Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex med en 17åring er selv 27


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Corp Por skrev (11 timer siden):

Virkelig? MIn erfaring er den motsatte. Jenter flest er betydelig mindre selvstendige når det gjelder det meste. Mindre egnet til å rasjonalisere seg frem til egne løsninger, det seg være økonomi, sosiale konfrontasjoner eller praktisk problemløsning.  Kvinner flest er redde for å stikke seg ut, de er stille og "gjør som de blir fortalt". Mitt inntrykk er at mange misforstår stillhet og passivitet for modenhet.

Det er selvfølgelig forskjeller innad i begge kjønn, men dette er hva jeg i all hovedsak har sett. Det er relativt sjeldent og forfriskende å møte en kvinne med egne meninger og ryggrad til å klare seg selv.

Personlig mener jeg det ikke er bra når en voksen person er sammen med et barn, og jeg mistenker at de menn som gjør det er lite utviklet. Grunnen til at betydning av alder mellom partnere blir mindre ettersom begge blir eldre er fordi vi stagnerer. En normal personlig utvikling er enorm fra barneår til midten/sent tjueår og forskjellen på den mentale utvikling er derfor veldig stor fra år til år.

I dette eksempelet er det iallefall ikke lovbrudd. Umoralsk? I min mening, ja. Som jeg forklarte eldste guttungen til eksen når han begynte å henge med menn i 20-årene når han selv var 14; det er ikke noe galt i at du synes disse folka er tøffe - det er normalt at du ser opp til disse og det er lett for dem å imponere deg. Det du må tenke på er hvorfor? Hvorfor er menn i tjueårene sammen med en gutt på 14? Hadde du syntes det var gøy å leke i sandkassen med andre gutter på 8?  Føler du at en 14 år gammel gutt som leker med åtteåringer er normal i hodet?

Jenta på 17 synes helt sikkert at du er dritkul. Du har lappen, bil, mer moden av bygning enn hva hun er vant til å omgås og hun føles helt sikkert veldig trygg for deg å omgås. Her har du kontroll. En kontroll du kanskje ikke ville hatt med en moden kvinne.

Hadde det vært min datter hadde jeg hatt sterke følelser om dette og jeg ville gjort alt jeg kunne for å beskytte henne mot deg, men det er ikke min datter og jeg kjenner ikke deg så mitt råd er fortsatt at du reflekterer over hvordan dette forholdet med all sannsynlighet ikke kan fungere. Du vil nok bli utvokst med mindre du nå er i en fase i ditt liv hvor du prøver å få skikk på deg selv.

Så ikke det siste før nå. Ja du traff midt i blinken der.. For å være ærlig har jeg hatt ett tungt rus problem med blandt annet heroin siden jeg var 16år. Har nå vært helt ren siden jeg ble løslatt på prøve for ett og et halvt år siden. Så jeg har vært ren i nesten 3år.. Jeg har fått jobb for første gang å ting begynner endelig å snu for meg.. Jeg hadde ikke så gode kort til å begynne med i og med at jeg har vært på ett to siffret tall barnevernsinstitusjoner.. Jeg ville egentlig ikke nevne dette med heroinen siden jeg tenkte det ville bli fokuset på tråden min. Hun er klar over fortiden min (til en viss grad hvertfall) å jeg ville aldri latt henne gjøre noe sånt om jeg har noe jeg skulle sagt.. Altså det nok mindre sjanse for at hun begynner å ruse seg med meg en uten meg.. Ikke at det skal være ett argument fordi hun er ikke jenta til å gjøre sånt i det hele tatt.. 

Lenke til kommentar
Gjest a18dc...c0e skrev (19 timer siden):

La meg få det klart. Du går på steroider, har sittet i fengsel flere ganger og du har hatt for vane å plage pedofile og voldtektsmenn. Og du spør på et diskusjonsforum om det er innafor at du ligger/er sammen med ei som er 17 år gammel? 

