Gå til innhold

KOMMENTAR: Sony vann, Microsoft tapte. Men no kan Xbox gjere comeback


Anbefalte innlegg

Elgen-Hansi skrev (2 timer siden):

Dette sa de selvforherligende masterrace-gutta også for 10 år siden... Er fortsatt ikke noe mer sant i dag enn det var da, og kommer fortsatt ikke til å være det om 10 år.

Det er utvilsomt rom for flere økosystemer!

Noe sier meg han ikke var født 10 år siden :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm… dette med bakoverkompatibel blir nok viktig. 

Kjøpte Xbox 360 i sin tid, som nok er den konsollen jeg har likt best. Men gikk for ps4 da den kom. 

Fikk etter hvert ett ok utvalg av spill til den. Kjøpte også en Xbox one X i Januar i år. Fordi jeg trengte en 4K blue ray spiller til film, var også hyggelig å kunne spille forbedrede utgaver av Xbox 360 spillene mine.  Men når de nye konsollene kommer, så blir nok spill utvalget mitt på ps4 svært viktig. Men for å være helt ærlig så er The last of us 2 ene og alene grunn nok for min del til å kjøpe ps5.

Lenke til kommentar

På hvilken måte har MS tapt denne generasjonen? Xbox har aldri vært mer profitabelt enn det har vært denne generasjonen og håver inn cash. GamePass er en helt hinsides suksess og har over 10 millioner subscribers mot PS Now sine 1 million så langt, og Minecraft alene har solgt over dobbelt så mange kopier som Sony sine 12 bestselgende exclusives denne generasjonen har gjort sammenlagt - 187 millioner mot 80 millioner kopier. De har også nå flest høykvalitets spillstudioer under vingene og langt flere utviklere på laget ansatt i disse igjen hvor veldig mange er store kjente navn de har snappet opp fra noen av de andre mest kjente studioene, inkludert Sony. 

De har også utvidet den potensielle kundemassen sin med ~700 millioner PC gamere og ~2 milliarder mobilgamere i tillegg til at de nå sansynligvis regner alle PS og Nintendo sine kunder som sine egne også siden det tross alt er Minecraft som topper salgslisten på begge disse plattformene, i tillegg til at de har sluppet andre titler på Switch også. Grunnet dette så går de inn i neste generasjon som markedsledere allerede fra dag 1.

Fra kundenes sitt perspektiv så tilbyr MS den billigste og kraftigste konsollen på markedet og det desidert beste konsoll-økosystemet som betyr den beste og raskeste onlineinfrastrukturen, alle tredjepartsspill ser ut og yter bedre på XoX, de tilbyr de beste og mest ergonomiske kontrollerne inkludert ett alternativ for funksjonshemmede med Adaptive-kontrolleren sin. De har pushet cross-play, cross-buy og play-anywhere konseptet hardt mens Sony har måttet bli dratt skrikende og sparkende inn i det. De sensurerer ikke spill slik Sony (og til dels Nintendo) har vært helt fanatisk med å gjøre de siste årene. De tilbyr langt bedre pro-consumer løsninger som digitale refunds, cloud saves som ikker låst bak en betalingsmur, bakoverkompatibilitet som dekker alle generasjonene osv. GamePass alene er jo også det største og beste tilbudet som er skjedd innen gaming noen sinne og at denne servicen faktisk eksisterer er fortsatt nesten for god til å være sann.

Det eneste MS/Xbox ikke dominerer på i øyeblikket er vel VR, men VR har ikke akkuratt vært en brakendes suksess på noen som helst måte som kan vippe seieren i noen andre sin favør.

Er nok MS som har vunnet denne generasjonen, og tror Sony hadde byttet roller med de uten å nøle om de hadde fått tilbudet.

Det er i alle fall ingen tvil om at Xbox-gamere er denne generasjonens vinnere.

Endret av XtaZ
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Spørs jo hvilke kriterier man setter til grunnlag for å "vinne" 

Sony har jo solgt langt flere konsoller så med det alene så har jo Sony vunnet.  Uten at jeg har fakta sjekket Xtaz over, så har han mange gode poenger andre veien. 

Imo så utfyller de hverandre veldig bra nå. Sony presser MS til å fokusere på å lage gode spill samtidig som MS presser Sony mot cross platform, cross play og bedre løsninger for oss forbrukere. 

Blir spennende å se hvordan status er 1 års tid etter konsollene kommer. Personlig driter jeg langt i hvem som "vinner" Så lenge jeg får flere gode løsninger og flere gode spill så er jeg veldig fornøyd! 

Endret av barezell
  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, barezell said:

Spørs jo hvilke kriterier man setter til grunnlag for å "vinne" 

Sony har jo solgt langt flere konsoller så med det alene så har jo Sony vunnet.  Uten at jeg har fakta sjekket Xtaz over, så har han mange gode poenger andre veien. 

Imo så utfyller de hverandre veldig bra nå. Sony presser MS til å fokusere på å lage gode spill samtidig som MS presser Sony mot cross platform, cross play og bedre løsninger for oss forbrukere. 

Blir spennende å se hvordan status er 1 års tid etter konsollene kommer. Personlig driter jeg langt i hvem som "vinner" Så lenge jeg får flere gode løsninger og flere gode spill så er jeg veldig fornøyd! 

*Skriftlig advarsel*

Dette er en flaming tråd, vennligst hold argumentasjonen så barnslig og usmakelig som mulig.

Takk.

Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev (På 15.5.2020 den 13.14):

Ingenting er vunnet eller tapt. En demo er fremvist, og denne demoen kjørte tilfeldigvis på PS5. Den kunne like gjerne kjørt (antakelig litt penere) på en Xbox.

So what?

Vi får vente til november/desember.

Enig i at ingen ting er vunnet eller tapt enda, men det er ikke tilfeldig at demoen kjørte på en ps5. Denne ville ikke kjørt på en xbox, slik den var satt opp her. Den ville ikke nødvendigvis kjørt på en bra gaming pc engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...