Gå til innhold

Galaxy s10 knuste, trenger ny mobil


Anbefalte innlegg

Er ikke veldig kravstor til ny mobil, men ønsker batteri som varer ut dagen, den er vanntett, tar ok bilder og den har trådløs lading. Må også ha full støtte for google sine tjenester som maps, foto, gmail og andre apper en bruker i hverdagen fra google. Pris er også en faktor, helst ikke av de dyreste telefonene.

Synes i grunn S10 er for dyr med tanke på alder og hva jeg betalte for den da den var ny. Hadde den falt i pris slik de ofte gjør etter en stund så hadde jeg nok bare kjøpt en ny slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står mellom tre alternativer.

P30 pro. Rimeligste av de jeg vurderer, men vanskelig å finne deksel av typen jeg ønsker. Er i tillegg litt stor.

iPhone 11. Dyrere enn p30 pro, men stort utvalg av deksel. Må bytte fra Android, litt usikker på hvor smertefri en slik overgang blir.

Galaxy s20. Dyreste alternativet, men er godt fornøyd med Samsung fra før. Dyrt tilbehør med led view deksel.

Hadde ett håp om at der var noen tilbud fra Samsung slik de har innimellom. Kjøp s20, få med Galaxy active eller annet snacks

Lenke til kommentar

P30 Pro:  158 x 73.4 x 8.4 mm

Oneplus 8: 160.2 x 72.9 x 8 mm 

Så Oneplus 8 er litt høyere men tynnere og smalere enn P30 PRO.

OxygenOS er uansett verdt utrolig mye så vil annbefale Oneplus anyday.

Oneplus 8 PRO er større: 165.3 x 74.4 x 8.5 mm

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
35 minutes ago, ProphetSe7en said:

Hva er bra med OxygenOS?

Finnes der godt utvalg av deksel til oneplus? Vil egentlig ha minimalistisk deksel med plass til kort, og helst kunne sjekke klokken uten å åpne klokken. En forbedret utgave av samsung led view eller clear view

Clean android uten noe bloatware og optimalisert for ytelse så er lynraskt.

Helt motsatt av Huawei f.eks som har endret på omtrent alt i android i sin favør og shipper telefonen full av programvare.

Oneplus har jo og 90\120Hz skjerm som gir mye smoothere animasjoner på skjermen. Har man først prøvd det vil man ikke gå tilbake til gammel 60Hz.

Ang. deksler så spørs det om du finner like godt utvalg som til Samsung.

Oneplus 8 test her:
https://www.tek.no/test/i/vQ26n5/oneplus-8

Støtter vel forøvrig 5G også, som er kjekt om du tenker å ha den i noen år.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Beste kombinasjon av god ytelse og kompakt størrelse er vel iPhone 11. Ikke noe problem å bytte mellom iOS og Android, jeg bruker begge deler selv. Når jeg har iPhone, har jeg tablet med Android, og når jeg har Androidtelefon, bytter jeg til iPad. På den måten holder jeg meg oppdatert på begge OSene.

Lenke til kommentar
bbios skrev (12 timer siden):

De fleste android telefoner er store, dessverre,.Sette ut prisklasse da? 

Så en annen tråd om deksel , her ett til huawei p30 pro:

https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobildeksel/huawei-smart-view-flippdeksel-p30-pro-kaki/p-723722/?gclid=EAIaIQobChMIz6jc4JXE6QIVRqsYCh0Y6A2IEAQYAiABEgKmgvD_BwE&gclsrc=aw.ds

S10 og forsåvidt s20 er innenfor på størrelse synes jeg. De føles ikke direkte klumpete ut i hendene mine. P30 pro likte jeg også forsåvidt, men den blir litt stor til enhånds bruk og ligger ikke like godt i hånden.

 

zanta skrev (10 timer siden):

Beste kombinasjon av god ytelse og kompakt størrelse er vel iPhone 11. Ikke noe problem å bytte mellom iOS og Android, jeg bruker begge deler selv. Når jeg har iPhone, har jeg tablet med Android, og når jeg har Androidtelefon, bytter jeg til iPad. På den måten holder jeg meg oppdatert på begge OSene.

iPhone 11 føles større ut enn den er når jeg har den i hånden. Vet egentlig ikke hvorfor, den bare føles stor og klumpete ut. I tillegg så er vel ikke skjermen like bra på denne som på på feks s20. Det som trekker ned på iPhone er mangel på usb-c og svak medfølgende lader. I tillegg så skal en jo få over alt av passord osv som google i dag passer på for meg.

Får ta en avgjørelse i løpet av kvelden så jeg får på plass ny mobil i morgen :)

Lenke til kommentar

Tror faktisk at jeg lander på en P30 pro. Den virker å være veldig lik S10 men med bedre batteri. 

Er P30 rammet av restriksjonene på samme måte som P40 er?

Hvordan er Huawei med tanke på fremtidige oppdateringer av telefonene sine?

Er det noe spesielt jeg bør ta med i vurderingen når det gjelder P30 pro som kan være avgjørende for valget mitt?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...