Jeg går utifra at hun, som mange unge jenter, syns det er spennende å være sammen med en eldre og småkriminell mann. Jeg har selv vært 16 år gammel og forelsket i en bad boy i midten av 20 årene. Denne mannen mistet jeg jomfrudommen med og vi var sammen i en god del år. Forholdet var på mange måter langt ifra bra, men til syvende og sist angrer jeg ikke på det. Sexen var fantastisk, har ikke hatt bedre sex med andre menn. Men han var en jævla drittsekk mesteparten av tiden.  

Mine tanker er at dette sannsynligvis ikke vil vare, basert på de få tingene du nevner i innlegget ditt. Om du føler at det er feil å være med denne jenta så snur du på hælen og finner en annen. Men jeg tenker at her bryr du deg egentlig kun om hva andre syns og driter i egne følelser.

Jenta er ung og du betegner henne som moden. Jeg var også moden. Alle kalte meg moden. Mamma kalte meg moden, denne drittsekken av en type jeg hadde kalte meg moden, alle som møtte meg.... Ah, hun der, hun er SÅ moden og voksen for alderen! Sannheten var at jeg var ressurssterk mentalt og passe intelligent, hadde slitt mitt med psykisk sykdom og voks nok litt av det, men noe mer moden en den gjennomsnittlige 16 åring var jeg nok ikke. Mannen jeg var sammen med var relativt umoden og mamma tenkte jo bare det beste om meg, og folk som møtte meg sammenlignet meg med de mest umodne 16 åringene de kom på. Det er iallefall mine tanker om det hele. Tenåringsjenter (og tenåringsgutter) er modne til en viss grad. 

At du som 27 åring er likestilt mentalt med en 17 åring, det sier mer om deg enn om henne. Ikke vondt ment. Det du beskriver er heller ikke en "moden 17-åring", men en hvilken som helst 17 åring. Det er faktisk veldig typisk 17 år.  

Gjør som dere vil, tenker jeg. Jeg skal ikke vifte med pekefingeren. Så lenge jenta er med på leken og det samme er du så er det jo bare å kjøre på......

Anonymous poster hash: a18dc...c0e

Var dét jeg mente med at ho er umoden. En voksen person bør finne seg en annen voksen person. En så ung person mangler livserfaring.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Hun er ung, men om under ett år er hun myndig. Om du er snill mot henne og dere har ekte følelser,så synes jeg du skal holde på henne, å forlate henne er litt som å svikte det også.

Har du møtt familien?

Nei adoptiv mora er ikke helt riktig.. Hu er 17år og får ikke ha tlf på etter kl 19.00 (samme tid Hu må være inne) grunnen til at Hu får være ute til 19 i det hele tatt er fordi barnevernet krever det av mora. Hu ransaker henne hver gang Hu kommer hjem. Er ikke vits å gå  mer detaljert men hun kommer til å kutte helt kontakt med mora når Hu blir 18.. Jeg har snakket med moren ja men det var før jeg å henne ble såpass seriøse.. Hun hadde tatt telefonen hennes og ringte alle på lista. Jeg trodde det var en psykotisk dame fra mitt tidligere rusliv som ringte meg før jeg skjønte det var mora hennes.. Det gjorde kanskje at jeg fikk lyst til å "redde henne" men jeg mener at hvis du låser inn (bokstavelig talt) en på 17år så er det noe galt med deg som forelder. Hun skal være enn datter ikke en fange.. 

Lenke til kommentar
Usikkersomf skrev (2 timer siden):

Så ikke det siste før nå. Ja du traff midt i blinken der.. For å være ærlig har jeg hatt ett tungt rus problem med blandt annet heroin siden jeg var 16år. Har nå vært helt ren siden jeg ble løslatt på prøve for ett og et halvt år siden. Så jeg har vært ren i nesten 3år.. Jeg har fått jobb for første gang å ting begynner endelig å snu for meg.. Jeg hadde ikke så gode kort til å begynne med i og med at jeg har vært på ett to siffret tall barnevernsinstitusjoner.. Jeg ville egentlig ikke nevne dette med heroinen siden jeg tenkte det ville bli fokuset på tråden min. Hun er klar over fortiden min (til en viss grad hvertfall) å jeg ville aldri latt henne gjøre noe sånt om jeg har noe jeg skulle sagt.. Altså det nok mindre sjanse for at hun begynner å ruse seg med meg en uten meg.. Ikke at det skal være ett argument fordi hun er ikke jenta til å gjøre sånt i det hele tatt.. 

