Gå til innhold

Terraria topper bestselgerlisten på Steam – ni år etter lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paulex skrev (1 time siden):

Det er flott å se at noen oppdaterer spillet sitt uten å ta betalt for det i form av DLC. 99/100 hadde tatt rundt 79 kroner for den samme oppdateringen om det var deres spill. Kudos.

99 av 100?

Det er vel veldig få som har betalt dlc nå for tiden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Iki skrev (8 timer siden):

Ikke nå lengre.

Mange har gått over til gratis DLC men betalt kosmetikk i spillene.

Det er objektivt feil, men greit. Kommer vel ann på hva du legger i "mange". Men du spiller nok en sjanger som fortnite eller lignende der kosmetikk dominerer, mens noe innhold er gratis. Resten av oss må enten kjøpe seasonpass eller betale for DLC fortsatt dessverre. Og jeg skal like å se den dagen kosmetikk finansierer DLC i singleplayerspill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Paulex skrev (På 31.5.2020 den 21.03):

Det er objektivt feil, men greit. Kommer vel ann på hva du legger i "mange". Men du spiller nok en sjanger som fortnite eller lignende der kosmetikk dominerer, mens noe innhold er gratis. Resten av oss må enten kjøpe seasonpass eller betale for DLC fortsatt dessverre. Og jeg skal like å se den dagen kosmetikk finansierer DLC i singleplayerspill.

Alle skytespill.

Bilspill.

Sportsspill.

Flere rpg spill.

Indie spill.

Isometriske arpg spill.

Osv.

Den eneste sjangeren som fortsatt tar godt betalt for DLC er singleplayer rpg spill.

Lenke til kommentar
Iki skrev (På 2.6.2020 den 17.10):

Alle skytespill.

Bilspill.

Sportsspill.

Flere rpg spill.

Indie spill.

Isometriske arpg spill.

Osv.

Den eneste sjangeren som fortsatt tar godt betalt for DLC er singleplayer rpg spill.

DOOM (online pvp) tar 300 kroner. Borderlands 3 (Multiplayer shooter) tar faktisk 480. The division 2 (Multiplayer shooter) tar 400. Altså, det utelukker iallefall "alle skytespill" så jeg slipper å bruke tid på å finne priser på resten. Need for speed heat kom på steam nå akkurat som "bilspill" med 100 kroner i DLC, en av dem kosmetisk riktignok. Du har dessverre feil, men du kan ikke godta det, så da avslutter vi her :)

Poenget med tråden er at terraria har oppdatert i 9(?) år uten å ta penger for DLC. Godt for dem.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Paulex said:

DOOM (online pvp) tar 300 kroner. Borderlands 3 (Multiplayer shooter) tar faktisk 480. The division 2 (Multiplayer shooter) tar 400. Altså, det utelukker iallefall "alle skytespill" så jeg slipper å bruke tid på å finne priser på resten. Need for speed heat kom på steam nå akkurat som "bilspill" med 100 kroner i DLC, en av dem kosmetisk riktignok. Du har dessverre feil, men du kan ikke godta det, så da avslutter vi her :)

Poenget med tråden er at terraria har oppdatert i 9(?) år uten å ta penger for DLC. Godt for dem.

Diskusjonen minner meg om hvordan Civilization V (2K Games) fremdeles er et spill som koster 300kr 10 år etter lansering (husker jeg betalte om lag 600kr for det selv om det ikke var relativt nytt for DLC) bare fordi den har masse betalt DLC som man "må ha" for å kunne spille det med alle vennene dine, og hvordan Saints Row 3 DLC'en ble så stor at de valgte å lansere det som et nytt spill: Saints Row IV.

Men det jeg egentlig mener med å si dette er å sette det i kontrast mot Terraria som har lagt til så mye ekstra uten å ta en eneste krone ekstra for det. Det gjør at du får veldig mye for pengene om du kjøper og spiller Terraria, og jeg kan ikke gjøre annet en å si at Relogic er noen fantastiske utviklere som har forgått mange muligheter for å cashe inn på store oppdateringer til spillet og lagt dem til gratis. Jeg kjenner mange som har spilt det flere år på rad og kommer tilbake til spillet hver gang de legger til noe nytt for å spille, enten solo eller med flere venner for å holde det sosialt. Ja, det har gått så langt at jeg har folk på vennelisten min med over 1000 timer i Terraria! Men ikke nok med det, du kan kjøpe en 4-pakke der du får 3 Steam gifts som du kan gi bort til venner du kjenner eller trade mot andre ting på Steam. 

Det er ingen tvil om at Terraria fortsatt troner som bestselger ved å være såpass stort, egne seg godt til sosial multiplayer og ta en objektivt lav pris for spillet. Det er synd at så mange ikke har lyst til å gi det en sjanse på grunn av at de tror det er "2D Minecraft" og jeg gleder meg til det nye spillet Relogic lager. Otherworld ble som sagt en flopp og utviklingen kansellert, men det har blitt saft at de vil gi ut koden slik at alle kan se på det ved 100k signaturer, de har bare fått 65k for øyeblikket: https://www.change.org/p/relogic-get-relogic-to-open-source-terraria-otherworld

Lenke til kommentar
Paulex skrev (5 timer siden):

Du har dessverre feil, men du kan ikke godta det, så da avslutter vi her :)

Du ramser opp 4 spill, et av dem som lanserer gratis DLC støttet av kosmetikk, som din begrunnelsen for at de aller fleste spill tar betalt for DLC?

 

EA har sluttet med betalt dlc.

Blizzard / Activision har sluttet med betalt DLC.

Osv.

Det er stadig færre spill som tar betalt for DLC og stadig flere spill som tar betalt for kosmetikk.

 

Det er fint at Terraria ikke tar betalt for DLC, men det er ikke utrolig. Et annet godt eksempel på nettopp dette er Minecraft med sine 11 år med gratis DLC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...