Gå til innhold

Program for vannmerking av bilder


Anbefalte innlegg

Jeg tar noen bilder innimellom som så blir publisert.. Jeg har opplevd et par ganger at noen rett og slett stjeler bildet og bruker det som om det var sitt eget. Av den grunn har jeg lyst til å vannmerke bildene slik at folk ser hvor det kommer fra.

Hva slags programvare kan jeg bruke til dette?

Utover dette cropper jeg bilder men jeg gjør ingen annen redigering fordi jeg rett og slett ønsker å formidle akkurat det resultatet kameraet gir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes en rekke gratis verktøy som gjør dette, inkludert online verktøy som Watermarkly, er bare å google. De fleste som legger på vannmerke har trolig hatt bildet innom en raw fremkaller eller bildeeditor og de fleste av disse gjør det jo lett å gjøre dette, så bruksområdet ditt er nok relativt snevert og gir kanskje ikke flust med konkrete svar.

Liker kombinasjonen av spørsmål og brukernavn, forresten :D

Lenke til kommentar

Jeg vil nok tro de fleste har gjort litt mer med bildene enn jeg gjør ja.. Jeg publiserer stort sett på Instagram bare så kvaliteten blir jo ganske ræva om man forsøker å kopiere men jeg vil allikevel gjøre det synlig hvem sine bilder det er, bildene er gjerne av en art de færreste får muligheten til å ta. (Eksempelvis isbjørner, sel, fjellrev, svalbardrein, svalbardrype osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...