Gå til innhold

KOMMENTAR: Sony vann, Microsoft tapte. Men no kan Xbox gjere comeback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Passet ikke denne artikkelen helt inn i verdensbildet til det forrige innlegget ditt på Unreal 5 engine-artikkelen? Syntes svaret her er tynnere enn det du har i den andre artikkelen.
 
 
Sitat
JOLNc2VW_400x400.thumb.jpg.21ae88b5c8b14
Ghost pirate LeChuck – 19 timer siden

Xbox series X kommer til å ha en litt bedre maskin sånn grafisk. men de eksklusive gode spillene uteblir.

PS5 kommer til å dominere med sine flotte eksklusive titler og nærmest null lastetider. Microsoft har tapt denne kampen før den har begynt. Sånn er det bare.

De som sier i mot kan bare komme tilbake å kommentere under her om to år.... Jeg skal ha begge maskinene vel og merke men ps5 kommer til å bli mest brukt som alltid.

❤️ Ps5 ❤️

 

Lenke til kommentar

Overgangen til neste-generasjon vil være litt annerledes denne gang enn tidligere. Der du tidligere ikke kunne ta med hele spillbilioteket ditt over til den nye generasjonen, er nå hele ps4 og xboxone generasjon klar til spilling med en gang du oppgraderer. Du slipper å starte på nytt.

Hvorfor skal en som bare har eid 1 konsoll da bytte? Siden PS4 har solgt over 110 millioner konsoller har ikke Xbox noen sjans i havet til å kunne vinne krigen i rent salg av konsoller.

Dette har xbox innsett. Derfor gir de nå ut sine ekslusive titler også på pc. Deres strategi handler nå ikke om å selge flest mulig konsoller, de gir seg fean om du spiller spillene på xbox eller pc. Deres fokus er på Xbox live, Gamepass og Project xcloud.

For dem er det tall på antall medlemmer i disse tjenestene som avgjør om xbox game studios er vellykket eller ikke.

Som vi har sett er det nå over 10 millioner brukere av game pass og 60 millioner på xbox live. Hvordan disse tallene fordeler seg på pc og xbox vet jeg ikke. Men siden game pass i allefall er relativit nytt på pc vil jeg tro at brorparten er fra xbox one brukere. Potensialle av pc-spillere som kan melde seg inn i game pass er vanvittig.

Det er en grunn til at det under Xbox inside i forrige uke var uthevet at spillene kom til gamepass og ikke at de var eksklusive.

Det er iallefall min oppfatning av deres strategi. Trur også vi vil se at Sony i større grad vil lansere sine eksklusive spill på PC i framtiden.

Endret av Skeptisk23
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (29 minutter siden):

Sorry peasants, konsoller har nok tapt slaget, RIP in peace hehe

Tja, nå har jo Sony solgt over 110 millioner konsoller, mens Epic Games Store har 108 og Steam har 90 millioner aktive brukere. Det er vanskelig å si hvor stor overlapp det er mellom disse, men det er jo uansett lite som tyder på at PC har en overveldende seier.

Om du vil hevde at PC er objektivt bedre enn konsoller er dette helt riktig, men ikke noe som betyr noe. Playstation 2 var svakere enn både Xbox og Gamecube i den tid, men var likevel den konsollen med desidert mest suksess, Wii hadde stor suksess til tross for at den var langt svakere enn Playstation 3 og Xbox 360.

PC vil alltid ha best hardware fordi det er en kontinuerlig bedring og det er uendelig med valg av hvordan du vil bruke den, men det betyr lite når det er helt subjektivt hva vi liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Kan ikke se for meg at Xbox vinner.

Nå som Sony har overtaket vil nok de fleste fortsette med det merket de allerede har.

Ellers så vet vi jo at Sony får langt mer oppmerksomhet på trailere for tiden.

Hvilke trailere? Har ikkje sett noen eg. Unreal V er den eneste eg har sett. Forøverigt ikkje noe Sony trailer.
Men ja, blir nok PS5 på di fleste, liten grunn for å kjøpe Xbox, spiller for det meste på PC.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Skeptisk23 skrev (1 time siden):

snip

Hiver meg med på denne. 

