Gå til innhold

The Witcher-skaperen forbi Ubisoft som det største spillselskapet i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dellers skrev (28 minutter siden):

Det gir nokså liten mening all den tid de kommer med mindre enn et spill hvert femte år, men så er jo dette med aksjer osv. kanskje det mest irrasjonelle mennesker bedriver.

Kvalitet over kvantitet. Nå vet jeg ikke hvor mange ansatte CDPR har, men vil tro de har en god del mindre enn Ubisoft, så å pushe ut spill vært eneste år er nok ikke mulig.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (27 minutter siden):

Men, men hvordan er det umulig, jeg trodde disse små stakars undertrykte spill selvskapene MÅTTE  ha enorme mengder med mikrotransaksjoner og lootbokser for å tjene litt penger og stoppe barna deres fra å sulte ihjel.

Neida, de gjør bare slik de større firmaene gjorde før, tar rikelig betalt for DLC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Det er merkelig at de blir så godt likt for det ene gode spillet de har laget.

Verdisatt, ikke likt. Prisen reflekterer vel investorenes tro på de to selskapenes økonomiske framtid. Hvis investorene mener at høy omsetning og merkevarer som vil selge jevnt og trutt over mange år er mer verd enn ett populært produkt og rask vekst, skulle man sett høyere verdi hos Ubisoft, men man tror tydeligvis ikke på dem. Det er mye psykologi i spillet, men man har tydeligvis tro på at Witcher-skaperen har mer økonomisk verdi i framtiden enn Ubisoft.

Jeg skjønner sjelden slike vurderinger. Da Apple passerte Google på børsen hadde de mye lavere omsetning og solgte noen få millioner enheter i året. Det var sikkert investorene som har rett basert på gode økonomiske framtidsvurderinger, sikkert ikke noe tull styrt av hyper - mindshare - i det heeele tatt.

Endret av tommyb
Edit: husket Microsoft, var Google
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (7 minutter siden):

De tar seg betalt for ærlig arbeid som det skal være.

Mens når andre firma gjør akkurat det samme så skal de jages på sjøen?... Det er synd spillerne skal ha så varierende reaksjoner.

 

tommyb skrev (9 minutter siden):

Jeg skjønner sjelden slike vurderinger. Da Apple passerte Google på børsen hadde de mye lavere omsetning og solgte noen få millioner enheter i året. Det var sikkert investorene som har rett basert på gode økonomiske framtidsvurderinger, sikkert ikke noe tull styrt av hyper - mindshare - i det heeele tatt.

Regner med de tenker cyberpunk kommer til å gjøre det minst like bra som Witcher 3.

Det kommer nok til å selge bra, men jeg ser ikke for meg at det gjør det så bra som mange skal ha det til.

 

Nå som Netflix lager en serie løst relatert til Witcher spillet så går vel verdien opp en del også.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Iki said:

Mens når andre firma gjør akkurat det samme så skal de jages på sjøen?... Det er synd spillerne skal ha så varierende reaksjoner.

 

Regner med de tenker cyberpunk kommer til å gjøre det minst like bra som Witcher 3.

Det kommer nok til å selge bra, men jeg ser ikke for meg at det gjør det så bra som mange skal ha det til.

 

Nå som Netflix lager en serie løst relatert til Witcher spillet så går vel verdien opp en del også.

Jo, men betyr det ikke samtidig at man vurderer at Ubisofts totale portefølje (som i fjor altså omsatte for mye mer) ikke skal være verd like mye? Det jeg kjenner til investorer er at de blir mye mer investeringsvillige dersom noe viser sterk vekst. Det gjør da at man egentlig verdsetter veksten mer enn potensialet, fordi potensialet til noe som ikke vokser nå blir vurdert som "stagnert". Uansett hvor mange prosjekter den eksisterende aktøren har, virker det lettere å trekke en kurve videre rett fram på begge alternativene. Så eksplosiv vekst på Witcher vurderes som om hvert nytt prosjekt der også vil ha eksplosiv vekst.  

Lenke til kommentar
31 minutes ago, Iki said:

Mens når andre firma gjør akkurat det samme så skal de jages på sjøen?... Det er synd spillerne skal ha så varierende reaksjoner.

 

.

Det er ikke ærlig arbeid å fjerne ting fra et spill for å så holde det som gissel (rome 2 total war, mass effect 3)

Eller kreve 100kr for et skin.

Eller gjøre spillet dårligere med vilje for å øke sjangsene for at spillere bruker penger på mikrotransaksjoner for at spillet skal føles bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Limbeck skrev (På 20.5.2020 den 7.27):

Jeg skulle ønsket jeg likte Witcher 3

Hva er det du ikke liker?

Witcher 1 var bob-bob når det kom ut, men nr 2 falt i smak med en gang. WIld hunt er dog det beste, uten tvil.

 

  

Iki skrev (23 timer siden):

Neida, de gjør bare slik de større firmaene gjorde før, tar rikelig betalt for DLC.

Civilization og Total war tar seg godt betalt for DLC, synes ikke de to DLC som kom til witcher var for dyre.

Endret av Heiti
Lenke til kommentar
Heiti skrev (1 time siden):

Civilization og Total war tar seg godt betalt for DLC, synes ikke de to DLC som kom til witcher var for dyre.

Jeg mener heller ikke de tar for mye betalt, men tidligere har det vært enorme klager her på forumet når andre firma har gitt ut dlc, som tilsvarer dobbelt innhold av det originale spillet, til en lav pris.

 

Av en eller annen grunn virker det som om det ikke gjør noe at Witcher 3 bruker denne strategien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...