All respekt til deg for at du tar tak i deg selv og jobber for å forbedre deg. Du virker reflektert og åpen. Jeg har full forståelse for at man kan komme skjevt ut og feil miljø kan være veldig ødeleggende for personlig utvikling. Så lenge du er snill med jenta og ikke manipulerer så kanskje det kan være godt for dere begge å modnes sammen uansett resultat.

Ha nå bare i bakhodet at alder betyr mye for henne nå. Selv om hun påstår (og kanskje selv tror) at hun ikke bryr seg om alder så imponerer din alder. Du er en mann - ikke en gutt og hun er en jente - ikke en kvinne. Her har du et ansvar for å behandle henne pent. 

Lenke til kommentar
Gjest a18dc...c0e
Usikkersomf skrev (3 timer siden):

Så ikke det siste før nå. Ja du traff midt i blinken der.. For å være ærlig har jeg hatt ett tungt rus problem med blandt annet heroin siden jeg var 16år. Har nå vært helt ren siden jeg ble løslatt på prøve for ett og et halvt år siden. Så jeg har vært ren i nesten 3år.. Jeg har fått jobb for første gang å ting begynner endelig å snu for meg.. Jeg hadde ikke så gode kort til å begynne med i og med at jeg har vært på ett to siffret tall barnevernsinstitusjoner.. Jeg ville egentlig ikke nevne dette med heroinen siden jeg tenkte det ville bli fokuset på tråden min. Hun er klar over fortiden min (til en viss grad hvertfall) å jeg ville aldri latt henne gjøre noe sånt om jeg har noe jeg skulle sagt.. Altså det nok mindre sjanse for at hun begynner å ruse seg med meg en uten meg.. Ikke at det skal være ett argument fordi hun er ikke jenta til å gjøre sånt i det hele tatt.. 

At du har vært "clean" i nesten 3 år er jo helt fantastisk. Clean i hermetegn pga du bruker steroider, men om du ikke skyter heroin så er jo det i seg selv en helt enorm seier. Gratulerer!! 

Hun VET om fortiden din. Om hun forstår den er en annen sak. Som 17 åring har man begrenset mengde livserfaring, og som jeg skrev i innlegget mitt; man blir moden til en viss grad i den unge alderen. Jeg hadde selv aldri støtta meg på en jente eller gutt i slutten av tenåra med så tung livserfaring som du har. Det kunne aldri falt meg inn, jeg er selv bare 2 år yngre enn deg. 

Tenk litt over hvor bra du er for denne jenta, sånn egentlig. Du sier at det er mindre sjanse for at hun begynner å ruse seg MED deg, enn UTEN deg. Det er per definisjon ikke riktig fordi du har erfaring med narkotika, du har vært ren i noen år men du kan fort gå på en smell igjen. Og om du havner på kjøret igjen så kan hun lett falle for fristelsen for å prøve å forstå deg, eventuelt blir hun nysgjerrig siden du faller tilbake på det. Bare en liten tanke. Jeg sier ikke at du kommer til å få et tilbakefall, men omgås man mennesker som har vært eller er i miljøet, så er der en viss sjanse for at man selv prøver det. 

Snakker nå av erfaring. Jeg ble introdusert til narkotika av min første kjæreste; han ville ikke at jeg skulle prøve, men sånn fungerer ikke verdenen. Jeg har dog ingen rusproblemer per i dag, jeg er for kontrollfreak til at jeg tør å ruse meg, hehe. 

Anonymous poster hash: a18dc...c0e

Lenke til kommentar

Så barnevernet er involvert hos ho ... det siste ho trenger er tilfeldig sex. Dét er sikkert noe ho gjør fordi ho føler det gir ho verdi, men det er feil premisser å finne verdi på. Sex er noe som skal føre til trygghet og stabilitet, ikke noe man sprer for vinden og ikke bryr seg om. Ho trenger ro og stabilitet i noen år. Så kan ho vurdere å finne seg en trygg og stabil kjæreste.

