Gå til innhold

Volkswagen tar innpå Tesla innen elbil­innovasjon, ifølge rapport


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234
Salvesen. skrev (1 time siden):

Ombygget fossilbil... Forøvrig er det ikke den artikkelen henviser til, for den er så langt bak at den ikke kan sammenlignes engang.

Om en ikke ser at dette er problematisk, så sliter en med realiteten. Vw ligger bak i sine leveranser og en aner ikke hvor gode bilene blir og hvordan de hamler opp med gamle travere. Men jeg tror de blir bra, når de endelig kommer.

VW holder fremdeles sin dato for ID.3 leveranser. På tross av COVID-19 så går alt etter planen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uname -l skrev (3 timer siden):

Rapporten må være basert på skryt på twitter og ville overdrivelser om fremtiden og ikke hva kunder faktisk kan få kjøpt. Det er bare å se på modellprogrammet. Tesla har to modeller av typen "legacy", nemlig S/X pluss Model 3 og hatchback-utgaven av denne(Y). For dette og neste år så har de ikke noe nytt. Cybertruck er i beste fall 5% ferdig utviklet og tviler sterkt på at den blir å finne på veiene i overskuelig fremtid.

Det er ikke sikkert det kommer noen helt ny bilmodell fra Tesla i løpet av dette året eller neste år (selv om de godt kan være Cybertruck blir fremskyndet), men så er det veldig mye annet som er på vei, f.eks. det vi får se under batteridagen i løpet av denne måneden, FSD, videreutvikling av programvaren i bilen (nylig la de blant annet til en måte å se gjennom Sentry-opptak direkte i bilen).

Lurer på om tyskerne som utformet denne rapporten tok med programvareløsninger og slikt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

De jeg kjenner med VW eGolf har aldri hatt fungerende app for fjernstyring av varmeapparatet.

Ryktene sier at VAG bytter ut batteripakkene i eGolf når de har feil uten at kunden får vite om det.

VAG har per i dag eUp, eGolf og eTron til salgs. Et par artige Bosch innovasjoner ellers er vel ingen imponert over noe.

At ID3 kommer som en mindre bil enn Golf med bakhjulstrekk er jo katastrofe spør du meg.. Om de klarer å spa frem ID4 ila 12 mnd med fungerende appløsning så har de noe som kanskje kan selge og fungere. Men når eTron har høyere forbruk enn betydelig større ModelX så har jeg ikke trua.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ano__Nym skrev (4 minutter siden):

De jeg kjenner med VW eGolf har aldri hatt fungerende app for fjernstyring av varmeapparatet.

Ryktene sier at VAG bytter ut batteripakkene i eGolf når de har feil uten at kunden får vite om det.

VAG har per i dag eUp, eGolf og eTron til salgs. Et par artige Bosch innovasjoner ellers er vel ingen imponert over noe.

At ID3 kommer som en mindre bil enn Golf med bakhjulstrekk er jo katastrofe spør du meg.. Om de klarer å spa frem ID4 ila 12 mnd med fungerende appløsning så har de noe som kanskje kan selge og fungere. Men når eTron har høyere forbruk enn betydelig større ModelX så har jeg ikke trua.

E golf har i snitt et mye lavere energiforbruk enn tesla m3 i følge spritmonitor. ID blir nok forbedret. M3 har bakhjulstrekk også. Ser ikke at dette er noen katastrofe. Man trenger traction for å akselerere. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Trestein said:

E golf har i snitt et mye lavere energiforbruk enn tesla m3 i følge spritmonitor. ID blir nok forbedret. M3 har bakhjulstrekk også. Ser ikke at dette er noen katastrofe. Man trenger traction for å akselerere. 

Setter man inn en 136HK motor i Model 3 blir nok forbruket utrolig lavt der og. Må jo være en bitttebitteliten motor.

Hyundai Ioniq har jo og utrolig lavt forbruk. Mye er vel grunnet at de og har en bitteliten motor.

Er jo heldigvis litt mere power i ID3.

Endret av Complexity
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, uname -l said:

Hvem bryr seg om det bortsett fra Tesla-fans?

De som vil ha frunk, god vektbalanse og den ekstra stivheten i karosseriet det gir å ha en bra designet batteripakke?

På Mini Cooper Electric har jo f.eks bare stappet batterier rundt om kring der det er plass under bilen. Litt i eksostunellen og litt der hvor bensintanken var. Tviler på det blir like bra som om bilen var designet med en batteripakke i utgangspunktet.

Endret av Complexity
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (9 timer siden):

E golf har i snitt et mye lavere energiforbruk enn tesla m3 i følge spritmonitor. ID blir nok forbedret. M3 har bakhjulstrekk også. Ser ikke at dette er noen katastrofe. Man trenger traction for å akselerere. 

Du synes dette er en god sammenlikning? I tillegg til at TM3 er en større bil så er den vesentlig bedre på langkjøring, noe som betyr at den vil kjøres mer på autobahn i høyere hastighet. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (3 minutter siden):

Du synes dette er en god sammenlikning? I tillegg til at TM3 er en større bil så er den vesentlig bedre på langkjøring, noe som betyr at den vil kjøres mer på autobahn i høyere hastighet. 

Er TM3 noe særlig større enn en e golf? Tenker front areal. 

Kan du dokumentere det du påstår?

Snittet av e golfer bruker under 15kwh PR 100km. Tesla M3 bruker 18,5kwh PR 100km i snitt.

Det er derfor Audi etron bruker 1 kWh mere enn tesla x da? Audien blir brukt på autobahn?

Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (13 timer siden):

 "Center of Automotive Management". Kjapt søk gir adresse: Tyskland.

Hadde denne vært seriøs kunne de satt VW på ca. samme nivå eller litt under Tesla i 2013/2014. Altså i tiden Model S ble lansert.

 

Edit: Og jeg ville nok satt Hyundai lengre opp. Bilene deres er billige og effektive. Kanskje totalt på nivå eller over VW

Du mener VAG Gruppen? 

Det er helt normalt at bransjen ønsker oversikt, og at dette finner sted i Tyskland som har en så stor bilbranjse. Det betyr ikke at de må være korrupte, når formålet i det hele tatt er å få målt seg korrekt. Da finner man bare ut av hvor man må sette fokuset fremover. 

Lenke til kommentar
N8591NB4 skrev (10 timer siden):

Hadde gjerne sett at de kunne rydde opp i de hundre tusenvis av svindel bilene stående i ørkenen i USA..

Hele det amerikanske hurtigladernettverket minus Tesla sitt er basert på det. Electify America er jo noe som dukket opp som en konsekvens av Dieselgate. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

"Sommeren 2020" er og har alltids vært planen. Den står ennå. Programvare "trøbbel" kan tolkes i mange ulike retninger, men så lenge de fra tidlig av hadde planlagt å produsere biler uten ferdig SW for så å oppdatere dette nærmere lansering, så ser det ut til at det ikke var uventet, og en del av planen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...