Gå til innhold

Er det "jernring" på grensen for harryhandel nå?


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å slippe opp for Coca-Cola Zero, som jeg drikker som andre drikker kaffe (5-8 bokser om dagen). Siden det ikke er noen nettbutikker som selger til Norge lenger, iallfall ikke som jeg har funnet, må det jo bli en harrytur. Å kjøpe i vanlige butikker i Norge til fire ganger prisen er ikke aktuelt i det hele tatt. Problemet da er at når jeg kjører alene, kan jeg bare ta med varer for 3000 kroner tilbake hvis jeg ikke blir ute i 24 timer, og det blir jo en vits. Jeg pleier å ha med rundt 50 brett pluss diverse kjøttvarer, og det tilsvarer jo nærmere det doble. Vanligvis ville jeg ikke brydd meg, jeg har vært fram og tilbake fra bygda mi i Telemark til Sverige i 25 år uten en eneste gang å ha blitt spurt om noe annet enn alkohol. Men er det sånn nå at de logger folk ut av Norge og inn igjen, så de øyeblikkelig vil vite at jeg har vært ute i under 24 timer og dermed vil gå rett på "hvor mye har så du kjøpt for, gutten min"? Det er krøkkete å være ute i mer enn 24 timer, da må jeg enten bli over to netter eller kjøre veldig tidlig hjemmefra og sent tilbake igjen, og jeg planla egentlig ikke å overnatte. Eller er det slapt som vanlig, så lenge man ikke har med seg sinnssyke mengder av noe?

Klamme moralister kan bare droppe å svare, jeg drar til Sverige når jeg selv vil og av hvilken årsak jeg selv vil, den såkalte "dugnaden" driter jeg en lang marsj i av tre grunner: For det første er det ingen fornuftig grunn til reglene fordi vestre deler av Sverige er mye mindre rammet enn for eksempel Oslo øst, så det burde heller vært karantene i Oslo øst. For det andre bor jeg langt ute på landet og har som frilanser ingen som helst problemer med å holde meg unna folk i ti dager. For det tredje ble jeg smittet i slutten av mars (legen var helt sikker selv om symptomene mine var som en slapp forkjølelse, fordi jeg hadde vært i nærkontakt med en som ble ganske syk og var testet positivt, men jeg er ikke i noen risikogruppe og fikk på tross av iherdige forsøk ikke tatt noen test for å kunne bevise at jeg hadde hatt det), og venter bare på at det skal bli mulig å ta antistofftest, så jeg kan få "koronapasset" mitt. :p

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...