Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

zip-screen, noen som har erfaring?


Anbefalte innlegg

Jeg har startet å tenke på zip-screen på mine vinduer som er vendt mot syd, mye for både varme om sommeren og ikke minst for å få det skikkelig mørkt på soverommet.

Men det virker jo som at det er ett hav av produsenter å velge mellom, og de fleste vil komme hjem til meg, noe som definitivt er uaktuelt, jeg inviterer ikke selgere hjem.

Noen som vet hva man bør se etter? er helt mørkt greit på soverommet, så f.eks nesten helt på stua?
Så har jeg jo en dør med stort vindu på stua også, hvordan funker det med den? Vil optimalt sett kunne mørklegge den også, men er kanskje en dårlig idè?

Samt hvor lystett blir det egentlig? Ønsker helst 100% lystett på soverommet

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at det meste kommer fra samme fabrikk i Polen.

Trenger du zipscreen? Zipscreen er en variant av vertikalmarkise man bruker der det er veldig vindutsatt. Man kan få vanlig skinneført vertikalmarkise uten zipfunksjon som kan brukes der det ikke er så utsatt for vind.

Slik jeg forstår det skal stoff med 0% åpningsfaktor ikke slippe gjennom lys.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søppelbøttene ute velter jo fra tid til annen om de er tomme, så er relativt vindutsatt ja ?
Har egentlig kun hørt om zipscreen, men har jo sett de som bare går på skinner også, ikke tenkt at det er noe forskjell der. Men de som går på skinner vil vel slippe inn en hel del lys på sidene?
Jeg jobber jo på natten til tider, så å sperre sola helt ute selv på dagtid er en kjempefordel enkelte ganger, nok til å betale ekstra. Og det vil kanskje se rart ut med zipscreen på soverommet og vanlig på stua :)

Zipscreen er kanskje hakket bedre men dyrere?
Trenger nok ikke nei, det viktigste er at det sperrer en del for lys og er holdbare, samt så klart elektriske.

Automasjon er forresten er stor fordel også, om det er mulig :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...