Gå til innhold

Priser på hurtiglading forvirrer: Hvilken modell er best?


Anbefalte innlegg

Kahuna skrev (7 timer siden):

Nope. Du heier på teknologi som gavner egen lommebok selv om den teknologien medfører større energibruk.

Jeg er eksponert for å få med Tesla galskapen også, så da skulle jeg helst ha vært med i Musk kirka og løyet like mye som dere andre. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
23 hours ago, hekomo said:

Jeg skjønner ikke helt hva du viser til her. Du kom med en rekke påstander der du mente solcelleanlegg ikke ville vare, med mer. Så fikk du direkte svar fra en som har hatt solcelleanlegg i flere tiår der han forklarer at innvendingene dine ikke holder vann. Du fortsatte å nekte på at det han har gjort i flere tiår kan stemme. Hva var jeg litt snar på avtrekkeren med mener du?

Ja, og jeg har allerede forklart det for deg hva som er problemet med Jens sin påstand om 40 års vedlikeholdsfri levetid på solcelleanlegget sitt. Den forklaringen unnlater du tilfeldigvis å nevne, for den passer ikke inn i stråmannsangrepet ditt. Du hadde vel "glemt" det. Spol tilbake hit og prøv på nytt:

 

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (6 timer siden):

Ja, og jeg har allerede forklart det for deg hva som er problemet med Jens sin påstand om 40 års levetid på solcelleanlegget sitt. Den forklaringen unnlater du tilfeldigvis å nevne, for den passer ikke inn i stråmannsangrepet ditt. Du hadde vel "glemt" det. Spol tilbake hit og prøv på nytt:

 

Nå er det en stund siden jeg monterte, men jeg mener å huske at det er plastskiver på hodene til skruene og mellom mutter og skrue. Ellers er det etter hva jeg skjønner lite problemer med alu og syrefast i miljøer der det ikke tilføres salt eller kan gå strøm i metallene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Nå er det en stund siden jeg monterte, men jeg mener å huske at det er plastskiver på hodene til skruene og mellom mutter og skrue. Ellers er det etter hva jeg skjønner lite problemer med alu og syrefast i miljøer der det ikke tilføres salt eller kan gå strøm i metallene.

Strøm i metallene går det bare det er kontakt, enten direkte eller via elektrolytt (vann). Saltvann er værre. Vann er det på et tak, det regner. For å unngå elektrisk kontakt så må man ha skiver som isolerer men også hylser imellom skruen og profilen den skal feste. Takk for svar forresten. Jeg tror dessverre ikke det hjelper så mye på dette stadie, da hekomo har blandet seg inn med sin vanlige tilnærming. (Angriper fra alle mulige kanter, så snart han møter motstand så skifter han bare tema. Og 2 dager etter at det blir stille, når han tror alle andre har glemt tråden, så sniker han inn sin egen seierserklæring. Gjerne uten sitat, slik at andre parter ikke får varsel).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (2 timer siden):

Strøm i metallene går det bare det er kontakt, enten direkte eller via elektrolytt (vann). Saltvann er værre. Vann er det på et tak, det regner. For å unngå elektrisk kontakt så må man ha skiver som isolerer men også hylser imellom skruen og profilen den skal feste. Takk for svar forresten. Jeg tror dessverre ikke det hjelper så mye på dette stadie, da hekomo har blandet seg inn med sin vanlige tilnærming. (Angriper fra alle mulige kanter, så snart han møter motstand så skifter han bare tema. Og 2 dager etter at det blir stille, når han tror alle andre har glemt tråden, så sniker han inn sin egen seierserklæring. Gjerne uten sitat, slik at andre parter ikke får varsel).

Vel, det er ingen synlig korrosjon etter 7 år så jeg tviler på at alt korroderer så mye at det ryker før det er gått 40 år for å si det slik. Det er ganske tykke materialer også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Vel, det er ingen synlig korrosjon etter 7 år så jeg tviler på at alt korroderer så mye at det ryker før det er gått 40 år for å si det slik. Det er ganske tykke materialer også. 

Tja.... om bilen er rustfri etter 7, så ekstrapolerer ikke det til at den er rustfri etter 40. Det er vel heller å anse som lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
BippeStankelbein skrev (21 timer siden):

Tja.... om bilen er rustfri etter 7, så ekstrapolerer ikke det til at den er rustfri etter 40. Det er vel heller å anse som lite sannsynlig.

Biler er overflatebehandlet, de vil ikke begynne å ruste før det er nok slitasje på behandlingen. Så det er ikke veldig sammenlignbart. Jeg har vært borte i nok av galvanisk korrosjon på sykler som brukes på vinteren (etter at de dessverre begynte å salte sykkelveiene her på vinteren :( ) og den starter med en gang. Tar ikke lang tid før aluminiumen blir til hvitt pulver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/18/2020 at 5:48 PM, BippeStankelbein said:

Igjen, ikke alle har tilgang til hjemmeladeing, og derfor er det veldig relevant å snakke om det scenariet også. D

Ja, det er relevant, og mitt svar er fremdeles at elbil er uegnet uten mulighet for lading der du pleier å parkere. Det er mulig, men upraktisk. Å argumentere mot elbiler basert på ulempene for dem bilen er uegnet for gir liten mening. Du kan like godt klage på drivstofføkonomi på digre lastebiler og si at små personbiler er mye bedre. 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ren kW pris opp til 80 % og så begynner minutt taksameteret å løpe i tillegg. Raskere og raskere jo nærmere 100 % man kommer.

Da tror jeg folk er flinkere til å slippe til neste i køen når ladehastigheten synker.

Prosenten på SOC får jo laderen fra bilen så det ligger bare i villigheten til ladeoperatørene å få programmeringen for slik prismodell. ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...