Gå til innhold

Ny SSD installere Win 10 problemer


Anbefalte innlegg

Har innstallert ny SSD på en stasjonær pc.
Fikk til slutt installert Win 10 etter å ha innstallert Win 7 først.  Link

Men så kom melding om at nøkkel må skrives inn, fordi "Windows 10 ikke er aktivert på denne datamaskinen" står det.
Det er det jo, men fingeravtrykket fungerer ikke, er det siden det er ny harddisk ?

Men når jeg skal skrive inn nøkkelen som begynner med to nuller, blir det ikke skrevet inn, og det kommer opp en melding: "0 er ikke et gyldig tegn".

Så hva gjør jeg nå?  Trodde jeg kunne bruke samme Win 10 etter å ha skiftet til ny SSD, eller går ikke det?


 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mellowman skrev (14 minutter siden):

Har du en gyldig nøkkel for Windows 7? Duckduckgo om oppgradering.

Ja den er gyldig, men det ble da innstallert på den forrige SSD'en som jeg nå har skiftet ut med en helt ny.
Da jeg prøvde skrive den inn og klikket neste, kom det melding om at "der er et sikkerhetsproblem" , og det kom opp en side der man kunne ringe for å aktivere. Og noen ruter du skal fylle inn en ID, men spørs om det hjelper. Eller kan det nytte? Snakker nå om Win7 altså, hadde ikke aktivert det heller, bare innstallert det.

Der er noen andre problemer også, får ikke kontakt med nettverkskortet, så jeg har brukt et trådløst USB  adapter for å koble til interenett.
Har det noe med det samme å gjøre?
Er det sånn at ny SSD = Ny PC, sånn at man må ha nytt windows for at noe skal funke?  

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først fakta:

Det går å lage installasjons usb-minnepinne med Windows 10. Alternativt installasjons DVD (tror jeg).

En fingeravtrykk leser trenger driver, og fingeravtrykk må legges inn på nytt på brukerene.

Så til saken. Du har installeret 10 men får ikke aktivert.

Har du aktivert Windows 10 på denne maskinen før? Er din bruker oppkoblet med Windows Outlook konto?

Tidligere lisens er gyldig selv om du har byttet SSD.

Om maskinen ikke finner lisensen selv så kan du kjøre uten lisens, eller du kan ringe et nummer til Microsoft for aktivering (automat som svarer deg).

 

 

 

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Svein M skrev (12 minutter siden):

Har du aktivert Windows 10 på denne maskinen før? Er din bruker oppkoblet med Windows Outlook konto?

Ja, det var først win 7 på den, og så ble det oppgradert til win 10. Hvis Windows Outlook konto er samme som microsoft konto, så har jeg det. Men om jeg er koblet opp mot den vet jeg ikke helt.

Hvis jeg får aktivert win 7 med å ringe, blir win10 automatisk aktivert etterpå da?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei. Hvis en PC er oppgradert fra Windows 7 til Windows 10 og den er aktivert på den PC`en, så kan du bytte SSD og installere Windows 10 på den nye SSD`en uten at det skal bli problemer med aktivering av Windows. Det eneste du trenger er og koble til Internett. Hvis den ikke er kobla til nett når du installerer Windows, så kobler du bare til Internett når du har installert Windows 10 og den skal da bli aktivert automatisk. Og nei. Du trenger IKKE og ha Microsoftkonto for å få aktivert Windows 10 igjen. Jeg bruker aldri Micrsoftkonto når jeg installerer Windows 10. Bare Localaccount og det fungerer som det skal hver gang.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...