Godt poeng med at langt færre kommer til å bytte mellom ettersom spill og tilbehør i stor grad virker mellom konsollene. Norge har vel forsåvidt også alltid vært en Playstation land, så her trur jeg PS5 må floppe noe voldtsomt for at xbox plutselig skal selge mer totalt. Noe som neppe kommer til å skje. 

Ser mange på forumet(i div tråder) skrive at de går for Playstation ettersom xbox har ikke noe eksklusivt. De spillene kan de spille på PC. Det tipper jeg MS synes er helt topp. For det er jo tross alt i spilla penga ligger, ikke i konsollen. 

Om xbox kan selge få solgt en haug med gamepass til "playstation kunder" så er de nok rimelig fornøyd med det. Fokuset til MS med play anywhere, crossplay etc er gull og får virkelig håpe at Playstation slenger seg på med tiden. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony har overtaket? 9tf mot 12 tf.36cu mot 56 cu og Xbox Series X har kjappere nettkapasitet enn ps5.Xbox kommer ut med flere Gen spill samtidig når xsx lanseres.ps5 får rundt 100 ps4 spill og mer etter hvert,kan ta år før ps5 får skikkelig bakover kompatibel med spill.Xbox er super pro cusumer med gamepass osv.Sony saksøker folk på youtube til Venste og høyre pga tlou2 enda de ikke spoiler noe! Sony ser svak ut

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Rotekoppp skrev (2 timer siden):

Sorry peasants, konsoller har nok tapt slaget, RIP in peace hehe

Dette sa de selvforherligende masterrace-gutta også for 10 år siden... Er fortsatt ikke noe mer sant i dag enn det var da, og kommer fortsatt ikke til å være det om 10 år.

Det er utvilsomt rom for flere økosystemer!

Endret av Elgen-Hansi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pony IK skrev (30 minutter siden):

Sony har overtaket? 9tf mot 12 tf.36cu mot 56 cu og Xbox Series X har kjappere nettkapasitet enn ps5.Xbox kommer ut med flere Gen spill samtidig når xsx lanseres.ps5 får rundt 100 ps4 spill og mer etter hvert,kan ta år før ps5 får skikkelig bakover kompatibel med spill.Xbox er super pro cusumer med gamepass osv.Sony saksøker folk på youtube til Venste og høyre pga tlou2 enda de ikke spoiler noe! Sony ser svak ut

Feil.

Du tar feil med tflops, du tar feil med antall spill, og du tar feil med hvordan det ser ut for øyeblikket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen skrev (2 timer siden):
Passet ikke denne artikkelen helt inn i verdensbildet til det forrige innlegget ditt på Unreal 5 engine-artikkelen? Syntes svaret her er tynnere enn det du har i den andre artikkelen.
 
 

 

Jeg gadd ikke å skrive så mye her...  Skal fortsatt ha begge konsollene. Xboxen blir fin som møbel. Litt som en gravstøtte i Tv-benken. 
"Rip in peace" skal det stå på den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Pony IK skrev (1 time siden):

Sony har overtaket? 9tf mot 12 tf.36cu mot 56 cu og Xbox Series X har kjappere nettkapasitet enn ps5.Xbox kommer ut med flere Gen spill samtidig når xsx lanseres.ps5 får rundt 100 ps4 spill og mer etter hvert,kan ta år før ps5 får skikkelig bakover kompatibel med spill.Xbox er super pro cusumer med gamepass osv.Sony saksøker folk på youtube til Venste og høyre pga tlou2 enda de ikke spoiler noe! Sony ser svak ut

 

For det første misforstår du artikkelen.. Tippa du leste overskrifta, gadd ikkje lese artikkelen, og hylte "fake news"... For det andre så er xbox på papiret ein kraftigare konsoll, men det betyr langt fra alt.. Det blir som å sei at ein bil med 600hk er kraftigare og bedre enn ein bil med 550hk.. Ja på papiret.. Men korleis dette blir transportert ned på asfalten der det betyr noko, er ein anna sak... Dvs, korleis harmonera komponentane i ein heilheit saman, for å få det beste resultatet i heilheit.. Dar trur eg nok Sony får alt for lite kred endå.. Men tiden vil vise...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...