Gå til innhold

Samsung pay (sverige) med curve


Anbefalte innlegg

I dag har jeg betalt to ganger med min Samsung Galaxy watch med Samsung pay hos Brio da jeg kjøpte gave til kid, og en softis for å kose meg hos Narvesen etterpå.

Apple pay for dnb kunder med iPhone og Apple watch fungerer også med curve.

Fremgangsmåte: 

Last ned curve appen via apple store eller Google play. Jeg brukte sistnevnte. 

Lag bruker og bestill det blå kortet som ikke koster noe. Legg til hvilket som helst visa eller MasterCard du vanligvis benytter i hverdagen, eller alle sammen. Da kan du velge. Gjøres direkte I curve appen. 

Vent 1-2 uker før kortet lander i postkassen din. Aktiver kortet i appen. Med en Samsung telefon, last ned Samsung pay (sverige) I wear appen, trenger ikke den i Samsung butikken til telefonen.

Legg til curve kortet. Aktiver med sms. 

Klar til bruk! 

 

Issues: Per nå virker det ikke hos alle, men det er et lite lotteri enda ifølge curve. De sier at dette skal virke med alle curve kort innen årsslutt 2020.

Hvis du ikke mottar sms med aktiveringen fra curve I Samsung pay, Google pay, apple pay, Garmin eller Fitbit, bytt telefonnummeret som du mottar sms på. Det er en kjent issue. Jeg måtte bruke alternativt nr hos meg.

Men når alt er klart, virker det hver gang. :)

 

*Edit* manglet info.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Når du skal aktivere selve curve kortet, må du bruke de siste 4 tall på den 16 sifrede rekka. Om det ikke går, anbefaler jeg å kontakte kundeservice. De svarer gjerne innen et par timer.

Når du derimot har aktivert bankkortet, og så skal legge til bankkort i Samsung pay, eller en av de andre "pay"ene, så må du motta en SMS fra curve til telefonen din. Den inneholder også 4 siffer.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei. Fungerer dette fortsatt? Prøvde nå men får bare beskjed av Samsung Pay om følgende når jeg prøver å legge inn Curve kortet der:

Kortet støttes ikke.

Du kan kontakte kortutsender for å be dem legge til støtte for Samsung Pay.

 

I Curve har jeg lagt inn et kort og aktivert alt der, så der ser det korrekt ut. 

Er det noen måte man må gjøre Samsung Pay på til svensk?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kynxx skrev (På 19.5.2020 den 13.49):

I dag har jeg betalt to ganger med min Samsung Galaxy watch med Samsung pay hos Brio da jeg kjøpte gave til kid, og en softis for å kose meg hos Narvesen etterpå.

Apple pay for dnb kunder med iPhone og Apple watch fungerer også med curve.

Fremgangsmåte: 

Last ned curve appen via apple store eller Google play. Jeg brukte sistnevnte. 

Lag bruker og bestill det blå kortet som ikke koster noe. Legg til hvilket som helst visa eller MasterCard du vanligvis benytter i hverdagen, eller alle sammen. Da kan du velge. Gjøres direkte I curve appen. 

Vent 1-2 uker før kortet lander i postkassen din. Aktiver kortet i appen. Med en Samsung telefon, last ned Samsung pay (sverige) I wear appen, trenger ikke den i Samsung butikken til telefonen.

Legg til curve kortet. Aktiver med sms. 

Klar til bruk! 

 

Issues: Per nå virker det ikke hos alle, men det er et lite lotteri enda ifølge curve. De sier at dette skal virke med alle curve kort innen årsslutt 2020.

Hvis du ikke mottar sms med aktiveringen fra curve I Samsung pay, Google pay, apple pay, Garmin eller Fitbit, bytt telefonnummeret som du mottar sms på. Det er en kjent issue. Jeg måtte bruke alternativt nr hos meg.

Men når alt er klart, virker det hver gang. :)

 

*Edit* manglet info.

Hva mener du med "bestill det blå kortet". 

Jeg har nå lastet ned Curve. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager. Jeg har ikke så mye tips å komme med per nå. Samsung og Curve har begynt å samarbeide i europa siden jeg ordnet mitt kort, og per nå har ting endret deg seg der i gården. Jeg anbefaler å kontakte curve eller samsung for å høre med de hvordan man får løst problemet. Sånn sett er tråden her litt unyttig og kanskje burde stenges. Hos meg virker ting fortsatt som den dagen jeg startet, men jeg merker det er flere og flere som ikke får ting til å virke.

Lenke til kommentar
Kynxx skrev (7 timer siden):

Beklager. Jeg har ikke så mye tips å komme med per nå. Samsung og Curve har begynt å samarbeide i europa siden jeg ordnet mitt kort, og per nå har ting endret deg seg der i gården. Jeg anbefaler å kontakte curve eller samsung for å høre med de hvordan man får løst problemet. Sånn sett er tråden her litt unyttig og kanskje burde stenges. Hos meg virker ting fortsatt som den dagen jeg startet, men jeg merker det er flere og flere som ikke får ting til å virke.

Veldig synd at de skal begynne å endre på ting som til dels fungerte da 😛

 

Jaja, sånn er det. Får håpe noen norske banker finner en løsning sammen med samsung snart

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...