Ho later nok som at ho er mer voksen enn ho egentlig er, fordi mange av de voksen ho har hatt i livet sitt har skuffa ho veldig. Du kan jo godt være en samtalepartner som gir vise livsråd... en voksen, trygg person. Men hold sexen unna for noen andre.

Finn deg en voksen dame som har orden i livet sitt.

Prøv å forestill deg om du hadde ei datter, og ho holdt på med en voksen person sånn. Man skjønner liksom bare sjøl at det ikke er helt seriøst.

Det er nettopp slike ting vi burde lære om i skolen. Om psykologien rundt sex. Ikke bare om prevensjon. Det handler om psykologi, tillitsroller i samfunnet.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Taurean skrev (8 timer siden):

Så barnevernet er involvert hos ho ... det siste ho trenger er tilfeldig sex. Dét er sikkert noe ho gjør fordi ho føler det gir ho verdi, men det er feil premisser å finne verdi på. Sex er noe som skal føre til trygghet og stabilitet, ikke noe man sprer for vinden og ikke bryr seg om. Ho trenger ro og stabilitet i noen år. Så kan ho vurdere å finne seg en trygg og stabil kjæreste.

Ho later nok som at ho er mer voksen enn ho egentlig er, fordi mange av de voksen ho har hatt i livet sitt har skuffa ho veldig. Du kan jo godt være en samtalepartner som gir vise livsråd... en voksen, trygg person. Men hold sexen unna for noen andre.

Finn deg en voksen dame som har orden i livet sitt.

Prøv å forestill deg om du hadde ei datter, og ho holdt på med en voksen person sånn. Man skjønner liksom bare sjøl at det ikke er helt seriøst.

Det er nettopp slike ting vi burde lære om i skolen. Om psykologien rundt sex. Ikke bare om prevensjon. Det handler om psykologi, tillitsroller i samfunnet.

Tror jeg hadde skada denne karen veldig om det var dattera mi. Jeg har ikke tenkt på det sånn fordi aldersforskjellen er ikke helt der men jeg hører hva du sier. Var derfor jeg spurte på forumet til å begynne med. Jeg lot henne lese kommentarene her først både på godt og vondt, eller lot er feil ord jeg leste det høyt for henne xD men hun nekter å høre mer så fort det er noe negativt. Jeg skjønner hvorfor hun gjør det men det irriterer meg litt. Er jo ikke sånn at jeg pleier å gjøre det andre sier uansett men tenkte jeg skulle be om meningene til andre her så jeg selv fikk reflektert rundt dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a18dc...c0e
Usikkersomf skrev (5 timer siden):

Tror jeg hadde skada denne karen veldig om det var dattera mi. Jeg har ikke tenkt på det sånn fordi aldersforskjellen er ikke helt der men jeg hører hva du sier. Var derfor jeg spurte på forumet til å begynne med. Jeg lot henne lese kommentarene her først både på godt og vondt, eller lot er feil ord jeg leste det høyt for henne xD men hun nekter å høre mer så fort det er noe negativt. Jeg skjønner hvorfor hun gjør det men det irriterer meg litt. Er jo ikke sånn at jeg pleier å gjøre det andre sier uansett men tenkte jeg skulle be om meningene til andre her så jeg selv fikk reflektert rundt dette. 

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan mene at du har møtt en moden 17 åring, for hun høres ikke særlig moden ut når hun ikke evner å reflektere heller. Hadde hun vært moden hadde hun tatt innover seg det negative, vurdert det, sammenlignet det med det positive, sett sin egen situasjon og din situasjon fra eget perspektiv, ditt perspektiv, andres perspektiv.... Ja, du vet jo hvordan man reflekterer. 

