Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det noen teknikker for å unngå selvskading og selvskadingstanker?


Gjest 9c140...a85

Anbefalte innlegg

Gjest 9c140...a85

Hei.

Er det noen teknikker man kan bruke for å "tvinge" seg til å unngå selvskading og selvskadingstanker? Virker ikke som grounding eller pusteøvelser har noe effekt, heller ikke ekstra medisin som Truxal eller Stesolid. Hjelper på en måte på angsten, men ikke så veldig mye på tankene og handlingen. Men er ikke mye jeg gjør, bare overfladisk og ikke noe som er skadelig i lengden. (Går ikke inn på detaljer selvsagt). Jeg får på måte en "trang" til å gjøre bare bittelitt, sånn at det gjør bittelitt vondt i 1 time eller noe sånt.

Beklager hvis dette er et kontroversielt emne å ta opp, og jeg ønsker helst ikke at tråden skal stenges. Trenger bare litt hjelp og råd. :) 
Moderator/Administrator kan gjerne kontakte meg hvis det er en annen måte jeg kan ta opp et slikt emne på. :) 

Anonymous poster hash: 9c140...a85

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra døgnrytme. Ikke sitte inne men komme seg ut å gå tur, gjerne i skogen etc. Fysisk aktivitet, hvor du får brukt mye energi som fks styrketrening, løpe, sykle etc.

Dette er ting som gjør du fysisk og mentalt får ut og brukt mye energi. Ofte er selvskading en form for å føle noe og få ut tanker/følelser som en ikke klarer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror du trenger en veileder/behandler du kan jobbe sammen med. Dette for å ha en utenforstående til å se deg og dine symptomer, samt profesjonell som gjerne har en idé om hvordan man går frem. Selvskading er vanskelig å håndtere alene uten hjelp, og jeg håper du ytrer behovene dine til fastlegen eller annen lege du har kontakt til, slik at behandlingen tilrettelegges :) 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...