Gå til innhold

Syns det er litt dyrt på komplett.no!


Anbefalte innlegg

Heisann, det frister litt med en ny stasjonær datamaskin siden jeg ikke får spilt så mye på min bærbare, savner vel egentlig litt grafikken med bedre, men på komplett.no så er den billigste pcen 7000 kroner + skjerm og tastatur kanskje, er det ikke noe billigere noe sted, tenkte kanskje 6000 totalt..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Emile the rat skrev (4 minutter siden):

Du får ikke noe brukbart til gaming i den prisklassen, og iværtfall ikke inkludert med skjerm.

Mitt tips er å ta en sjekk på bruktmarkedet om du ikke er villig til å gå over 7000.

 

Okei, takker for svaret, kan sjekke litt på finn.no

Lenke til kommentar
Fekillix skrev (50 minutter siden):

 Om du går ned til 8GB minne og en enklere strømforsyning koster den 7000. Du får også masse spill med AMD skjermkortet.

Men så veldig god invistering på sikt er det neppe, selv

Ryzen 7 1700Til salgs1 000 kr

er vesentlig billigere brukt. Samme gjelder etthvert som flere spill støtter flere cpu\tråder vil 4 kjerner føles ubrukelig, selv ser jeg ikke ryzen 9 som overkill, for de som skal ha det beste, men er ganske dyrt nå. Og behovet er ikke så stort.

Bytte / Selge: Strix GTX 1080 8GB GamingTil salgs 4 500 kr

sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GB Til salgs1 200 kr

ca 10% tregere men vesentlig lavere pris.

med en slik pc kan du vertfall ha bedre forutsettninger for videoredigering og mulitasking selv om man vil tro overklokking er ganske begrenset med eldre cpu.

 
Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ryzen 3100 og 3300X er helt supre i spill. Å kjøpe brukt maskinvare er sketchy for en nybegynner som vil at alt skal fungere rett ut av boksen. Best å beholde reklamasjonsrett og vite at man får med alt tilbehøret da.

 

3100 og 3300X gir deg 80% av ytelsen til en 3600 som koster 70% mer. Slår også Ryzen 1600 i benchmarks. 

 

Endret av Fekillix
Lenke til kommentar

Skjerm kan du få tak i billig enten på finn eller ei bruktsjappe. Ellers er det absolutt gjennomførbart å bygge en PC som takler spill i den prisklassen. De som sier det ikke er mulig snakker om å kjøre nye spill på Max-ish grafikk. Min lille shuttle fra pil og bue tar fortsatt glatt nye spill på høy grafikk og den er antagelig ikke verdt noe lenger.

Det du må gjøre er å si hva du skal spille sånn at de som har greie på det her kan uttale seg om maskiner som er relevante for deg.

Hvis du til vanlig sitter på en laptop så er det ikke å regne med at du er særlig kravstor eller forventer en maskin som benker renderfarmen til Pixar.

 

Endret av Corp Por
Lenke til kommentar
Corp Por skrev (19 minutter siden):

Skjerm kan du få tak i billig enten på finn eller ei bruktsjappe. Ellers er det absolutt gjennomførbart å bygge en PC som takler spill i den prisklassen. De som sier det ikke er mulig snakker om å kjøre nye spill på Max-ish grafikk. Min lille shuttle fra pil og bue tar fortsatt glatt nye spill på høy grafikk og den er antagelig ikke verdt noe lenger.

Det du må gjøre er å si hva du skal spille sånn at de som har greie på det her kan uttale seg om maskiner som er relevante for deg.

Hvis du til vanlig sitter på en laptop så er det ikke å regne med at du er særlig kravstor eller forventer en maskin som benker renderfarmen til Pixar.

 

 

Nei, pleier jo å ha en bærbar bare, men savner litt å spille battlefield: bad company 2 og sånt på bra grafikk

Lenke til kommentar
LarZen skrev (23 minutter siden):

Alt utifra hva du spiller så er det noen spill du kan spille med mus og tastatur på konsoll. Men dem fleste må spilles med kontroller.

 

Såvidt jeg kan se på komplett.no så får man pc for 7000 + skjerm og tastatur, så 8500 kroner kanskje da, jeg får bare spare litt da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...