Anonymous poster hash: a18dc...c0e

Lenke til kommentar
Gjest a18dc...c0e skrev (4 timer siden):

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan du kan mene at du har møtt en moden 17 åring, for hun høres ikke særlig moden ut når hun ikke evner å reflektere heller. Hadde hun vært moden hadde hun tatt innover seg det negative, vurdert det, sammenlignet det med det positive, sett sin egen situasjon og din situasjon fra eget perspektiv, ditt perspektiv, andres perspektiv.... Ja, du vet jo hvordan man reflekterer. 

Anonymous poster hash: a18dc...c0e

Hu er veldig moden eller så er jeg veldig umoden.. Neida vet hun er det fordi har truffet andre igjen "samme miljø". Hun bare liker ikke høre negative ting om forholdet vårt fordi hun er fast bestemt på at jeg er den rette for henne. 

Lenke til kommentar
Usikkersomf skrev (På 17.5.2020 den 11.37):

Hei jeg er 27år og har klart å la meg overtale/overtale meg selv til å ha sex med en jenta på 17år. Jeg vet det ikke er ulovlig men allikevel føler jeg at det er galt til tider. Det er ikke sånn at jeg var hennes første akkurat, jenta ga meg en kjønnssykdom men hun har aldri hatt en kjæreste før å hun har blitt veldig forelska i meg. Jeg har akkurat gått fra det lengste forholdet jeg har hatt (like gammel som meg) av forskjellige grunner men dette gjorde det lettere. Det som er er at hun er langt i fra umoden faktisk virker henne gangske smart og voksen men hun er fra Asia (adoptert) så hun er ganske liten mens jeg derimot er 185cm høy og tar steroider (ser fortsatt ikke ut som en typisk "boler" men jeg er mye større å ser helt klart eldre ut enn henne så vi begge merker at vi blir "blikka" som henne kaller det. Jeg skal innrømme at jeg har blitt forelska i denne jenta selv men jeg er redd for at jeg utnytter henne i og med at jeg er eldre og "vet bedre". Jeg sier dette konstant til henne og sier hun ikke skal være redd for å bare kutte kontakten med meg, jeg kommer ikke til å plage henne i ettertid eller lign.. Burde jeg bare gjøre det helt slutt med jenta selvom vi begge har følelser for hverandre? Er dette veldig uetisk? Vil gjerne nevne at jeg har vært i fengsel flere ganger (ikke sex forbrytelser) å jeg har plaget både pedofile og voldtekts menn masse. Dette er ikke noe jeg "tenner på" med unge jenter altså dette er helt klart den yngste noensinne. Hadde selv et forhold med en kvinne nesten i min alder da jeg var hennes alder. 

Hun høres ut som "skadet vare" spør du meg. Mange varselbjeller her: Går etter en mye eldre mann/daddy issues. Kjønnssykdommer. Går etter en boler. Barnevernet involvert! Og var hun gammel da hun ble adoptert?

Dette vil aldri vare. I verste fall er hun fullstendig gal, og kanskje begynner hun å gjøre ting som å stalke deg hvis du gjør det slutt.

Don't put your dick in crazy.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar
Mayahundeeier skrev (På 18.5.2020 den 11.59):

Hei, jeg har hørt flere lignende historier i Norge og i utlandet. En del unge jenter som er under 18 år, kan det hende at de går til retten på et tidspunkt. Vær forsiktig med følelsene dine og det du sier til jenta prøv gjennom tiden å slutte å ta kontakt (ikke brått på), siden du er den voksne mellom dere to så er det lettere for deg å styre dine følelser for henne enn hun til deg.

Går til retten? På hvilket grunnlag?

Lenke til kommentar
Sandy Koufax skrev (På 18.5.2020 den 12.07):

For at folk skal kunne nå sitt fulle intellektuelle potensial, så bør de vente med seksuell omgang så lenge som mulig. Som et eksempel, så kan vi nevne at Isaac Newton aldri hadde sex, samme med Leibniz, Leonardo da Vinci og andre genier i verdenshistorien.

Her argumenterer du ikke for å vente med sex, men for å aldri ha sex.

At incels får bedre tid til andre ting enn å pule sier seg selv. De kan også ha vært homofile, holdt dette skjult, og drevet med ulike ting for å slippe å tenke over legningen sin.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...