig en pris for å være innovative, merkelig nok.