Gå til innhold

En liten feil som ødelegger hele prosjektet - hvor mye påvirker dette karakterene?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gjort en innlevering i webprogrammering. Men en liten feil som kan fikses på 20 sekunder - som jeg oppdaget etter å ha levert inn - ødelegger hele koden.

Gir sensor da stryk bare ? Hvor mye påvirker det karakterene? Har noen erfaring med dette ?

Endret av Mann1982
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan fungerer det i arbeidslivet? Du kan vel alltids sende en mail og spørre om å gjøre om det der etter programmet er levert til en kunde. Så dette burde ikke gi stryk. Kan ikke hoppe over alle timene du har jobba for en så liten miss. Det ville vært svært utilgivelig.

 

Håper du oppdaterer når tiden er inne for det.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Jeg har vært sensor mange ganger, ville aldri strøket noen pga en liten feil hvis resten av løsningen viser forståelse av fagfeltet. I et tenkt tilfelle der alt var perfekt og en klar A kandidat også har du f.eks én syntaks feil som kjør at det ikke starter så ville jeg aldri vurdert det mer enn én karakter ned (kanskje ikke det en gang).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, NULL said:

Er dette en "rent skriftlig oppgave", eller en praktisk oppgave der man faktisk "kjørte opp" løsningen?

Prosjektoppgave der man kan teste og kjøre opp koden.

Feil er jo feil og jeg er jo ansvarlig for dette, derfor brude trekke ned noen poeng. Jeg bare håper at det ikke blir helt nedtrekk som om "alt er gjort feil".

Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål til deg: 

1. Hvor mye tid har du hatt? 

2. Hvor stort er prosjektet? 

3. Hvor liten er "en liten feil"? (jeg lurer på om det kunne ha vært "skrivefeil" eller noe) 

4. Er koden bra ellers? 

------------------------------

Jeg regner med at de som sjekker kommer til å vite hvor feilen oppsto, og de kan se om du faktisk bare hadde et veldig lite uhell :)  Det kommer nok til å gå fint. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...