Gå til innhold

Betaling med mobiltelefon?


Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg enda ikke har prøvd dette, og nå som ny mobil skal kjøpes inn håper jeg å kunne droppe deksel med plass til kort.

Så jeg lurer enkelt og greit på hvor utbredt google pay, samsung pay og apple pay er, samt hvor enkelt det er i bruk.

Jeg lurer også på om jeg får registrert ulike fordeler som feks trumf ved bruk av mobilbetaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Apple Pay på mobilen (iPhone) og Fitbit Pay på klokken (Ionic). Begge deler funker overalt der man kan betale berøringsfritt med bank-/kredittkort. Forutsetter at du har et bank- eller kredittkort som støtter de aktuelle betalingsmåtene. Mange bankkort gjør det nå, og noen kredittkort gjør det også.

Jeg har ikke sett på hvordan fordeler som trumf registreres, jeg bruker Trumf VISA i trumfbutikker, og CooPay i COOP-butikker.

Lenke til kommentar

Om du kjører android, skaff deg curve kort. Der trenger du kun ett kort for å betale med alle kortene dine. Velger hvilket en vill bruke i app. Kan også legge inn i google pay og bruke mobil. 

Jeg har redusert det ned til deksel med en kort lomme bak nå hvor jeg har curve og bilnøkkel i enn så lenge. 

 

Vurderer konto i Sbanken eller noe som støtter google pay også da curve er master. Lite plasser som ikke tar dette nå, men det hender. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg bruker nesten bare google pay om dagen, men man får ikke trumf og Æ uten å bruke trumf-kortet eller scanne koden hos Rema. Google Pay virker overalt og slipper drasse rundt på lommebok nå når førerkortappen også er på plass.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om det er langsiktig smart å gi Google tilgang på kjøpspreferanser via betaling. Tror neppe Apple er så veldig mye bedre etterhvert heller slik de satser på betaling, selv om de har en PR-profil som tilsier høyt personvern så er det neppe evig om det egentlig er sant i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

I følge dinside så kan en legge inn trumf i google pay

Sitat

Google Pay lar deg også legge inn kundekort i appen, for eksempel om du er medlem på Jula, bruker Æ på Rema, Trumf eller lignende. Det gjør du på kort/billetter-fanen i appen. Da slipper du å måtte skanne disse før du betaler.

https://www.dinside.no/mobil/du-slipper-a-taste-pin-koden/72252433

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (Akkurat nå):

Jeg har gjort dette, men tror ikke det viker?

Du kan logge inn på trumf å se, der kommer vel alle transaksjoner som gir trumfbonus opp.

Nå er det ikke mye en får i trumfbonus, men i løpet av ett år så er det jo ett sted mellom 1000-1500 for min del, så trumf sammen med coop er to ting jeg ønsker å få registrert på mine kjøp. Egentlig veldig rart at de ikke skal klare å integrere noe slikt i sine løsninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
ProphetSe7en skrev (20 minutter siden):

Du kan logge inn på trumf å se, der kommer vel alle transaksjoner som gir trumfbonus opp.

Nå er det ikke mye en får i trumfbonus, men i løpet av ett år så er det jo ett sted mellom 1000-1500 for min del, så trumf sammen med coop er to ting jeg ønsker å få registrert på mine kjøp. Egentlig veldig rart at de ikke skal klare å integrere noe slikt i sine løsninger.

Mener jeg har sjekket dette, og det gir ikke trumf. Hos Rema får man avslag direkte i kassen, og der virker det ikke.

Man kan håpe Vipps betaling snart får ut fingeren og blir mer tilgjengelig i butikker for da skal visstnok kundeprogrammene virke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+6132
ProphetSe7en skrev (2 minutter siden):

Nettopp byttet bank grunnet boliglån, og til stor fortvilelse så kan jeg ikke bruke google pay med sparebank1.

Så spørs om jeg ikke må beholde brukskonto i DNB eller sbanken en stund til. Har jo aldri kortet med meg noe sted lengre så er blir helt avhengig av å kunne betale med mobilen.

Et kredittkort med bonus som også fungerer med Google Pay kan være løsningen, kredittkort med bonus veier også opp for at Trumf ikke virker med Google Pay.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
koots skrev (6 timer siden):

Man kan legge inn Trumf slik at man får en strekkode i Google Pay, bare å scanne den som hvilken som helst vare så ordner det seg

Jeg har ikke lyst til å gi fra meg telefonen for å få scannet strekkoden, og synes ikke løsningen er bra nok. Tungvinn er den også.

Kan man klippe ut chippen på et kredittkort å legge denne i coveret på mobilen tro?

Lenke til kommentar
9 hours ago, Nidar2 said:

Jeg har ikke lyst til å gi fra meg telefonen for å få scannet strekkoden, og synes ikke løsningen er bra nok. Tungvinn er den også.

På min lokale REMA1000 må jeg også gi fra meg telefonen for å få scannet koden for Æ-appen. Burde vært en scanner på "kundesiden" av kassen, slik COOP har.

Lenke til kommentar
vidor skrev (9 minutter siden):

Det at REMA med Æ både samler inn data om kjøp og samtidig selger forsikring er ganske bra for risikovurderingen andre selskaper bare kan drømme om.

TRUMF sier de ikke bruker dine personlige data, men hvorfor får du da opptil flere tusen i rabatt årlig ?

Hva om bonuser osv er innbakt i bare prisene? Alle butikker har jo bonuser osv nå, her i Sverige også.. jeg har både trumf Ica og Coop...

Jeg forstår ikke hva nyttig info det er, om det er noe reklame fordi jeg liker ost og skinke, så har jeg aldri merket dette, mulig forbruk og kort sier noe til reklame folk og banker.

Jeg prøvde google pay, men i noen butikker må jeg fortsatt godkjenne med å trykke på en knapp eller en skjerm.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...