Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dør som ikke er tett..?


Anbefalte innlegg

La plutselig merke til at ytterdøren vår ikke er tett? 

Vi har en sånn dør der man må dra opp dørhåndtak for å låse. 

Og når jeg dra opp håndtaket så blir døren tett. 

Spørsmålet mitt er: skal det være sånn? Altså at jeg må dra opp dørhåndtak hver gang jeg lukker døra, for at den skal være tett? 

På første bilde har jeg lukket døren helt vanlig, uten å dra opp håndtaket. På det andre bildet har jeg dratt opp håndtaket. 

IMG_20200513_182304.jpg

IMG_20200513_181228.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal nok ikke være sånn. Er nok en mekaniske som ikke er som det skal der. Kan være det har skjedd over tid, materialer kan ha krympet eller lignende. Må nok en med erfaring inn der for å ordne det... eller kanskje bare en tettelist kan fikse det midlertidig. Kan hende det riktige er å bytte ut den lista der.

Når du løfter håndtaket opp, flytter døra på seg nevneverdig? "Detter" den liksom på plass på et vis? Kan være den virker som den skal, men det er noe med treverket rundt som her krympet eller noe ...

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Taurean skrev (13 timer siden):

Skal nok ikke være sånn. Er nok en mekaniske som ikke er som det skal der. Kan være det har skjedd over tid, materialer kan ha krympet eller lignende. Må nok en med erfaring inn der for å ordne det... eller kanskje bare en tettelist kan fikse det midlertidig. Kan hende det riktige er å bytte ut den lista der.

Når du løfter håndtaket opp, flytter døra på seg nevneverdig? "Detter" den liksom på plass på et vis? Kan være den virker som den skal, men det er noe med treverket rundt som her krympet eller noe ...

Føler ikke at døren flytter noe på seg. Men du ser liksom at den gummi(?) listen tettet seg litt mer.

Men dør terskelen er ikke festet skikkelig heller. Den beveger seg når vi tråkker på den. Fikk beskjed om at det ikke gjorde noe..?

Kanskje det kan ha noe med at døren ikke er tett..? 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 14.5.2020 den 16.09):

Det er nesten uungåelig mange ganger. Så lenge den tetter tålig når døra er helt lukket og den ikke har begynt å råtne eller noe så hadde ikke jeg giddet å gjøre noe. Faktisk har vi et par slike her hjemme allerede. Litt værre faktisk.

Ja okey, da lar vi det være? takk for svar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...