Gå til innhold

Rune Fjeld Olsen blir NRKs nye spillekspert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper at dette kan strekke seg utover anmeldelser, gjerne til litt tankevekkende essays rundt stilige/merkelige/interessante ting i spill. Eurogamer har jo innimellom ganske bra slike tekster. En jeg husker spesielt godt er når de tar for seg hemmelige rom i spill, og hvorfor vi generelt synes nettopp det er så spennende. 

https://www.eurogamer.net/articles/2019-03-24-uncanny-games-with-hidden-rooms

 

Lenke til kommentar
Zicos skrev (13 timer siden):

Ser ikke hvorfor dette er noe å juble over. Det er en uting at NRK spiser opp markedsandeler fra frie og uavhengige medier.

For min del handler jubelen om at et underprioritert kulturuttrykk får mer fokus. Om dekningen hadde vært bedre hadde det ikke betydd noe, men når tilbudet er så marginalt som i dag er dette en gladnyhet for meg. Når det er sagt har jeg full forståelse for synspunktet ditt. Hvilken rolle statsfinansierte NRK skal ta i et kommersielt marked er ikke et enkelt spørsmål.

Lenke til kommentar
Zicos skrev (På 21.5.2020 den 21.56):

Ser ikke hvorfor dette er noe å juble over. Det er en uting at NRK spiser opp markedsandeler fra frie og uavhengige medier.

Hvorfor det? Det er vell ikke sånn at vi har en overflod av godt innhold om spill her i kongeriket. Både Pressfire og Gamer er litt haltende etter min mening.

 

Vardark skrev (På 22.5.2020 den 11.11):

For min del handler jubelen om at et underprioritert kulturuttrykk får mer fokus. Om dekningen hadde vært bedre hadde det ikke betydd noe, men når tilbudet er så marginalt som i dag er dette en gladnyhet for meg. Når det er sagt har jeg full forståelse for synspunktet ditt. Hvilken rolle statsfinansierte NRK skal ta i et kommersielt marked er ikke et enkelt spørsmål.

Det best hadde vell vært om vi fikk en stor rendyrket spillavis i Norge. Det er lite nyttig med mange små som skriver om de samme tingene som vi leser om på utenlandske aviser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...