Gå til innhold

Arbeidet med å fikse Anthem kommer til å ta lang tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig vitsen? Hele greia bør skrives ned som et tapsprosjekt og forlates.

 

De snakker om pølse og det er jo ganske treffende. De laget pølse av bunnslammet fra kjøttindustrien fordi alle andre gjorde det og trodde at så lenge innpakningen var fancy kom folk til å spise det opp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
7 hours ago, Uxzuigal said:

Husker du No Mans Sky?

No man sky var et prosjekt som skaperne brandt for, de genuint trodde på det, de bare lovet for mye.

Anthem er et spill som ble laget fordi EA hadde hørt at looter shooter live services var en bra måte å tjene latterlige summer penger på.

De som lagde spillet hadde egentlig ingen ønsker om å lage det.

 

Sier seg selv at ildsjeler som brenner for noe de har laget har mye større sjanse på å fikse det. En noen som aldri var speislt interesserte i det de laget. Og laget det bare på ordre. 

Endret av Gunfreak
  • Liker 6
Lenke til kommentar

I skrivende stund koster Anthem til PC 15 kroner hos Gamestop, og allikevel spør jeg meg selv om det er verdt det :p Tror egentlig jeg får mer glede ut av de pengene om jeg kjøper en redbull istedet.

Jeg spilte og rundet Anthem på release via EA Access og Storm javeling var veldig kul og føltes god å manøvrere, men fy faen i helvete den verdenen var ett tafatt og kjedelig sted å oppholde seg i.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, XtaZ said:

I skrivende stund koster Anthem til PC 15 kroner hos Gamestop, og allikevel spør jeg meg selv om det er verdt det :p Tror egentlig jeg får mer glede ut av de pengene om jeg kjøper en redbull istedet.

Jeg spilte og rundet Anthem på release via EA Access og Storm javeling var veldig kul og føltes god å manøvrere, men fy faen i helvete den verdenen var ett tafatt og kjedelig sted å oppholde seg i.

 

Jeg fikk anthem kode med RTX 2080ti, men har ikke brukt den, ikke at jeg hadde brukt den om anthem var bra, jeg vet looter shooter ikke er noe for meg, så spiller ingen rolle for meg om anthem var verden beste eller dårligste spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zedarius skrev (5 timer siden):

Hva er egentlig vitsen?

Destiny og the division, begge spill av samme sjanger, lanserte også som helt elendige spill.

Begge tok år å fikse, men når de først ble fikset viste de seg å være en stor suksess.

 

Anthem har sjansen til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Har spilt anthem, destiny 1-2 og division 1-2 at launch til max level pluss pluss(hvor mye ekstra varierer mellom spillene selvsagt). Vil si både division og destiny var bunnsolide i forhold til anthem. De manglet end game innhold men reisen dit var ålreit nok.  Anthem hadde potensiale med artig gameplay, men imo ble det fort ensformig og de feilet totalt på både med masse loading, historiefortelling og loot. Mislikte også sterkt hvordan verden var låst under missions og at man måtte ut i free roam for å utforske. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, Bjoolz said:

Bioware pitchet spillet til EA. De ble solgt på grunn av at man kunne fly i spillet. Dette var ikke en bestilling fra EA. Hele denne fiaskoen ligger utelukkende på Bioware.

Det var mange år etter orderen fra EA.

EA sa lag en looter shooter. 

Bioware hadde ingen interesse for dette, så de loka rundt i 2+ år, før de viste EA ironman klonen, men det var mange år etter prosjektet offisielt ble starta.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Zedarius said:

Hva er egentlig vitsen? Hele greia bør skrives ned som et tapsprosjekt og forlates.

 

De snakker om pølse og det er jo ganske treffende. De laget pølse av bunnslammet fra kjøttindustrien fordi alle andre gjorde det og trodde at så lenge innpakningen var fancy kom folk til å spise det opp.

Synnes ikke det er noe gærent med å sette 30 utviklere sammen med målet å prøve å redde noe ut av spillet selv om det kanskje ikke kan reddes. Det kan godt hende det er folk under opplæring eller nyutdannede som får lov til å prøve seg. Kanskje en ny "Overwatch" kommer ut av det. Hvem vet?

Det har kostet en god del penger å lage, og jeg tenker at det ikke har så mye å si om de bruker  litt ekstra. 

Det er ihvertfall bedre enn å bare forlate det.

Endret av Nedron
Lenke til kommentar
2 hours ago, barezell said:

Kilde på den Gunfreak?

Det kommer frem fra kotaku artikkelen. 

Offisielt begynte produksjonen i 2013, og det var klart at bioware hadde fått i oppdrag av EA til å lage noe multiplayer basert. Bioware som ikke hadde noe lidenskap for å lage det EA ba om, loka rundt i mange år. Iron man klone saken ble ikke laget før rett før den ble vist på E3 i 2018 var det vel, på det tidspunktet var alt som eksisterte av spillet det som ble vist på den demoen. Og all annet ble laget på ca 8 måneder før spillet ble sluppet. 

 

Laget på ordre av folk som egentlig ikke var interessert i å lage det. Som går helt fint om man produserer do pappir, men når man skal produsere noe som krever kreativitet er det en dum idé. 

Lenke til kommentar

Kommer det frem mellom linjene? Har lest artikkelen tidligere, men sjekket bare kjapt nå. Så selvsagt ikke umulig at jeg overser noe.

"Fans have speculated endlessly as to how Anthem went so awry. Was it originally a single-player role-playing game, like BioWare’s previous titles? Did EA force BioWare to make a Destiny clone? Did they strip out all of the good missions to sell later as downloadable content? Is the loot system secretly driven by an elaborate AI system that keeps track of everything you do so it can get you to spend more money on the game?

The answer to all of those questions is no."

Putter resten i spoilers så det ikke blir så langt. 

Starten

 

 

At the beginning, they called it Dylan. In late 2012 and 2013, while finishing up the Mass Effect trilogy, BioWare director Casey Hudson and a small team of longtime Mass Effect developers started work on a project

Tidlig visjon/gameplay

 

"It would be an action game, certainly, and you’d be able to play it with your friends."

"One concept that quickly emerged was the idea of a dangerous, hazard-filled planet. Anthem would be set on a hostile alien world, and in order to go out into the wilderness, you’d need a robot suit. A realistic, NASA-inspired robot suit. The pitch was simple: Iron Man, but less cartoony."

"Anthem was always envisioned as an online multiplayer game, according to developers who worked on it, but it wasn’t always a loot shooter, the kind of game where you’d endlessly grind missions for new weapons. In these early versions, the idea was that you’d embark from a city and go out on expeditions with your friends, staying out in the world for as long as you could. You’d use a robotic exosuit, and you’d fight monsters with melee and shooting attacks, but the focus was less on hoarding loot and more on seeing how long you could last."

Leser ikke dette som at EA prakket på de et MP spill som de ikke ønsket å lage, men et sted på veien(muligens etter hudson stakk) så ble fokuset mindre på survival og mer på loot. 

Står jo moral var på topp og at folk hadde skikkelig trua i starten, alt ble en shitfest etterhvert selvsagt, men får ikke det du har konkludert med til å stemme med det jeg leser.

Mye utskiftning av folk/ledere, dumme valg/ideer og frostbite motoren virker problemet. 

 

 

 

 

 

 

edit: havna litt for mye bak spoilern, men er for nybegynner til å klare copy paste det ut :p

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...